این روزها همه از سرفیس‌ها الگوبرداری می‌کنند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
مایکروسافت

نخستین تبلت هیبریدی جهان در سال ۲۰۰۱ میلادی و با سیستم عامل ویندوز معرفی شد. در آن زمان بیل گیتس، به‌عنوان بنیان‌گذار مایکروسافت، با غرور و اعتمادبه‌نفس خاصی در مورد این نوع فرم‌فکتور صحبت می‌کرد. او معتقد بود که در طول پنج سال آینده، این نوع دستگاه‌ها تبدیل به محبوب‌ترین شکل پی‌سی‌ها خواهند شد و می‌توانند آینده‌ی تبلت‌ها را رقم بزنند. در ابتدا، کاربران روی خوشی به این نوع دستگاه‌‌ها نشان ندادند و بعضا آن‌ها را مسخره می‌کردند. اما طولی نکشید تا با به میدان آمدن غول دنیای تکنولوژی، مایکروسافت به این حوزه و پیشرفت‌های شگرفی که به وجود آمد، تبلت‌های هیبریدی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کردند. در حقیقت باید خانواده‌ی سرفیس مایکروسافت را طلایه‌دار تبلت‌های هیبریدی در دنیا دانست. ازاین‌رو است که این روزها همه از سرفیس‌ها الگوبرداری می‌کنند.

‌‌‌

گرچه آی‌پدها در طول یک دهه‌ی اخیر، به‌عنوان محبوب‌ترین تبلت‌های‌ دنیا شناخته می‌شوند؛ اما هرگز آن‌ها به‌عنوان بهترین و محبوب‌ترین فرم پی‌سی‌ها نبوده‌اند. بیل گیتس حدود ۱۵ سال پیش ارزش زیادی برای تبلت‌های هیبریدی قایل بود و او آینده تبلت‌ها را از آن این دستگاه‌ها می‌دانست. بنابراین این مایکروسافت بود که صنعت تبلت‌های هیبریدی و مدرن را رو به جلو برد.

در طول چند سال اخیر ما شاهد طیف وسیعی از تبلت‌های هیبریدی بوده‌ایم. البته باید از شرکت مایکروسافت بابت ارایه‌ی ویندوزهای ۸ و ۸/۱ قدردانی ویژه‌ای کرد. به نظر می‌رسد که نسل آینده‌ی تبلت‌ها بر محور استفاده از کیبورد قابل جدا شدن، قلم، پایه‌ی نگه‌دارنده و لولاهای قابل تنظیم باشد.

درحالی‌که این روزها گوگل، اپل، اچ‌پی، دل و سایر شرکت‌ها سخت به دنبال الهام گرفتن از محصول انقلابی مایکروسافت یعنی سرفیس پرو ۳ هستند، مایکروسافت فراتر از سایر رقبا می‌اندیشد و به فکر ایجاد تحولی در حوزه‌ی لپ‌تاپ‌ها است. «سرفیس بوک» نخستین لپ‌تاپ شرکت مایکروسافت است که ازنظر طراحی و سخت‌افزار بسیار شبیه به «سرفیس پرو ۴» ساخته شده است.

مایکروسافت سرفیس بوک

اما به راستی مایکروسافت از تولید سرفیس بوک چه در سر داشته؟ ساتیا نادلا هدف خود و هم‌تیمی‌هایش از تولید این دستگاه را «اختراع دوباره‌ی لپ‌تاپ‌ها» می‌داند. به اعتقاد او، مایکروسافت با تولید سرفیس بوک در این اندیشه به سر می‌برد تا بتواند همانند سرفیس پرو ۳ که توانست رهبری تبلت‌های هیبریدی را در دنیا به دست بگیرد، بتواند پیشگام در زمینه‌ی لپ‌تاپ‌ها باشد.

مایکروسافت سرفیس بوک می‌تواند آینده‌ی دنیای لپ‌تاپ‌ها باشد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید اپل برای نخستین بار از تبلت هیبریدی خود به نام «آیپد پرو» رونمایی کرد. این تبلت ۱۲/۹ اینچی به همراه کیبورد و قلم معرفی شد و تا حد زیادی می‌تواند این امکان را به کاربر بدهد تا کارهای خلاقانه و هنری زیادی انجام دهد. لنوو هم دست به معرفی تبلت «آیدیا پد Miix 700» زد که بسیار شبیه به سرفیس پرو ۳ ساخته شده است. علاوه بر این، تبلت‌ هیبریدی شرکت‌های دل و اچ‌پی نیز کاملا الهام گرفته از سرفیس‌های مایکروسافت است. گوگل هم اخیرا با تبلت «پیکسل C» وارد بازی تبلت‌های هیبریدی شده. این محصولات ممکن است تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند، اما مفهوم تمام آن‌ها یک‌چیز است: «لپ‌تاپ‌هایی که می‌توان کیبورد را از آن‌ها جدا کرد.»

باید بگوییم همان‌طور که اپل مخترع تبلت‌ها نبود، مایکروسافت هم نخستین شرکتی نیست که تبلت‌های هیبریدی را تولید کرده است. اما ردموندی‌ها توانسته‌اند با نوآوری‌های زیادی که به حوزه‌ی تبلت‌های هیبریدی آورده‌اند، پیشگام اصلی این صنعت باشند.

در آن زمان که اپل در آی‌پدهای خود از کیبورد قابل جدا کردن استفاده نکرده بود، مایکروسافت توانست فرصت را غنیمت شمرده و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کند. حال که اکثر سازندگان تبلت‌ها، قدم‌به‌قدم در حال پیروی کردن از گام‌های مایکروسافت در تولید تبلت‌های هیبریدی هستند، ردموندی‌ها راهی جدید از سر گرفته‌اند. مایکروسافت امید دارد تا به‌زودی پیش‌گام دنیای لپ‌تاپ‌ها باشد.

 

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

سرفیس پرو ۴

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

سرفیس بوک

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar شاهين

    والا من که یه آیپد ٢ دارم با کیبرد جدا شونده نمیدونم این سارفیس که خودش اومده از آیپد تقلید کرده چطور مدعی میشه که همه از اون دارن الگو میگیرن . آیپد از همون نسل اول هم کیبرد جدا شونده داخل قاب داشت و هم قلم داشت البته به عنوان لوازم جانبی و توسط شرکت های دیگه ساخته میشد و اپل در اون زمان لوازم جانبی برای محصولاتش تولید نمیکرد . با عرضه شدن سارفیس ، ماکروسافت چون که مطمئن بود هیچ شرکت دیگه ای نمیاد برای سارفیس لوازم جانبی بزنه خودش دست به کار شد که از قافله عقب نمونه .

    1. Avatar دانیال

      یه چیزی بگو شاخ در نیاریم
      آیپد ۲ = سرفیس ۳ + مارک اپل
      بزرگترین تقلید قرن بود دیگه چقد تعصب حالا کاشکی ویندوز داشت که بدرد می خورد.
      نکنه لب تاپ اپل هم جدا می شد مانیتورش اره با پیچ گوشتی میشه 🙂

      1. Avatar شاهين

        آیپد ٢ کجا و سارفیس ٣ کجا . آیپد ٢ سال ٢٠١٢ اومده سارفیس ٣ سال ٢٠١۵ اومده کاملا مشخصه که بدون آگاهی داری حرف میزنی یا اینکه کیبرد های مخصوص آیپد که از ۴ سال پیش تو بازار ریخته رو ندیدی تازه تبلت های سامسونگ هم کیبرد داشتن از اولش . در ضمن اینجا صحبت از لپ تاپ نیست اینجا بحث در مورد تبلت هستش . سار فیس بوک هنوز کلی مونده تا به گرد پای مک بوک برسه

      2. Avatar حامد

        ایپد پرو دوست عزیز نه ایپد! همه دنیا قبول دارن ایپد پرو کپی از سرفس !
        سرفیس لبتاپه در قالب تبلت قدرت پردازش و سیستمش قابل مقایسه نیست یک انقلابه دقیقا مثل سرفیس بوک که هیچ رقیبی نداره و کاملا نو آوری فوق العاده ای البته ۱۰۰% اپلیا فک میکنن اینم کپیه !

  2. Avatar حامد

    ممنون از این مطلب چه عجب دیحی داره کم کم از اپل پرستی خارج میشه

    1. Avatar حسين

      واقعا جه عجب از تمسخر و بی توجهی به مایکروسافت دست برداشت
      امیدوارم بیشتر از اینها توجه بشه به مایکروسافت

    2. Avatar سیامک

      دمت گرم ، قشنگ گفتی :))

      1. Avatar حمید

        والا

    3. Avatar سهی

      دیجی کالا در هیچ زمانی از هیچ برند خاصی جانب داری نکرده.
      دیجی کالا همواره بیان کننده ی حقیقت بوده و هست.

      1. Avatar davod

        بحث جانب داری نیست بحث معرفی نکردنه دیجی هر چیزی که بازار خوبی داشته باشه رو بیشتر تبلیغ میکنه روش ، خب محصولات ماکروسافت هم از این سیاست به دور نبوده متاسفانه، من خودم ترجیح میدادم که محصولات ماکروسافتو از اینجا بخرم همیشه ولی یا خیلی دیر میاره یا با قیمت عجیب میاره که کلا پشیمون میشه ادم از خرید ، ولی خب همیشه نقد وبرسی هاش خوب بوده ، از طرفی شما یه نگاه به ویدئو ها بنداز ! از ۲ هفته پیش همه سایت ها به جنبو جوش افتادن تا جدید ترین ویدیو هارو بزارن ولی دیجی یه ویدئو هم از معرفی محصولات جدید نداره ، امیدوارم ۹۵۰ ایکس ال رو بتونم از اینجا تهیه کنم

  3. Avatar علیرضا

    قیمت سرفیس پرو ۴ چنده؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه