احتمال خداحافظی مایکروسافت با لومیا

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از حدود یک سال پیش مایکروسافت دست به ایجاد تغییراتی بزرگ در استراتژی بخش موبایل خود زده است. این تغییرات برای مایکروسافت هزینه‌ای معادل همان ۶.۷ میلیارد دلاری داشت که چند سال پیش برای خرید نوکیا پرداخته بود. امروز هم این شرکت اعلام کرده که به‌زودی کسب‌وکار گوشی‌های ساده‌ی خود را با قیمت ۳۵۰ میلیون دلار به فاکس‌کان می‌فروشد. البته به‌غیر از قیمت، چیز دیگری در این خبر غافلگیرکننده نیست؛ چرا که از حدود دو سال پیش این خبر به‌صورت شایعه در رسانه‌ها پخش می‌شد.

مایکروسافت در پیام اطلاع‌رسانی رسانه‌ای خود تلویحا اشاره دارد که شاید دیگر هیچ گوشی لومیایی تولید نکند.

اما امروز خبر دیگری از مایکروسافت در رسانه‌ها به چشم می‌خورد که ظاهرا گویای یکی دیگر از تغییر سیاست‌های بخش موبایل این شرکت است. این خبر را رسانه‌ها از متن پیام اطلاع‌رسانی رسانه‌ای مایکروسافت استخراج کرده‌اند. کارشناسان سایت The Verge معتقدند مایکروسافت در این پیام تلویحا اشاره می‌کند که شاید دیگر هیچ گوشی لومیایی تولید نکند.

مایکروسافت در این پیام اعلام کرده قصد دارد ویندوز ۱۰ موبایل را توسعه داده و از گوشی‌های لومیای موجود حمایت کند. البته خبر توسعه‌ی ویندوز ۱۰ موبایل را حدود دو هفته‌ی پیش از زبان سرپرست بخش ویندوز مایکروسافت شنیده بودیم. اما در این میان هیچ نشانه‌ای مبنی بر این نیست که این شرکت به ساخت دستگاه‌های جدیدی با برند لومیا ادامه می‌دهد. همچنین صحبتی از در راه بودن سخت‌افزارهای جدید هم مشاهده نمی‌شود.

به گزارش The Verge مسئولان مایکروسافت در پاسخ به این سوال که آیا گوشی جدیدی با برند لومیا ساخته خواهد شد یا خیر، فقط به تکرار این جمله بسنده کرده‌اند که ما از گوشی‌های لومیای موجود حمایت می‌کنیم. البته او این جمله را هم اضافه کرده که: “درباره‌ی نقشه‌ی راه آینده‌ی محصولات‌مان چیز خاصی برای به‌اشتراک‌گذاری نداریم.”

از این اظهارات می‌شود این‌طور نتیجه‌گیری کرد که شاید اساسا در این نقشه‌راه جایی برای لومیا تعریف نشده. البته شایعاتی که پنج ماه پیش درباره این موضوع وجود داشت هم به این حدس‌وگمان‌ها دامن می‌زنند.

با این حساب این سوال مطرح می‌شود که چه بر سر Surface Phone و البته دیگر تلاش‌های سخت‌افزاری مایکروسافت می‌آید؟ احتمالا برای فهمیدن پاسخ این سوال هم باید یک سال دیگر صبر کنیم!

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    سلام دوستان در اینکه ویندوزفون اومد تا ios و Androidرو کنار بزنه و مثل کامپیوتر بازار رو فقط برای خودش بکنه شکی نیست اما اینکه میگن کسی که فلان سیستم عامل رو کار کرده بهمان سیستم عامل رو دور میندازه غلطه چون وقتی با سیستم عاملی کار کنی بهش عادت میکنی و کنار اومدن با سیستم عامل دیگه برات سخت میشه مایکرو سافت شکست خورده ولی عقب نمیکشه من ۳ ساله که lumia 1520 دارم و ۳ سال دیگه هم دارمش و میدونم کم نمیارم اون زمان با lg g3اینو مقایسه کردم و خریدم ولی نمیشه گفت این بهتره یا اون هر سیستم عاملی یه مزیت داره یه عیب به نظرم مایکروسافت به خاطره محیط کاربری باخت ولی نه به این معنی که محیط کاربری بدی داره.چون محیط کاربری جدیدی بود نتونست جای سیستم عامل های قدیمیتر رو بگیره.الان من میگم کسی که nokia 1100 داره میتونه دلیل خودش رو بیاره که گوشیش از پرچم دارهای دنیا بالاتره پس تعریف بهترین سیستم عامل فقط برای هر شخص برداشت خودش از اون سیستم عامله

  2. Avatar جعفر

    اگه اینجوری باشه خیلی مایه ی تاسف خواهد بود ولی ممکنه برند لومیا رو کنار بگذاره و برند دیگه ای رو انتخاب کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه