ال‌جی و سامسونگ ؛ رقابت بر سر بازار OLED

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ظاهرا شرکت سامسونگ بیش از پیش درگیر تکنولوژی OLED شده است. براساس یک گزارش جدید، سامسونگ برای شروع ساخت پنل‌های تلویزیون OLED در ادامه سال میلادی ۲۰۱۶ (فصل سوم سال) آماده می‌شود. سامسونگ سالهاست که با نمایشگرهای تولیدی‌اش بر بازار OLED گوشی‌های هوشمند تسلط دارد و حال به نظر می‌رسد قصد دارد در زمینه تلویزیون هم به همین نفوذ در بازار برسد.

شرکت ال‌جی، که در حال حاضر از بازیگران اصلی بازار تلویزیون‌های OLED است هم قصد بهبود پنل‌های موبایل OLED خود را دارد. این شرکت قصد دارد سهم بیشتری از بازار نمایشگرهای موبایل OLED که در حال حاضر ۹۵ درصد آن در اختیار سامسونگ است به دست آورد. روی آوردن تولیدکنندگان چینی موبایل و تقاضای احتمالی شرکت اپل در آینده برای این نمایشگرها باعث شده ال‌جی هم بیش از پیش به این بازار علاقه‌مند شود.

lg-2

به‌این‌ترتیب جدال سختی میان این دو شرکت در زمینه تسلط بر بازارهای OLED در جریان است. برخی از کارشناسان معتقدند چنین جدالی در بلند‌ مدت به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود زیرا رقابت میان این دو شرکت در نهایت به افزایش کیفیت محصولات تولید شده و کاهش هزینه مصرف‌کنندگان خواهد انجامید.

در حالی که رقابت بر سر تولید پنل‌های OLED موبایل ممکن است تاثیر مستقیمی بر هزینه مصرف کنندگان نداشته باشد اما این رقابت در حوزه تلویزیون‌ها قطعا بر قیمت آنها موثر خواهد بود. در واقع رقابتی برای تولید ارزان‌تر پنل‌های OLED در جریان است و عرضه تلویزیون‌های ارزان‌تر هم به نفع همه خریداران خواهد بود.

‌‌

منبع: The Verge

‌‌  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Life's Good

    یه فینال تمام کره ای،بازی برد-برد به این میگن،واقعا حسادت برانگیزه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه