ایلان ماسک: در آینده خودروهای برقی با یک بار شارژ ۱۲۰۰ کیلومتر می‌پیمایند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا موتورز، پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۲۰ خودروهای برقی می‌توانند با یک بار شارژ مسافت ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کنند.

ماسک می‌خواهد آغاز دوره‌ی حمل و نقل با خودروهای برقی را سرعت بخشد.

«ایلان ماسک» (Elon Musk)، مدیر عامل و بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا موتورز، اخیرا مصاحبه‌ای در کپنهاگ دانمارک انجام داد. این گفت و گو روی هم رفته خوب بود و درباره‌ی موضوعات جالبی از فلسفی گرفته تا عملی، صحبت شد. مهم‌ترین موضوعی که مطرح شد به ظرفیت باتری و میزان مسافتی که مدل S تسلا با یک بار شارژ می‌تواند طی کند، مربوط می‌شد.

از ماسک سوال شد که آیا یک خودروی برقی می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند. او در پاسخ گفت که در حال حاضر مدل S تسلا می‌تواند مسافت ۸۰۰ کیلومتر را طی کند، اما با سرعت پایین. ماسک انتظار دارد که تا سال ۲۰۱۷ این خودور بتواند با مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید.

ماسک

ماسک در پاسخ به این سوال که تا سال ۲۰۲۰ خودروهای برقی تا چه حد می‌توانند بپیمایند، عنوان کرد که ۱۲۰۰ کیلومتر ممکن خواهد بود. او انتظار دارد که تکنولوژی باتری‌های خورشیدی هر سال به اندازه‌ی ۵ تا ۱۰ درصد پیشرفت کند.

موضوع جالب دیگر در این مصاحبه، فلسفه‌ی ایلان ماسک برای شرکت‌اش بود. او از افزایش رقابت میان شرکت‌های خودروسازی برای تولید خودروهای برقی ابراز خشنودی کرد و گفت هدف اصلی او این است که آغاز حمل و نقل برقی را سرعت بخشد. به همین دلیل است که او تمام پتنت‌های تسلا را به طور رایگان در اختیار رقیبان‌اش قرار می‌دهد تا از آنها استفاده کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Treehugger

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. هادی

    افرین به این مرد بزرگ

  2. هادی

    الگوی من این مرد است -واقعا عالی بود -ممنون

  3. فرزاد

    اینها کسانی هستند که آینده رو رقم میزنن. اینها کسانی هستند که به ایده ها و تخیلات انسانها حقیقت می بخشن. و دست آخر احتمالا در سال ۲۰۲۰ ماها اینجا نشستیم و داریم بین ماشین تسلا و پورشه و بنز مقایسه و دعوا و کل-کل می کنیم.
    همونطور که امروز یکی سامسونگ میشه و یکی اپل و دعواشو ماها میکنیم.
    ممنون از مجله خوبتون و امیدوارم پوشش خبری مناسبی از افرادی مانند ایلان ماسک، زوکربرگ، لینچ و سایر افراد مشابه داشته باشید. چون حتی حرفهای ساده و کوتاه این افرادمهم هست و نهایتا آینده علم و تکنولوژی رو رغم میزنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه