اندرویدی شدن iMessage در حد یک شایعه باقی ماند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شب گذشته کنفرانس WWDC 2016 برگزار شد. در کنار به حقیقت پیوستن برخی از حدس و گمان‌ها، بعضی از شایعات هم در حد شایعه باقی ماندند. یکی از این شایعات این بود که سرویس آی‌مسیج (iMessage) در اختیار کاربران اندروید هم قرار می‌گیرد، موضوعی که دست کم دیشب خبری از آن نشد.

سرویس آی‌مسیج از سال ۲۰۱۱ با iOS 5 در دسترس کاربران قرار گرفت. این اپلیکیشن چیزی شبیه واتس‌اپ است اما با تمرکز بر روی گوشی‌های اپل. با این اپ می‌توانید بین دو محصول اپل به رد و بدل پیام بپردازید. به محض معرفی این اپ چشم‌انداز پیشین پیام‌رسانی از طریق موبایل متحول شد اما متاسفانه این سرویس به عنوان یک قابلیت اختصاصی شرکت اپل باقی ماند. این موضوع باعث نارضایتی برخی از کاربران که از آیفون به گوشی‌های اندرویدی کوچ می‌کردند هم شده بود و حتی کار به دادگاهی شدن اپل کشید. کاربرانی که از آی‌مسیج استفاده می‌کردند بعد از تغییر گوشی‌شان متوجه نکته غم‌انگیزی شدند. وقتی کسی از یک گوشی آیفون به آنها پیام می‌داد برای فرد پیام دهنده گزارش دلیورشدن پیام می‌آمد اما به فرد دیگر هیچ پیامی نمی‌رسید. این کاربران ناراضی ادعا کردند اپل با این کار شماره تلفن آنها را گروگان گرفته است.

به این ترتیب اندرویدی شدن آی‌مسیج موضوع مهم و قابل توجهی بود که پیش از این کنفرانس مطرح شده بود.

imessage

از سوی دیگر در این روزها سایر شرکت‌ها در حال گسترش سرویس‌های پیام‌رسانی‌شان هستند و اپل هم این افزایش فشار روی خود را حس کرده است. چند هفته پیش بود که گوگل سرویس پیام رسان الو را معرفی کرد که هم روی اندروید کار می کند و هم روی iOS. سرویس‌های پیام‌رسان روز به روز مهم تر می‌شوند و شرکت‌هایی مثل گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت سعی دارند چت‌بات‌های خود را در سرویس‌های پیام‌رسان‌شان یکپارچه کنند. پیام‌رسان‌ها در این سال میلادی به رکوردی دست پیدا کردند که قابل توجه بود؛ آنها از نظر تعداد کاربر فعال از شبکه‌های اجتماعی هم پیشی گرفتند. خیلی از کارشناسان فکر می‌کردند در صورتی که اپل بخواهد در این بازار با رقبای قدرتمند موجود رقابت کند نیاز دارد پیام‌رسان خود را از حالت اختصاصی خارج کند و در سایر سیستم‌های‌عامل هم به فعالیت بپردازد. اپل موزیک یکی از نمونه‌هایی بود که نشان داد سرویس‌های دیگر اپل به چه شکل می‌توانند روی پلتفرم‌های رقیب هم کار کنند.

با این حال بعضی هم معتقد بودند این اقدام چون شمشیر دولبه‌ای است که می‌تواند برای اپل ضررهایی هم داشته باشد از جمله اینکه یک ویژگی اختصاصی کاربران آیفون را بگیرد و باعث شود آن دسته از کاربران اندروید که بخاطر ویژگی‌های خاص آیفون تصمیم به خرید گوشی‌های شرکت اپل دارند دست از این تصمیم بردارند.

تا به حال که حق با گروه دوم بوده مگر آنکه در روزهای آینده خبر دیگری بشنویم.


E3_News

Apple_WWDC2016_Banner200

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Saeed

    با سلام و تشکر از دیجی کالا خواهش میکنم نحوه ی بروز رسانی ios رو توی یه مقاله توضیح دهید

  2. Avatar محمدرضا

    هرسال ناامیدکننده تر از پارسال میشه !! کنفرانس رو زنده دیدم از لیو بلاگتون .. واقعا حوصلم سر رفت .. امیدوارم هرچه زودتر تیم کوک بره و یه مدیر خلاق جاش رو بگیره .. وگرنه اپل نابود میشه !..

    تو این سالها بعد فوت استیو جابز به نظرم اپل تماما به خاطر پیشینه خوبش بوده که تونسته محصولاتش رو خیلی خوب بفروشه .. وگرنه مطمئنا به نظرم با وجود رقیبای گردن کلفت امروزی با محصولات و نوآوری ها و قیمتهای پایینتر به احتمال خیلی زیاد همون اول کار نابود میشد !!!

    1. Avatar محمد

      به نظر شما احترام میزارم اما من که ویدیویی کنفرانس رو دنبال کردم برام خسته کننده نبود؟!
      خیلی تغییرات خوبی معرفی شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه