اینتل از پردازنده‌های نسل ششم‌اش رونمایی کرد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اینتل دیروز از نسل ششم پردازنده‌های‌اش با نام Skylake رونمایی کرد. در این رونمایی که به مناسبت رویداد گیمزکام آلمان انجام شد، اینتل دو پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری جدید برای رایانه‌های رومیزی معرفی کرد که بازی‌کننده‌های حرفه‌ای را هدف قرار داده‌اند.

نسل جدید پردازنده‌های اینتل که Skylake نام دارند، تفاوت زیادی با پردازنده‌های نسل پنجمی Haswell نکرده‌اند

اینتل سال‌ها است که پردازنده‌های جدید را به‌صورت دو مرحله‌ای معرفی می‌کند. در یک مرحله تنها ساختار پردازنده‌ها بروزرسانی می‌شود و در مرحله‌ی بعدی، پردازنده‌ها پیشرفت‌های بزرگ‌تری پیدا می‌کنند و به سرعت آن‌ها افزوده می‌شود.

پردازنده‌های Skylake اینتل در مرحله‌ی اول جای می‌گیرند. دو پردازنده‌ی Skylakeای که معرفی شده است، پردازنده‌های Core i7-6700K و Core i5-6600K هستند. هر دوی این پردازنده‌ها چهار هسته دارند و پردازنده‌هایی برای کامپیوترهای رومیزی هستند. تنها تفاوت مهم آن‌ها هم پشتیبانی از تکنولوژی جدید Hyper-Threading شرکت اینتل است.

گزارش‌های چند وقت اخیر، تفاوت سرعت بین پردازنده‌های Skylake و پردازنده‌های نسل پنجمی اینتل را بسیار بالا اعلام کرده بودند، با این حال، گزارش‌ها درست از آب در نیامده‌اند. مسوولان اینتل گفته‌اند که انتظار ۱۰ درصد افزایش سرعت را در مقایسه با پردازنده‌های Haswell پارسال، ۲۰ درصد افزایش سرعت در مقایسه با پردازنده‌های Haswell دو سال پیش و ۳۰ درصد در برابر پردازنده‌های نسل سومی Ivy Bridge را داشته باشید.

پردازنده‌ی گرافیکی Skylake هم که اینتل HD 530 است، ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به پردازنده‌های گرافیکی قبلی اینتل بهتر عمل خواهد کرد.

IntelSkyline

پردازنده‌های نسل ششم اینتل از سوکت LGA1151 استفاده می‌کنند، در نتیجه نیاز به یک مادربرد جدید دارند. سیستم‌هایی هم که پردازنده‌ی Skylake دارند می‌توانند از حافظه‌های DDR4 استفاده کنند. این نوع حافظه‌ها، قبلا در آخرین مدل‌های پردازنده‌های Haswell اضافه شده بود. با این حال، با پایین آمدن قیمت حافظه‌های DDR4، اینتل ظاهرا تصمیم گرفته است تا این قابلیت را به‌طور کلی به پردازنده‌های‌اش اضافه کند.

پردازنده‌های Haswell توانایی پشتیبانی از حافظه‌های تک-ماژول بیشتر از هشت گیگابایت را نداشتند، اما Skylake می‌تواند حافظه‌هایی ۱۶ گیگابایتی را هم پشتیانی کند. در نتیجه می‌توان کامپیوترهایی با دو برابر حافظه داشت.

اینتل فعلا حرفی درباره‌ی زمان عرضه‌ی دقیق پردازنده‌های نسل ششم‌اش نزده است، اما گزارش‌ها حاکی از این هستند که این پردازنده‌ها حداکثر تا یک ماه دیگر عرضه خواهند شد.

منبع: PCWorld

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه