[ویدیو] قابلیت اتوفوکوس دوربین DSLR کانن به پای گلکسی S7 نمی‌رسد

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پرچم‌داران جدید سامسونگ، گوشی‌های گلکسی S7 و S7 Edge که قابلیت‌های جالب توجهی دارند، از بهترین دوربین‌های روی گوشی بهره‌مند هستند. برای تست قابلیت فوکوس خودکار دوربین این گوشی‌ها، مقایسه‌ای بین عکاسی با گلکسی S7 و عکاسی با دوربین کانن EOS 70D صورت گرفت و قدرت اتوفوکوس این دو دستگاه بررسی شد.

دیافراگم دوربین گلکسی‌های جدید، نسبتا بسیار گسترده و f/۱٫۷ است که برای عکاسی در نور کم، کارایی خیلی خوبی دارد. ضمنا این دوربین‌که با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل عکاسی می‌کند، سیستم فوکوس خودکار قدرتمندی هم دارد که برای تشخیص فاز، تا ۴ مگاپیکسل را استفاده می‌کند؛ این یعنی حدود ۳۳ درصد از کل. در حالی که دوربین‌های رایج سایر گوشی‌ها معمولا از ۵ درصد پیکسل‌ها برای تشخیص فاز در اتوفوکوس استفاده می‌کنند. به این علت، دوربین‌های گلکسی S7 بسیار سریع‌تر از بقیه کار می‌کند.

در این مقایسه دیده می‌شود که عملکرد فوکوس خودکار دوربین گلکسی S7 بهتر از دوربین کانن است.

در مقایسه‌ای که بین دوربین این گوشی و یک دوربین کانن انجام شد، دیده شده که گلکسی S7 قادر به رقابت با دوربین‌های DSLR است. برای این کار از یک مدل نه چندان جدید دوربین‌های کانن استفاده شد که EOS 70D نام دارد و اولین بار، سه سال پیش تولید و عرضه شده بود.

در این مقایسه دیده می‌شود که عملکرد فوکوس خودکار دوربین گلکسی S7 بهتر از دوربین کانن است. با این‌که دوربین کانن یک مدل نسبتا قدیمی است، اما همین که دوربین یک گوشی هوشمند توانسته با یک دوربین DSLR رقابت کند و آن را پشت سر بگذارد، نشان می‌دهد که باید انتظار پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند را داشته باشیم.

ویدیوی مقایسه‌ی قدرت اتوفوکوس دوربین گلکسی S7 با دوربین کانن EOS 70D را تماشا کنید…

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Avatar saeed

    سلام
    مقایسه این دو کار اشتباهی است دوربین های تلفن همراه با DSLR فرق دارند و هر کدام کاربری مجزایی دارند مثل این است یک فیلم طنز را با یک فیلم مستند مقایسه کنیم.در حال حاضر canon 70D بهترین سیستم فوکوس خودکار را دارد و بعد از canon 5d بهترین فیلم برداری در دوربین های DSLR را دارد.
    موفق باشید

  2. Avatar سجاد

    کاربری این دو کاملا از هم جداست
    دوربین موبایل یه جوری ساخته میشه که هر کسی بتونه راحت باهاش کار کنه
    ولی هدف از ساخت دوربین های DSLR مثل ۷۰D یه چیز دیگست

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه