اپل توقع دارد مک‌بوک‌تان را چهارسال نگه دارید

۲۹ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل در سایت خود و در پاسخ به سوالات متداول اعلام کرده که انتظار دارد مصرف‌کنندگان مک‌بوک‌های این شرکت، ۴ سال از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

در بخشی از سوالات متداول سایت که شرکت اپل درباره تلاش‌های‌ا‌ش در زمینه افزایش توجه به محیط‌ زیست توضیح می‌داد، این شرکت در زمینه زمانی که انتظار دارد یک مصرف کننده مک‌بوک‌ اپل آن را نگه دارد هم توضیح داد. باید توجه کنید که این مدت زمانی نیست که محصول اپل کار خواهد کرد یا سالم خواهد ماند بلکه صرفا مدت زمانی است که شما از آن استفاده می‌کنید. به هر حال این زمان برای اولین مالک مک‌بوک‌ها (و دسکتاپ های مک – اساسا هر وسیله‌ای که بر مبنای سیستم عامل OS X کار می‌کند)، ۴ سال عنوان شده. یعنی اولین کسی که یک مک‌بوک می‌خرد طبق انتظار شرکت سازنده باید چهارسال از آن استفاده کند. با توجه به اینکه به «اولین مالک» اشاره شده شاید اپل توقع دارد مالکان مک‌بوک به جای دور انداختن آن پس از چهارسال، آن را به دیگران بدهند.

app-2

با توجه به زمان ۴ ساله عنوان شده شرکت اپل می‌شود حساب کرد داشتن مک بوک‌های این شرکت سالانه چه میزان هزینه در بر دارد. وقتی قرار است ۴ سال از این محصولات استفاده کنیم، مک بوک ۱۱ اینچی Air که ۸۹۹ دلار است سالانه ۲۲۴٫۷۵ دلار برای کاربر هزینه دارد.

گران ترین مک‌بوک هم که MacBook Pro پانزده اینچی است و با پردازنده ۲٫۸ گیگاهرتزی Intel Core i7 روزآمد شده است و ۳۱۹۹ دلار قیمت دارد معادل هزینه سالانه ۷۹۹٫۷۵ دلار برای کاربر است. اپل زمان مصرف تلویزیون‌های خودش را هم ۴ سال عنوان کرده اما انتظار استفاده از گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند این شرکت ۳ سال عنوان شده است.



منبع: LaptopMag

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. امیر

    لپتاپ های اپل بیش از ۱۲ سال عمر مفید دارند…

  2. فرشاد

    هزینه ی سالانه منظوزتون چیه؟

  3. شهاب

    البته اون مدلی که گفتین تو امازون الان چک کردم ۲۵۰۰ دلار بود که ۲۳۰۰ دلار می داد نه ۳۲۰۰ دلار
    اگه اشتباه می کنم منبع بفرمایید برای قیمت

    1. مرتضی

      حتما مدلی که چک کردین متفاوت بوده چون اینجا فقط عنوان پردازنده ذکر شده (نه حتی فرکانسش). منبع نوشته همین قیمت رو آورده برای مدلی که یه ۱ ترا SSD داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه