ایکس باکس وان مثل کامپیوتر ارتقای سخت افزاری پیدا می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
Xbox One

«فیل اسپنسر» (Phil Spencer) مدیر بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت اعلام کرد که می‌توان امکان ارتقای سخت افزاری را به کنسول ایکس باکس وان اضافه کرد و کاربران همانند یک کامپیوتر شخصی می‌توانند قطعات این کنسول را ارتقا بدهند.

مایکروسافت می‌خواهد امکان ارتقا سخت افزاری همانند کامپیوترهای شخصی را به ایکس باکس وان اضافه کند.

مایکروسافت به تازگی یک برنامه‌ی خبری برای نمایش بازی‌های ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی ترتیب داده بود و درآن از آینده‌ای که برای بخش بازی خودش در نظر گرفته صحبت کرد. بر اساس گفته‌های فیل اسپنسر، این شرکت قصد دارد کنسول ایکس باکس وان را به شکل یک کامپیوتر ارتقا دهد و می‌خواهد کاری کند که کاربران بتوانند قطعات کنسول ایکس باکس وان را به شکل دلخواه تعویض کنند.

اسپنسر می‌گوید: “بازی‌کننده‌ها باید بتوانند کنسول خودشان را از نظر سخت افزاری بدون خرید یک کنسول بازی جدید ارتقا دهند. با این‌کار در حالی که همیشه می‌توان بازی‌های جدید را اجرا کرد، می‌توان بازی‌های قدیمی را هم در اختیار داشت.”

اسپسنر در ادامه گفت: “ما با اضافه کردن امکان اجرای بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ روی ایکس باکس وان کاری کردیم که بازی‌کننده‌ها بتوانند بازی‌های قدیمی خودشان را دوباره بازی کنند. این موضوع باعث شد که به فکر ارتقای سخت افزاری ایکس باکس وان به صورت کامپیوترهای شخصی بیافتیم و کاری کنیم که بازی‌های یک کنسول همیشه روی آن اجرا شوند.”

مایکروسافت به تازگی از قابلیت «برنامه‌های همگانی» (Universal Apps) رونمایی کرده که باعث می‌شود تمام پلتفرم‌هایی که از سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، بتوانند یک برنامه را اجرا کنند. مدیر بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت قصد دارد به کاربران ایکس باکس وان امکان ارتقای سخت افزاری کنسول خودشان را بدهد. با این روش کاربران می‌توانند با داشتن همین کنسول، قطعات آن را ارتقا دهند و سال‌ها با آن بازی کنند.

امکان ارتقای سخت افزاری باعث می‌شود که مایکروسافت نیازی به عرضه‌ی یک کنسول بازی جدید نداشته باشد؛ اما اسپنسر در جواب این سوال گفت که فعلا نمی‌تواند درباره‌ی سیاست‌های آینده‌ی مایکروسافت درباره‌ی حوزه‌ی بازی صحبت کند.

Phil Spencer

فیل اسپنسر رییس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت

‌‌‌

فیل اسپنسر به این موضوع اشاره کرد که وجود سیستم عامل ویندوز ۱۰ روی ایکس باکس وان باعث می‌شود که کاربران بتوانند هر بازی که برای این سیستم عامل ساخته می‌شود را اجرا کنند.

در کنار این خبر، اطلاعات جدیدی هم از بروزرسان ماه مارس کنسول ایکس باکس وان منتشر شده است. بروزرسان جدید ایکس باکس وان هم‌اکنون در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته و این افراد شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید به این دستگاه بوده‌اند.

براساس اطلاعات منتشر شده، بروزرسان جدید امکان خرید بازی‌های کنسول ایکس باکس ۳۶۰ که روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شوند را به وجود آورده است. همچنین کاربران از طریق برنامه‌ی Xbox که برای تلفن‌های همراه هوشمند عرضه شده هم می‌توانند این بازی‌ها را خریداری کنند.

از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به این کنسول می‌توان به Party Chat اشاره کرد. اکنون کاربران می‌توانند ۱۶ نفر را به قسمت Party Chat اضافه کنند. همچنین کاربران می‌توانند در این قسمت بازی‌های خودشان را برای یکدیگر استریم کنند تا سایرین هم بتوانند آن را مشاهده کنند.

امکان فیلم گرفتن از بازی‌ها هم دراین بروزرسان بهتر شده است. در این بروزرسان کاربران می‌توانند مدت زمان فیلم ‌گرفتن از صحنه‌ی مورد نظر را به شکل دستی انتخاب کنند. اکنون می‌توان تا حداکثر ۵ دقیقه از بازی‌های مختلف فیلم گرفت.

در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده از بروزرسان جدید ایکس باکس وان را مشاهده کنید:

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Digital TrendsThe Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سیا

    بابا دست وردار مایکروسافت پوکیده……

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه