اپل به دنبال دستیار مجازی هوشندتر و آگاه‌تر

۱۲ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت سازنده‌ی آیفون استارت آپ VocallQ را که در زمینه‌ی تشخیص صدا تخصص دارد، خریداری کرد.

شاید VocallQ دقیقا همان چیزی باشد که سیری به آن نیاز دارد تا مکالمات‌اش سلیس‌تر و سرگرم‌کننده‌تر شود.

خرید استارت آپی که می‌تواند موفق باشد همیشه بخش مهمی از دنیای تکنولوژی بوده و به پیشرفت و توسعه سرعت می‌بخشد. شرکت‌های بزرگ مثل اپل، این نکته را به خوبی می‌دانند و ابتکارات و نوآوری‌های آینده‌دار را جذب می‌کنند. در همین راستا، این شرکت کوپرتینویی یک شرکت استارت آپ بریتانیایی به اسم VocallQ را تصاحب کرده که در زمینه‌ی تشخیص صدای پیشرفته فعالیت‌های مبتکرانه‌ای داشته است.

تصاحب چنین شرکت‌هایی نه تنها از نظر مالی سودمند است، بلکه این کار معمولا برای پیشبرد پروژه‌های شرکت انجام می‌شود. تحلیلگران معتقدند که در این مورد، احتمالا اپل برای توسعه‌ و پیشرفت دستیار صوتی مجازی‌اش یعنی سیری به سراغ این شرکت رفته است. این دستیار دیجیتالی مسیر زیادی را طی کرده و دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های زیادی برای کاربرد بیشتر شده است. اما این موضوع در مورد رقیبانی مثل جست و جوی صوتی گوگل و کورتانای مایکروسافت هم صدق می‌کند. ظاهرا هدف جدید این شرکت‌ها این است که ارتباط میان انسان و این دستیاران مجازی طبیعی‌تر شود.

شاید VocallQ دقیقا همان چیزی باشد که سیری به آن نیاز دارد تا مکالمات‌اش سلیس‌تر و سرگرم‌کننده‌تر شود. این شرکت مشغول تحقیقاتی در زمینه‌ی شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشینی بوده تا نسل جدیدی از هوش مصنوعی هوشمندتر و آگاه‌ به شرایط محیطی را طراحی کند. هدف اصلی آنها این است که دستیاری صوتی خلق کنند که برای گرفتن پیام شما نیازمند دستورات از پیش تعریف شده نباشد؛ بلکه به اندازه‌ی کافی گیرا و سرگرم‌کننده باشد و از کاربر سوال‌هایی بپرسد تا دقیقا مطابق نیازهای او رفتار کند و همچنین این که با نوع گفت و گوی طبیعی او تطبیق یابد.

اپل

این ایده که دستیاران مجازی نسبت به شرایط محیطی آگاه شده و متناسب با آن، به نیازهای کاربر پاسخ دهند بسیار جالب است. شرکت‌های بزرگ همچنان برای دستیار صوتی ایده‌آل با هم رقابت می‌کنند. اپل در مورد خرید شرکت VocallQ هیچ نظری نداده و به همین گفته بسنده کرده است:

“اپل هر از گاهی شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی کوچک را خریداری می‌کند و ما معمولا هدف یا برنامه‌هایمان را شرح نمی‌دهیم.”

البته عده‌ای هم معتقدند که تصاحب این شرکت ممکن است به پروژه‌ی خودروی بدون راننده‌ی اپل مربوط باشد. در نظر داشته باشید که اپل درباره‌ی شایعات مربوط به ساخت خودروی چیزی نگفته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: TNW

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه