ویدیو: وقتی همه‌ی بازی‌های Steam را با واقعیت مجازی تجربه می‌کنیم

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در این‌که هدست‌های واقعیت مجازی قرار است به بازی‌های واقعیت مجازی کمک کنند،‌ شکی نیست. اما هر بازی‌کننده‌ای احتمالا تعداد زیادی بازی معمولی در آرشیو Steamاش دارد. تکلیف آن‌ها چه می‌‌شود؟ برای این بازی‌ها شرکت والو  (Valve) به‌تازگی از Desktop Theater Mode حرف می‌زند که به شما امکان می‌دهد همه‌ی بازی‌های Steam را در بستر واقعیت مجازی بازی کنید.

همه‌ی کسانی که بازی می‌کنند از این به بعد می‌توانند بازی‌هایشان را به‌صورت واقعیت مجازی تجربه کنند.

شرکت والو (Valve) تایید کرده که در حال حاضر نسخه‌ی اولیه‌ای از Desktop Theater Mode برای بزرگ‌ترین فروشگاه بازی‌های ویدیویی دیجیتال یعنی Steam در دسترس است. والو پیش از این با شرکت تولید گوشی‌های هوشمند HTC وارد همکاری شده و دست به تولید هدست‌های واقعیت مجازی به‌نام HTC Vive زده بود. همان‌طور که قبلا درباره‌ی این هدست‌ها می‌گفتند، قرار است این هدست به بازی‌های ویدیویی توجه ویژه‌ای داشته باشد. معرفی Desktop Theater Mode به این معناست که دایره‌ی مخاطبان هدف دستگاه‌های واقعیت مجازی فراتر از این‌هاست. همه‌ی کسانی که بازی می‌کنند از این به بعد می‌توانند بازی‌هایشان را به‌صورت واقعیت مجازی تجربه کنند.

البته با اینکه هنوز معلوم نیست این قابلیت جدید چطور ارایه می‌شود اما به احتمال قوی کار با آن به HTC Vive محدود نخواهد بود و از Oculus Rift هم پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب همچنان که این بازار رشد می‌کند، بقیه‌ی دستگاه‌های واقعیت مجازی هم تحت پشتیبانی این پلت‌فرم قرار خواهند گرفت.

شرکت والو در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۶ (GDC 2016) در سان‌فرانسیسکو از Desktop Theater Mode رونمایی می‌کند. این کنفرانس از امروز شروع شده و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد.

برای این‌که ذهنیت دقیق‌تری از فضای Desktop Theater Mode داشته باشید، با دیجی‌کالا مگ همراه شده و این ویدیو را ببینید:

 

منابع: Digital Trends , The Verge , Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه