ایده‌ی جدید گوگل: گرفتن خون بدون نیاز به سوزن

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گرفتن خون

گوگل در پتنت جدیدی که به ثبت رسانده نشان می‌دهد چگونه می‌توان بدون نیاز به سوزن، از فرد خون گرفت.

این اولین باری نیست که گوگل به ساخت دستگاه‌های پزشکی علاقه نشان داده است.

برای اکثر ما، سوزن کردن در دست‌مان و گرفتن خون برای آزمایش‌های مختلف تجربه‌ی ناخوشایندی است. هرچند بعضی از افراد مخصوصا کسانی که دیابت دارند مجبورند به طور مداوم با سوزن سر و کله داشته باشند. اما خبر خوب این است که گوگل شاید راهی پیدا کرده باشد که بتواند درد این پروسه را کمتر کند.

پتنتی که گوگل به ثبت رسانده نشان می‌دهد که یک میکروذره با نیروی ناشی از گاز به سمت پوست پرتاب می‌شود. پس از اینکه خون از پوست بیرون می‌آید به سمت ظرفی که فشار منفی دارد جذب می‌شود. به این ترتیب، بدون نیاز به سوزن از فرد خون گرفته می‌شود.

گرفتن خون

البته با توجه به این که میزان خون گرفته شده در این روش خیلی کم است، در مواردی که به خون بیشتری برای انجام آزمایش نیاز است، به کار نخواهد رفت. به جای آن، این روش در مواردی استفاده خواهد شد که نمونه‌ی کمی از خون کافی باشد، مثل تست دیابت که فقط میزان قند خون آزمایش می‌شود.

این اولین باری نیست که گوگل به ساخت دستگاه‌های پزشکی علاقه نشان داده است. در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۴، گوگل از لنزهای هوشمندی رونمایی کرده بود که میزان قند موجود در اشک بیمار دیابتی را زیر نظر می‌گرفت. هرچند در اغلب موارد این علاقه‌ی گوگل به ثبت پتنت محدود بوده است. بنابراین، در این مرحله، اصلا مشخص نیست که این شرکت دقیقا چه زمانی تصمیم دارد این ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کند. البته باید اعتراف کنیم که بعضی از ایده‌های این شرکت واقعا نویدبخش به نظر می‌رسند.

منبع: Waltonian

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه