چین اولین هواپیمای مسافربری خودش را ساخت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
china C919

کشور چین با ساخت هواپیمای مسافربری C919، خودش را به جمع کشورهای پیشرو در صنعت هوانوردی اضافه کرد.

هواپیمای مسافربری C919 کشور چین می‌تواند ۱۵۸ مسافر را به نقاط مختلف جابه‌جا کند. براساس اطلاعات منتشر شده این هواپیما برای رقابت با بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس A320 ساخته شده است. بسیاری از خبرگزاری‌های کشور چین ساخت این هواپیما را یک اتفاق مهم تاریخی برای این کشور قلمداد کردند. لی جیاژیانگ (Li Jiaxiang) رییس سازمان هواپیمایی کشور چین گفت: «یک ملت بزرگ باید هواپیما خودش را هم داشته باشد و صنعت حمل و نقل هوایی کشور چین نباید به واردات وابسته شود.»

البته بسیاری از قطعات این هواپیما در کشورهایی مانند آمریکا، اروپا و برزیل توسط شرکت Embraer ساخته شده که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی هواپیما در دنیا به شمار می‌رود. کشور چین امیدوار است که در آینده  بتواند تمام قطعات این هواپیما را خودش تولید کند.

کار سخت هواپیمای C919 از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شده بود. اولین پرواز آزمایشی این هواپیما هم سال گذشته صورت گرفت. براساس اطلاعات منتشر شده، این هواپیما از سال ۲۰۱۶ کار خودش را آغاز خواهد کرد.

موتور این هواپیما توسط شرکت فرانسوی Safran و شرکت آمریکایی GE ساخته شده و توانایی پرواز تا بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر با یک بار سوخت‌گیری را به هواپیما می‌دهد.

تا این لحظه بیش از ۵۱۷ فروند از این هواپیما برای شرکت‌های مختلف هواپیمایی کشور چین در دست ساخت قرار دارد که از بین آن‌ها دو شرکت Air China و Hainan Airlines بیشترین سفارش را ثبت کرده‌اند. این دو شرکت ماه گذشته اعلام کردند که به شهر منچستر کشور انگلستان پرواز مستقیم خواهند داشت.

کشور چین در دهه‌ی ۷۰ میلادی هم یک هواپیمای مسافربری به نام Y-10 را ساخته بود. این هواپیما در سال ۱۹۸۰ اولین پرواز خودش را انجام داد و در سال ۱۹۸۴ هم از رده خارج شد. البته هواپیمای Y-10 به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته بود.

منبع: The Guardian

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar پیمان

    چقققققققققدر جمله زیبا و پر محتوایی به زبان سلیس چینی رو هواپیما نوشتن .انسان را مبهوت میکنه …

  2. Avatar shell32

    امیدوارم ماهم بتونیم تا ۲۰ سال آینده هواپیماهای خوبی بسازیم.

  3. Avatar محمد

    یاا خدا .

  4. Avatar رحمان

    چین کجا و ما کجا…

  5. Avatar پژمان

    مطمعن باشید از بوینگ هم بهتره! چین رو دست کم نگیرید!

  6. Avatar علیرضا حبیب زاده

    از فردا در فرودگاه های سراسر کشور…

  7. Avatar بنیامین

    هیچی دیگه خدا همه رو بیامرزه

    1. Avatar jahan

      خدا به مردم ایران رحم کنه این از وضع ماشیناشون وااااااای به حال هواپیماهاشون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه