چرا اپل‌واچ چنگی به دل نمی‌زند

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حدود یک سال از عرضه اپل‌واچ به بازار می‌گذرد. گرچه باید گفت این دستگاه موفق‌ترین ساعت هوشمندی بود که تا به حال عرضه شده است اما آن تاثیر خیره‌کننده‌ای که آیفون و آیپد در بازارها داشتند را نداشت. در واقع طبق جدیدترین آمارها و گزارش‌ها، گرچه اپل قصد دارد نسل دوم اپل‌واچ را هم تولید کند اما امسال عرضه این ساعت‌های هوشمند ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

البته باید به این نکته اشاره کرد که صاحبان اپل‌واچ واقعا به این ساعت‌هوشمند علاقه‌مندند. طبق یک پیمایش که اخیرا انجام شده ۷۷ درصد از صاحبان اپل‌واچ، این دستگاه را یک ساخته موفقیت‌آمیز ارزیابی کرده‌اند و دو سوم از این گروه قصد دارند جدیدترین نسخه آن را پس از عرضه به بازار خریداری کنند. خب، البته که علاقه خریداران این ساعت‌هوشمند به آن قابل توجه است اما مساله اینجاست که در یک مقیاس عمومی‌تر ( نه صرفا دارندگان این دستگاه)، ۵۳ درصد مردم فکر می‌کنند که اپل‌واچ یک تولید به درد بخور نبوده است.



watch2

یکی از نکات جذاب دیگر این تحقیق دلایل آن دسته از صاحبان اپل‌واچ است که قصد خرید یک اپل‌واچ نسل جدید را ندارند. ۳۴ درصد از این جمعیت دلیل عدم تمایل‌شان را قیمت‌ گران این محصول عنوان کرده‌اند. ۳۱ درصد هم گفته‌اند این دستگاه به قدر کافی به درد بخور نیست و ۱۶ درصد صرفا گفته‌اند که این ساعت زشت است.

در واقع نکته اصلی اینجاست که شرکت اپل نتوانسته مردم را متقاعد کند اپل‌واچ قادر است عملکردی داشته باشد که دادن چند صد دلار برای خرید آن بیارزد.

درست است که استفاده از اپل‌واچ برای پرداخت قبض موبایل یا استفاده از آن برای برخی از امکانات آن در زمینه سلامت ممکن است هیجان‌انگیز به نظر برسد اما بسیاری از مردم یک سال پس از عرضه این محصول احساس ضرورت چندانی برای خرید این دستگاه حس نمی‌کنند. گرچه ممکن است اپل واچ هم گروه ویژه طرفداران خود را بسازد اما باید پذیرفت که بعید است این ساعت هوشمند اتفاق بزرگی را در بازار رقم بزند.

‌‌

منبع: BGR

‌‌کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar امید

    از اسمارت واچ ۳ سونی استفاده میکنم. کار با این ساعت هوشمند فوق العاده بوده برای من، چون این ساعت راحت تا دو الی سه روز باطری نگه میداره و در حالیکه با گوشی ورنری حتی تا پنج روز هم جواب میده و در کمتر از یک ساعت با شارژر های معمولی موبایل شارژ میشه.” آندروید ور “ هم که بهترین گزینه است که بسیار کارآمد تر از تایزن در ساعت های هوشمند سامسونگ است، و روی ساعت نصب و به روز است. قیمت فوق العاده مناسب آن به ارزش داشتن این ساعت چند برابر افزوده است.. نظر بسیار مثبتی با توجه به تجربه فعلیم، از ساعت هوشمند دارم.

  2. Avatar رامین

    ساعتای هوشمند تا باطریشون طوری نباشه که حداقل یه ماه بتونی باهاش کار کنی بدر نمیخوره,کار خاصی هم انجام نمیده که ادمو مجاب کنه بخره همه اون کارارو راحت با گکشی هوشمند میشه انجام داد…

  3. Avatar مهدی پیمایی

    سلام
    به نظر من ساعت های هوشمند خیلی کارایی خفنی ندارن ولی استفاده های کمی هم ندارن مثلا من هنگام رانندگی وقتی کسی بهم اس میده با توجه به اینکه هنگام رانندگی نمیشه گوشی رو برداشت و پشت فرمان ماشین جواب داد به راحتی جواب اسم رو به صورت موقتی میدم
    این موضوع برای من خیلی خوبه و اینکه جای اینکه یه ساعت مکانیکی خسته کننده دستم کنم یه ساعت با کلی view متفاوت دستم میکنم
    خب در رابطه با تماس گرفتن هم که با ساعت به راحتی هر په تمام تر میشه تماس گرفت بدون نیاز به گوشی
    تمام اینا به کنار ساعت هوشمند جنبه فانتزی داره
    من Gear s2 دارم و به نظرم بهتر از اپل واچ هست یک اینکه کیبورد داره دو اینکه تمام برنامه ها مثل لاین و واتس اپ و تلگرام و غیره رو میشه بدون نرم افزاری که حتما باید اپدیت سازگار با ساعتش و گرفته باشی استفاده کرد و از ساعت جواب داد
    و از نظر من ساعت باید گرد باشه و برای من ساعت مربعی شکل اصلا جالب نیست ضمن اینکه اپل همیشه بیخودی گرونه
    من خودم ۴ سال iphone دستم بود و الان سامسونگ دارم و هیچ وقت گوشیiphon با سیستم عامل انحصاریش رو به گوشیهای اندرویدی ترجیح نمیدم
    تا اونا برای کاربر تصمیم بگیرن و محدودمون کنن
    در حال حاضر من note 5 دارم و از ساعتشم راضیم

    1. Avatar كامران

      اپل واچ هم کیبورد داره ، شما که اطلاع نداری خواهشا با نظر اشتباهت دیگران رو گمراه نکن .

  4. Avatar omidx

    یکساله دارم ، از هر نظر عالیه …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه