اپل با اپلیکیشن Playground کدنویسی را آسان می‌کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دوسال پیش شرکت اپل یک زبان برنامه‌نویسی جدید به نام سوئیفت را معرفی کرد که در این دو سال مورد اقبال کدنویسان قرار گرفت.

ساعتی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، این شرکت اشاره کرد که بسیاری از کدنویسان جوان در چالش کدنویسی با این زبان برنامه‌نویسی درگیر شده‌اند و برخی از آنها بسیار جوان‌اند، افرادی که حتی ۹ سال سن دارند. حال برای کمک به جذب برنامه‌نویسان جدید، اپل در این کنفرانس از یک اپلیکیشن جدید رونمایی کرد. اپی به نام Swift Playground که به هدف آموزش اصول اولیه کدنویسی به کودکان ساخته شده.

Playground اصول اولیه کد‌نویسی مثل حلقه‌ها و شرط‌ها را آموزش می‌دهد. در این اپ از یک شخصیت انیمیشنی هم استفاده شده تا فرایند یادگیری برای کودکان جذاب‌تر شود. این اپ مجانی خواهد بود و مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک آن را راهی آسان برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان دانسته و کدنویسی را همچون سواد خواندن و نوشتن ضروری قلمداد کرده است.

کریگ فدریگی، معاون ارشد اپل در بخش مهندسی نرم‌افزار هم در این کنفرانس گفت آرزو می‌کرده چنین اپی هنگامی که او کدنویسی را آغاز کرد وجود می‌داشت. او افزود این اپ تنها نمونه‌ای است که یادگیری‌اش هم برای دانش‌آموزان آسان است و هم آنقدر قدرت دارد که با آن بتوان کدهای واقعی نوشت. شاید اهمیت این اپ برای اپل در این هم باشد که به کودکان یک زبان برنامه‌نویسی خاص را می‌آموزد، زبانی که با نرم‌افزارهای اکوسیستم اپل به بهترین شکل کار می‌کند.

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

E3_News

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar fatemeh

    آیا نسخه اندروید این نرم افزار احتمال داره به گوگل پلی بیاد؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه