اولین عکس‌های ثبت‌شده با هوآوی P9

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هوآوی P9 - دوربین

هوآوی با معرفی کردن گوشی هوشمند هوآوی P9 که با همکاری لایکا طراحی و ساخته شده سروصدای زیادی به پا کرده است و ادعاهای بزرگی درباره‌ی دوربین دوتایی آن دارد. ولی آیا واقعا این گوشی موبایل وقتی در دنیای واقعی در دستان یک عکاس قرار بگیرد قادر به اثبات این ادعاها خواهد بود؟ جامعه‌ی عکاسان EyeEm با همکاری هوآوی قصد دارند به این سوال پاسخ دهند.

گوشی هوآوی P9 در اختیار ۵ تن از عکاسان EyeEm در مناطق مختلف اروپا قرار داده شده و از آن‌ها خواسته شده تا به‌جای استفاده از تجهیزات معمول گران‌قیمت‌ترشان با این گوشی به ثبت عکس‌هایی از شهر محل زندگی خود بپردازند. در ادامه می‌توانید برخی از عکس‌هایی را که الکساندر کوپکه در برلین، لامار گولدینگ در لندن، دیوید گوتیرز در مادرید، سلین اوفرت در پاریس و اریکا برشا در رم گرفته‌اند مشاهده کنید.

طبق گفته‌ی EyeEm به‌ویژه از عکاسان درخواست شده بوده تا قابلیت‌های دوربین این گوشی هوشمند را در نور کم محک بزنند و نتایج حاصل آن‌ها را شگفت‌زده کرده است. الکس کوپکه از برلین می‌گوید «P9 دریچه‌ی جدیدی از خلاقیت را به‌سوی عکاسی موبایل می‌گشاید. این اولین گوشی هوشمندی است که می‌تواند واقعا جایگزین دوربین حرفه‌ای من شود. در گذشته مجبور بودم تنها در طول روز عکاسی کنم ولی با P9 روز و شب دیگر اهمیتی ندارد.»

سخن کوپکه تاییدیه‌ی محکمی است. اگر علاقه دارید بیشتر در مورد دوربین گوشی P9 که او در موردش صحبت کرده بدانید سری به مطلب زیر بزنید:

چرا هوآوی P9 عکاسان موبایل را هیجان‌زده می‌کند؟

منبع: PetaPixel

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Mohammadi

    یه مقدار نویز داره و داینامیک رنج هم بنظرم پایینه و از اینها مهمتر رنگ هارو خوب پردازش نمیکنه. ولی مطمئنن در قدم های بدی لایکا این صنعت نوظهور رو شگفت زده خواهد کرد

  2. Avatar احسان نیک

    خخخخ چه کیفیت پایینی دارن عکسا خیلی مضخرفه در حد دوربین ۵ مگه من موندم هواوی چی دید تو این که دوتا سنسور گذاشت????????

  3. Avatar مرتضی

    به نظر کیفیت عکس ها خیلی بالا نیست… میزان نویز مثلا در صحنه ای که تصویری از آسمان و ساختمان گرفته شده در ناحیه آسمان نویز بسیار بالاست و در چند تصویر دیگر هم جزییات خوب ثبت نشده. مشخص نیست این به دلیل رزلوشون پایین سنسور است و یا مورد دیگری…. کنتراست تصاویر هم خیلی خوب نیست… در کل با این حجم تبلیغات خیلی بیشتر از این, از این دوربین انتظار می رفت و از تصاویر گرفته شده میتوان ارزیابی کرد که اصلا دوربین خوب و مناسبی علیرغم تبلیغات انجام شده نیست. و شاید حتی پایین تر از حد متوسط دوربین های حال حاضر هم باشد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه