اپل به دنبال هوش مصنوعی پیشرفته برای گوشی‌ها

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل یک استارت‌آپ جدید با تمرکز بر تکنولوژی پیشرفته‌ی هوش مصنوعی خریداری کرد.

مدیران این شرکت هر دو محققانی تثبیت‌شده در رشته‌ی هوش مصنوعی هستند.

اپل اخیرا شرکت تازه‌تاسیس Perceptio را خریداری کرد. این شرکت در زمینه‌ی توسعه و تحقیق درباره‌ی تکنولوژی‌ هوش مصنوعی فعالیت دارد. شرکت‌های بزرگ از سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ی Perceptio در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

«نیکولاس پینتو» (Nicolas Pinto) و «زاک استون» (Zak Stone)، مدیران این شرکت هر دو محققانی تثبیت‌شده در رشته‌ی هوش مصنوعی هستند که در توسعه‌ی سیستم‌های تشخیص تصویر با استفاده از تکنیک «یادگیری عمیق» تخصص دارند. یادگیری عمیق تکنیکی در هوش مصنوعی است که به کامپیوتر یاد می‌دهد داده‌های ورودی حسی را تشخیص داده و دسته‌بندی کند.

اپل تصاحب این شرکت را تایید کرد، اما از مفاد قرارداد جزییاتی ارایه نداد. کالین جانسون، یکی از سخنگویان شرکت گفت که اپل گاهی اوقات شرکت‌های کوچک را خریداری می‌کند و معمولا اهداف‌اش را شرح نمی‌دهد.

هدف شرکت Perceptio این بود که تکنیک‌هایی توسعه‌ دهند که به کمک آنها سیستم‌های هوش مصنوعیِ دسته‌بندیِ تصاویر بتوانند بدون نیاز به منبع عظیمی از داده‌ها، تصاویر را تشخیص دهند. این رویکرد با استراتژی اپل هماهنگی دارد. این شرکت همیشه سعی دارد که استفاده از اطلاعات مشتریان را به حداقل برساند و پردازش این اطلاعات درون خود دستگاه انجام شود.

اپل اخیرا یک شرکت نوپای بریتانیایی را هم خریداری کرده است. این شرکت در زمینه‌ی طراحی دستیار دیجیتالی هوشمندی تخصص دارد که می‌توان با آنها مکالمات طولانی‌تر و معنادارتری داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Bloomberg

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه