اندروید یا iOS؛ آن‌چه شما گفتید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه
اندروید یا iOS

هفته‌ی پیش از شما پرسیدیم که اندروید یا iOS، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ از شما خواستیم دلایل منطقی‌تان را بگویید و حتی باهم مخالفت کنید. شما هم تجربیات‌تان را با هم به‌اشتراک گذاشتید. در ادامه‌ی این نوشته می‌خواهیم گلچینی از نظرات شما را با هم مرور کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌‌

  • بعضی از نظرات برای خوانایی بیشتر ویرایش شده‌اند. برای دیدن همه‌ی نظرات به‌صورت دست‌نخورده، به مطلب «اندروید یا iOS؛ شما بگویید» مراجعه کنید.
  • مطلب اولیه در مورد اندروید و iOS بود. به‌همین خاطر در این نوشته فقط نظرات مرتبط با این دو سیستم عامل آورده شده. در مطالب بعدی به سیستم عامل درحال احیای ویندوز خواهیم پرداخت.
  • نظرات دوستان بیان‌گر دیدگاه‌های نویسنده نیست.

‌‌‌ ‌‌‌

برخی به محدودیت‌های iOS‌ اشاره کردند

تقریبا اکثر کاربران متفق‌القول‌اند که اندروید قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارد و از ابزارهای متنوع‌تری بهره می‌برد.

محمد:

اپل به خاطر تفکرات امنیتی و نیز قانون کپی‌رایت محدودیت‌های زیادی در انتقال فایل داره؛ کاری که به‌راحتی با گوشی‌های اندروید می‌تونید انجام بدین … برای من که دوست دارم ارتباطم با گوشی هوشمندم مستقیم و به دور از محدودیت‌هایی باشه که سیستم عامل برام تعریف کنه اندروید بهترین گزینست.

سیدرضا:

دسترسی‌ای که شما به نقاط مختلف اندروید دارین، توی iOS به‌هیچ‌وجه ندارین؛ اندروید رو توی چند دقیقه به‌راحتی می‌تونید جوری شخصی‌سازیش کنید که با یه گوشی مشابه ۱۸۰ درجه متفاوت باشه. ولی خودتو بکشی بگردی دنبال برنامه‌ی شخصی‌سازی برای iOS نمی‌تونی اون سطح از شخصی‌سازی رو داشته باشی.

 

کیوان:

… کلا اندروید برای اونایی خوبه که اصطلاحا بهشون میگن خوره‌ی کامپیوتر، چون‌که یه دستگاه دیگه برای اینکه ساعت‌ها باهاش ور برن و کاستومایزش کنن پیدا می‌کنن و iOS براشون خسته کنندست؛ چون‌که نمیتونن باهاش خودشون رو سرگرم کنن. iOS از طرفی برای کسایی طراحی شده که کارهای مهم‌تری از جابجا کردن چند تا ویجت رو صفحه موبایلشون دارن.

‌‌‌‌‌‌‌

بعضی هم به محدودیت‌ها اعتقادی ندارند و مشکل را جای دیگری می‌بینند

حمید:

…بعضیا میگن اپل تو ایران کاربرد نداره چون شاید نتونن به‌راحتی فایل‌های صوتی یا PDF مبادله کنن و این براشون یعنی محدودیت.

 

محمد جلیلی:

مقایسه کردن iOS با اندروید کاملا کار بیهوده‌ایه. اونایی که میگن iOS محدودیت داره واسه اوناییه که بلد نیستن کار کنن شما که انحصاری بودن iOS به همه چیزه اندروید می‌ارزه.

 

هادی:

… نداشتن سطح دانش کلی برای کار کردن با سیستم‌های عامل، چه اندروید و چه iOS، ربطی به شرکت نداره… وابسته بودن برای دانلود آهنگ و ویدیو به آی‌تیونز، برای مردمی که نمی‌دونن کپی‌رایت چیست و حق اثر چیست و هزینه نمی‌کنند برای موسیقی بله میشه محدودیت…

‌‌

 

برخی فکر می‌کنند افراد اپل را به‌خاطر لوگوی اپل دوست دارند

.S.B:

… می‌توان «فقر فرهنگی» در کشور‌های جهان سوم را عامل اصلی موفقیت اپل در این کشور‌ها دانست که البته فقط به آیفون ختم نمی‌شود و هرچیزی با لوگوی سیب گاز زده می‌تواند موجب بالا رفتن وجهه افراد شود. درنتیجه هرکس پول بیشتری داشته باشد، چیزهای بیشتری با لوگوی سیب گاز زده می‌خرد…

 

Alirezamaaf:

به نظر من هیچ سیستم عاملی نمی‌تونه جای iOS رو بگیره؛ از همه مهم‌تر کلاسی که یک گوشی لوکس باید داشته باشه فقط و فقط در گوشی اپل وجود داره که باید به خاطر لوکس بودن محصولات اپل جیبتو کاملا خالی کنی.

 

 

شیش لول بند:

 

اپل یه چیزی داره که هیچ کدوم از برندهای دیگه ندارن، اونم اینه که اپل کلاس داره.

‌‌‌

 

کبوتر با کبوتر، باز با باز

نظر بعضی دوستان این است که نباید دستگاه‌های پایین‌رده و میان‌رده‌ی اندرویدی را با آیفون مقایسه کرد.

 

mohammad:

 

بله دقیقا همینجوریه اصلا درستش همینه! شما باید پرچم‌دار اندرویدی رو با آیفون مقایسه کنید نه یه گوشی سیصد چهارصد تومنی رو!

‌‌‌      ‌‌

 

 

یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار در آیفون‌ها

احسان:

 

…iOS آن‌قدر سیستم عامل بهینه‌ای هست که باوجود اینه برند‌های دیگه گوشی دارن با رم ۳ و ۴ بیرون میدن اپل تازه ۶s رو با رم ۲ بیرون داد. این بدین معنی است که iOS با کمترین سخت‌افزار بهترین بازدهی را دارد. بهتره بگم دوستان من خودم از اندروید استفاده می‌کنم ولی با iOS که کار میکنم لذت بیشتری می‌برم.

 

 

iHs:

 

من چند سالی هست از iOS استفاده می‌کنم. خوبی این سیستم عامل هماهنگی خوب با سخت‌افزار است. به‌طوری‌که اپل مثل دیگر کمپانی‌ها مجبور به استفاده از سخت‌افزار بسیار قوی برای بازده خوب نیست. iOS با ضعیف‌ترین سخت‌افزار بهترین عملکرد را داراست.

‌‌‌  ‌‌   ‌‌ ‌‌

 

 

تنوع تلفن‌های هوشمند اندرویدی

بهنام:

به نظر من اندروید بهتر از iOS است. دلیل این موضوع هم تنوع بیشتر گوشی‌های اندرویدی است اجازه می‌ده که هر کس گوشی خودش رو با توجه به سلیقه و نیازش انتخاب کند. اگه احتیاح به قلم باشه گوشی با قلم می‌خره و اگه به دوربین قوی احتیاج داشته باشه گوشی با دوربین ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسی تهیه می‌کند‌ و مجبور نیست برای گوشیش حداقل ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان خرج کنه.

‌‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌   ‌‌‌

 

آزادی عمل بیشتر در دستگاه‌های اندرویدی

رضا:

… فایل منیجر‌های عالی‌ای وجود داره. راحت میشه از طرق مختلف با گوشی‌های دیگه ارتباط برقرار کرد. درمجموع، آزادی عمل و احترامی که اندروید به کاربر در این خصوص می‌ذاره، برای من خیلی مهم و ارزشمنده.

 

سید مهدی:

من گوشیم اندرویه و تبلتی که اداره بهمون داده اپل و از هردو استفاده کردم. من اندروید رو ترجیح می‌‌دم چون احساس می‌کنم به شعورم احترام میگذاره و توی خیلی چیزها دستم رو باز گذاشته تا خودم تصمیم بگیرم.

‌‌‌‌

 

طرفدارهای ویندوز کم نیستند

در میان نظرات، دوست‌داران اکوسیستم ویندوز حضور پررنگی داشتند. مثل این دوست عزیز که تکلیف را یک‌سره کرد!

ali:

در آینده شاهد این هستیم که اکوسیستم ویندوز ۱۰ با تکنولوژی و کیفیت بسیار بالای نوکیا و مایکروسافت این دو پلتفرم رو قورت میده. اندروید امنیت نداره و خیلی هم کنده و لگ و هنگ داره. iOS هم خیلی محدوده و گرون و هیچ نوآوری جذاب و جدیدی توش دیده نمیشه و تکراری و قدیمی شده.

‌  ‌‌

 

برخی هم موضوع را کاملا سلیقه‌ای می‌بینند

میلاد:

من خودم کاربر اندروید با سونی هستم ولی با iOS هم کار کردم؛ هر دو سیستم عامل بسیار عالی و کاربردی هستند. من نمی‌تونم بگم فلان سیستم عامل به خاطر فلان مزیتش بهتر از اون یکیه؛ چون همه‌ی امکانات در هر دو سیستم عامل گنجانده شده؛ هر دو ضعف‌هایی دارن به‌نوبه‌ی خودشون. در کل می‌تونم بگم این انتخاب، سلیقه‌ای هستش یه علاقه یک شخص به یک برند، اما هر دو خوبن.

‌‌

برخی تنوع بیش‌ازحد دستگاه‌های اندرویدی را نقطه ضعف آن می‌دانند

behnam:

به‌نظر من ضعف بزرگ اندروید در وجود مارک‌های ضعیف و تعدد سخت‌افزار‌های اکثرا فیک تو بازاره…

‌‌‌‌‌‌

 

برخی می‌گویند اندروید در ایران کاربری بهتری دارد

مسعود:

من خودم الان اندروید لالی پاپ دارم و فعلا قصد برگشت به اپل رو ندارم. در مورد کاربری سخت اپل، این مورد فقط تو ایران هستش به خاطر محدودیتهاش. البته اندروید کاربری راحت‌تری تو ایران داره.

‌‌‌

 

برخی هم همه‌چیز را زیر سوال بردند

نادر:

بحث شخصی‌سازی که اندرویدی‌ها میگن چیه آخه؟ تعویض عکس و بک‌گراند و این مسخره بازیا. همش برای بچه‌ها خوبه و ملاک خوبی و بدی نیست. ملاک پایداری، نرم‌افزاره که iOS و ویندوز باز هم سرترن.
اپن سورس بودن هم خوبه منتها برای دولوپرها نه فرد عادی…کیفیت هم که هر سه سیستم عامل دارن. اندروید توی چند کلاس مختلف گوشی داره. منتها iOS فقط در کلاس A کار می‌کنه… دوستانی هم که میگن امکانات اپل تو ایران کاربردی نداره بفرمایند آیا مشابه همون امکانات که در اندروید و وین فون هم وجود داره تو ایران کاربرد داره؟…

‌‌‌   ‌‌

 

 

قیمت برای خیلی‌ها اهمیت زیادی دارد
محمد:

به‌نظر من مهم‌ترین دلیل برای خرید یک گوشی اندرویدی قیمتش هست. من در یک خانواده ی متوسط رو به بالا زندگی کردم و عاشق عکس‌برداری هستم و دوربین برای من مهم‌ترین چیز هست و یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های دوربین خوب هم برای من لرزشگیر اپتیکال هست. پس در بین گوشی‌های اپل فقط آیفون ۶s پلاس شصت و چهار گیگ به‌درد من می‌خوره؛ پس باید یه گوشی ۳ میلیونی بخرم ولی با وضعیت خانواده‌ی ما این خرید دیوانگی هست ولی می‌تونم برم یه G4 مشکی رنگه ناز و خوشگل ۱/۸ میلیونی بخرم که می‌تونه تمام نیاز‌های من رو (یا حتی بیشتر) مثل یه آیفون برآورده کنه.

farhad:

اپل فقط واسه کسانی هست که پول خوب دارن. اندروید واسه همه!

‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌

 

برخی هم این‌طور ماجرا را جمع‌بندی کردند

امیرحسین:

من با هر دو سیستم عامل کارکردم. اولین دستگاه اندرویدیم گلکسی نوت ۱ بود و اولین و آخرین‌اش نوت ۳ بود. اولین دستگاه آیفون ۴s و آخرین آیفون ۶ بوده. یک کلام اگر می خواستم یک گوشی داشته باشم یک گوشی اندرویدی انتخاب می کردم.
مزایای iOS
۱. سیستم عامل روان‌تر
۲. ساپورت آپدیت بهتر به‌طوری که آیفون ۴s الان آخرین نسخه iOS9 را دریافت کرده ولی گلکسی نوت ۱ هم‌دوره‌ی اون در نسخه اندروید ۴/۱/۲ مونده!
۳. کیفیت ساخت بالاتر آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی
مزایای اندروید
۱. انتقال فایل به گوشی به‌راحتی انجام می‌گیرد. حتی فلش مموری را می‌شه به گوشی وصل کرد و فایل جابجا کرد.
۲. اپلیکیشن‌‌های اندروید را از چندین مارکت میشه نصب کرد و حتی فایل apk را می‌شه از اینترنت یا بلوتوث دریافت و نصب کرد.
۳. شخصی‌سازی در سیستم عامل اندروید دامنه‌ی وسیعی داره؛ مثلا در گوشی آیفون با مکافات میشه زنگ گوشی را عوض کرد ولی در اندروید به‌راحتی میشه.

 

 

محسن:

یک سری از دوستان میگن اندروید این‌طور اونطور و من قبول دارم این نظرشونو. اما این مشکلات اندروید مربوط به پایین‌رده‌های شرکت‌های که برای همه اقشار گوشی هوشمند تولید می‌کنن و خب همه نمی‌تونن پرچم‌دار تهیه کنن و مطمئنن اگر آیفون هم رده‌پایین داشت همین مشکلاتو داشت. نکته دوم اینه که اندروید خام ازلحاظ روونی اگر بهتر از iOS نباشه مطمئن باشید چیزی کمتر نداره. اپل خیلی خوب و روونه و کار باهاش لذت بخشه؛ قبول دارم. اما محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کنه به‌شخصه خیلی اذیت‌کننده می‌دونم. درانتها به‌قول بعضی دوستان بحث آپدیت هست که درست میگن اما شما اگر یک دستگاه نکسوسی که مستقیم گوگل نظارت داره به تولیدش و جزو سخت‌افزارهای گوگل محسوب میشه می‌تونن لذت یک اکوسیستم خوب و روون روی اندروید را تجربه کنن.
دریک جمع‌بندی که درمقاله هم بهش اشاره شد اندروید محیط باز و انعطاف‌پذیرتری داره. اما در مقابل آیفون اکوسیستم بسته و روون به دور از هرگونه دستکاری با آپدیت‌های منظم.

‌‌‌   ‌‌   ‌‌‌‌

 

 

مثالی متفاوت و عجیب

محمد:

من همیشه هم اندروید داشتم، هم iOS، هم مک، هم ویندوز، هم لینوکس. مثالی ساده و با توجه به تجربه‌ی چندین ساله می‌زنم.
iOS = اتاقی تنگ، کوچک و بدون درب و پنجره ولی با تمامی امکانات ممکن. این اتاق امکاناتش لذت‌بخش هست ولی همیشه حس خفگی به آدم دست میده.
اندروید = یه خانه درب به حیاط، با امکاناتی رو به خوب. میشه از امکانات داخل خونه استفاده کرد و گاهی هم رفت توی حیاط از نسیم صبحگاهی تنفس کرد، آفتاب گرفت و به گل‌ها آب داد.
ویندوز فون = تا حالا نخواستم داشته باشم چون حس میکنم یه راه‌پله با یک کلید و یک چراغ بیشتر نیست.

‌‌‌‌‌‌   ‌‌

 

دو دلیل برای نخریدن آیفون!

 

amir:

-برای گوشی‌های بالای ۵ اینچ iOS دو تا انتخاب بیشتر وجود نداره. ۶ پلاس و ۶s پلاس که قیمت‌هاشون بسیار نجومیه.
-عدم پشتیبانی گوشی‌های اپل از دو سیم‌کارت.

‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌

 

یک دلیل منطقی دیگر برای خرید آیفون!

Iman:

دوستان، گوشی اندرویدی را وقتی می‌خواهید بفروشید طرف آن‌قدر تو سرش می‌زنه که قیمتی که خودش بخواد بخره یا نهایتا به شما میگه بذار بفروشم ولی آیفون قیمتش مشخصه مثل ارز.

‌‌‌   ‌‌

‌‌‌‌

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۰ دیدگاه
  1. Avatar شهروز توکلی

    من هر سه سیستم عامل رو داشته ام, اندروید, ویندوز ۱۰ و آی او اس ۱۱
    هنوز هم معتقدم مایکروسافت رشوه کلانی گرفته که ویندوز موبایل رو بیخیال بشه
    واقعا بینظیربود. چرا مایکرو سافت؟!؟؟ چرا آخه ؟!؟

  2. Avatar وحید

    آقای نویسنده نوشتید(در مطالب بعدی به سیستم عامل درحال احیای ویندوز خواهیم پرداخت.)پس کو چرا نمیپردازید.

  3. Avatar محمد علی

    به نظر من کلاس کار برند ها خیلی مهمه و دقیقا تفاوتشون تو همین کلاسشون خلاصه میشه . برند اپل همیشه محصولات متفاوتی و خاصی عرضه میکنه
    ( البته این به معنای بهتر بودن محصولاتش نیست ) نه تنها موبایل بلکه تو لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی هم همین طوره(آی مک با رزولوشن ۵k و یا مک پرو با اون طراحی فوق العاده و مک بوک پرو به عنوان نازکترین و سبکترین لپ تاپ حرفه ای) . آیفون هم به هر حال محصولی هست که مشابهش تو بازار نیست و یا خیلی کمه . گوشی پرچم دار زیر ۵ اینچ در واقع چیزی هست که تو سال ۲۰۱۵ تقریبا وجود نداره (بجز سونی z5 compact )
    و من خودم گوشی های عظیم الجثه اندرویدی رو نمی پسندم (مثل نکسوس ۶ یا نوت ۵) با اینکه دستگاه های بسیار خوبی هستن.

  4. Avatar عرفان

    درود
    دوستان اون آندروید نیست!
    اندرویده،تلفظش همینه که میتوتین با یه سرچ کوچیک بفهمین.

  5. Avatar ali

    هرکی بلد باشه با آى او اس کار کنه هیچ محدودیتی نداره وتازه خیلی ساده اس و خیلی راحت تر از اندروید میشه باهاش کرد ولی اندرویدم هم خوبه در کل بیشتر به این مربوطه که چه نوع گوشی میخواین ارزون یا گرون و لوکس و کدوم سیستم عامل رو دوست دارین
    به نظر من هیچی که اگه پولشو دارید ios عالیه.

  6. Avatar Mohammadreza

    خوبه اولین جایی که میبینم طرفدارای هر دو با منطق حرف میزنن و به نظر هم اهمیت میدن و احترام میزارن خواستم از همه تشکر کنم:)

  7. Avatar آرش

    مطمئنا هیچ کدام از سه سیستم عامل رایج یعنی اندروید،آی اوس یا وینفون آنچنان برتر مطلق یا بدتر مطلق نیست که بگیم فقط این سیستم حله وبقیه منحله!
    شما اگه به تاریخچه سیستم عامل ها از هفت هشت سال پیش نگاه کنین میبینین که دلیل اینکه باقی سیستم عامل ها شکست خوردند و فقط اینا موندند این بود که:اول ایفون اومد گوشیای سطح بالای بسیار با کلاسی نسبت به تمام گوشیای اون زمان زد-بعدی اندی رابین به موازات اپل روی سیستم عاملی بر پایه هسته لینوکس متن باز کارکرد که اتفاقا اون زمان دیوانگی محسوب می شد.ولی بالاخره با هزار تلاش تونست روی یه گوشی دکمه ای این سیستم عاملو به کار بگیره.ولی از قضا موقع معرفی اولین گوشی هوشمند آیفون جا خورد و این گوشی قبل از تولید و عرضه شکست خورد و از این به بعد شروع به رقابت با اپل کرد و برتریهای مشتری پسندس باعث شد تا مثل خیلی سیستم عاملا تو نطفه خفه نشه.خلاصه هدف اصلی اندروید مقابله با آی اوسه و سامسونگم رهبری این حرکتو میکنه در حالی که سونی و الجی با اینکه اندرویدن ولی هدفشون مثل هدف اولیه اندروید مقابله با آیفون نیست.در نتیجه آی اوس که سعی کرده بهترین باشه اندرویدم با اضافه کردن قابلیت های بیشتر بهتر از آی اوس ظاهر بشه.ولی اگر از انصاف دور نشیم تنها عامل موفقیت اندروید رقابت شرکتهای به کار برنده اونا با اپل بوده.و در آخر هم وینفون با هدف مقابله با هر دو ظاهر شده و زیاد هم موفق نبوده فقط سماجت ماکروسافت تا الان زنده نگه داشتتش ولی شاید ورق برگرده چون ماکروسافت کاملا تفهیم شده که دوره پی سی رو به اتمامه و باید روی دستگاه های قابل حمل باید بیشتر کار کنه که اتفاقا با ویندوز همه کاره ۱۰ وارد میدان شده که پی سی و مووبیل نمیشناسه.ولی روزگاری سیستم عامل های بلک بری و تا حدودی بادا موقعی که تازه به اوج میرسیدند سقوط کردند که امیدوارم وینفون چنین بلایی سرش نیاد ولی بعید هم هست چون ماکروسافت تو این سالا تجربه کافیو به دست اورده.

    ولی همیشه قهرمان پشت پرده هاست…
    میخام سیستم عاملی متن باز و جادویی بهتون معرفی کنم که همه میشناسنس…
    بدون اینکه تو چشم بره روی بیش از ۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ گوشی موبایل داره کار میکنه!
    سیستم عاملیه که فقط ۴۰۰ کیلو بایت حجمشه و با یک رم ۷۰۰ کیلوبایتی! و یه سی پی یویه ۶۰ مگاهرتزی! قادره یک فایل ویدویی رو که یه گوشی اندرویدی با سی پی یو و رم ۱ گیگاهرتز و ا مگابایتی بدون لگ باز میکنرو با همون حالت باز کنه!(فایل hd 480)(گوشی کنخیندا باریکترین گوشی ۸ سال پیش با ۹mm)
    فکر کنم فهمیده باشین که منظورم سیستم عامل گوشیای چینی یعنی نوکلئوسه!
    این سیستم عامل کاملا متن بازه به طوری که به راحتی مانند تغییر یک عکس در فتوشاپ میشه سفارشیش کرد و به خاطر همین هیچ گوشی چینی که همرده نباشه منوش شبیه هم نیست.
    علاوه بر اون بر خلاف اندروید که باید هر سخت افزاری براش تعریف بشه(با اینکه لینوکس خودش میشناسه)این سیستم عامل میتونه به طور اتوماتیک با هر سخت افزاری مچ بشه و به همین خاطره که گوشی سازای چینی با خیال راحت هر آشغالی رو که پیدا کردن به هم وصل میکنن و اسمشو میزارن گوشی و اون اندک کارایی رو که نشون میده فقط به خاطر این سیستم عامله
    این سیستم عامل فقط به خاطر مورد استفاده قرار گرفتن در گوشیای بی ارزش عقب مونده.نوکلئوس با سخت افزارایی کار میمنه که اندرویید حتی اونارو سخت افزار حساب نمیکنه و اگه به فرض محال بخواد با اون سخت افزار کارکنه فقط روشن شدن گوشیتون چارپنج سالی طول میکشه
    در واقع کارایی رو که این سیستم عامل با سخت افزار بسیار محدود نشون میده اندروید آی اوس یا وینفون نمیتونن روی سخت افزار ی بیست برابر قدرتمندتر حتی نصفشو از خوشون نشون بدن.
    حالا شما فرض کن این سیستم عامل رو روی سخت افزاری مثل گلکسی اس ۶ نصب کنی!!!واسه خودش ابر کامپیوتری میشه.تازه فکر نکنین به سادگی همون گوشیا میشه نه این سیستم عامل قابلیت افزودن بی نهایت شاخو برگو داره.ولی قضیه به این سادگیام نیست.چون حداکثر رم پشتیبانی شده توسط این سیستم عامل ۲۵۶ مگ و سی پی یویی ۰.۴۵ گیگاهرتزه که البته با نصف این سخت افزار سالها پیش فیلمها و بازی هاییرو ساپورت میکرد که ان ۹۷ سلطان گوشیای اون زمان ۵ برابر زمان میبرد تا باز کنن و با خود این سخت افزار تبلت ۷ الکیو دیدم که با طرح اندروید خیلی رون کار میکرد.
    ولی با کار روی این سیستم عامل میشه با اون کولاک کرد
    کاش روزی یکی کمی بهش اهمیت بده

    1. Avatar امیر حسین

      جالب بود ۳>

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه