با این اپ افراد را هم مثل فیلم و رستوران نقد کنید و به آن‌ها نمره دهید

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فکر کنید به پایگاه داده‌ای دسترسی دارید که تمام افراد زندگی‌تان در آن رده‌بندی شده است؛ آن هم با نمره‌ها، نقدها و در دسته‌های مختلف.

اپ Peeple با همین هدف ساخته شده است. این اپ که قرار است در آبان آغاز به کار کند، اجازه می‌دهد تا همانطور که برای مثال در Google Maps رستورانی را جستجو می‌کنیم و به آن نمره می‌دهیم، افراد مختلف را جستجو کنیم و برای‌شان نقد بنویسیم.

اپ Peeple به افراد اجازه می‌دهد تا هر کسی را نقد کنند و به آن‌ها نمره بدهند.

این اپ از همین حالا هم کمی ترسناک به نظر می‌رسد؛ چون احتمالا با هر کسی که بد بیافتید، به این اپ رجوع می‌کند و از شما بد می‌نویسد. سازندگان Peeple هم گفته‌اند که هیچ راهی برای پاک کردن اسم افراد یا نقدها وجود ندارد. در کنار نقدها، هم‌چنین می‌توان به افراد، از بین ۰ تا ۵ نمره داد.

Peeple-2

Peeple فعلا قرار است روی سیستم عامل iOS عرضه شود. بر اساس آماری که سازندگان این اپ داده‌اند، از همین حالا هم هزاران نفر برای استفاده از نسخه‌ی بتای این نرم‌افزار ثبت نام کرده‌اند. خبرگزاری «واشنگتن پست» هم ارزش شرکت Peeple را ۷٫۶ میلیون دلار اعلام کرده است. این موضوع را هم در بگیرید که نرم‌افزار Peeple هنوز حتی شروع به کار هم نکرده است.

برای اینکه بتوان نقدی در Peeple پست کرد، کاربران باید حداقل ۲۱ سال و یک حساب کاربری در فیس‌بوک داشته باشند. نقدها هم با اسم خود افراد منتشر می‌شود. کاربران باید رابطه‌شان را با فردی که می‌خواهند نقد کنند، از بین سه گزینه‌ی «شخصی»، «کاری» و «عشقی» انتخاب کنند.

این امکان هم در Peeple وجود خواهد داشت که حتی بدون تایید و حضور فردی، برای او حساب کاربری ساخت و او را نقد کرد. تنها کافی است که شماره‌ی فردی را داشت. چون حساب‌های کاربری افراد بر اساس شماره‌ی آن‌ها ساخته می‌شود.

وقتی یک پروفایل برای کسی ساخته می‌شود، پیغامی از طریق SMS برای‌اش ارسال می‌شود که در آن، نام فردی که پروفایلی برای او ساخته مشخص شده است.

Peeple-1

جولیا کوردری، سازنده‌ی این نرم‌افزار

«جولیا کوردری» (Julia Cordray) که این نرم‌افزار را ساخته است درباره‌اش می‌گوید: “مردم قبل از اینکه ماشینی بخرند یا تصمیماتی این چنین بگیرند تحقیقات زیادی انجام می‌دهند. چرا چنین تحقیقاتی را در دیگر بخش‌های زندگی انجام ندهیم؟”

افراد و چهره‌های زیادی از همین حالا شروع به صحبت علیه Peeple در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند.

منبع: Mashable

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar فرزاد شریفزاده

    برنامه وحشتناک و ترسناکی به نظر می رسه!
    اینجوری بر اساس نظر شخصی دیگران میشهآدمها رو قضاوت کرد! البته این کاری هست که هر کسی همواره انجامش میده!
    ایده بسیار جالب و جنجالی و منحصر به فردیه !
    جالب اینجاست که در خود آمریکا هم حضور خانمها در صنعت تکنولوژی و خصوصا نرم افزار بسیار کمرنگ است و چند سال میشه که سمینارها، برنامه ها و کارگاه های خاصی برای علاق مند سازی بانوان به این فیلد به راه افتاده و حالا این برنامه توسط یک خانم طراحی و ساخته شده که جای تبریک داره.

  2. Avatar یحیی

    چه جالب!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه