معرفی برترین برنامه‌های علمی برای موبایل – بخش اول

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، از بهترین لوازم کمک‌آموزشی هستند و توسعه‌دهندگان با بهره‌گیری از این مزیت، برنامه‌های کاربردی، کتاب‌های الکترونیکی آموزشی و حتی برنامه‌هایی را برای کمک به تحقیقات دانشمندان طراحی کرده‌اند. در این مقاله به معرفی برترین برنامه‌ها در حوزه‌ی علم و دانش می‌پردازیم.

The Elements

The Elements

برنامه‌ی «المنتس‌» (The Elements) بر اساس کتابی با همین نام نوشته‌ی «تئودور گری» (Theodore Gray) طراحی‌شده است و با قیمت ۱۳٫۹۹ دلار بر روی اپ استور قابل دانلود است. در این برنامه، تمامی عناصر به شکل یک جدول تناوبی در کنار هم قرارگرفته‌اند و کاربر با انتخاب هر عنصر می‌تواند ماده‌ی تشکیل‌دهنده آن و توضیحات زیادی را در مورد آن عنصر مطالعه کند. یکی از بخش‌های جالب این برنامه پرداختن به نحوه‌ی بهره‌برداری انسان‌ها از هر عنصر در طول تاریخ و سیر تحول مواد شیمیایی و طبیعی است. گنجاندن تمامی بخش‌های کتاب در قالب تصاویر جذاب، رابط کاربری روان و اطلاعات گسترده و دقیق، قیمت بالای این برنامه را توجیه می‌کنند.

App_Store_Download_Button

BrainPOP_Featured_Movie

BrainPOP

«برین پاپ» (BrainPOP) توسط اپل، جزو ۱۰ برنامه‌ی ضروری برای کودکان ۹ تا ۱۱ سال معرفی‌شده است و در سال ۲۰۱۴ در چندین لیست، عنوان برنامه‌ی برتر حوزه علم و دانش را به خود اختصاص داده است. برین پاپ هرروز یک ویدیو برای مشاهده در اختیار کاربر گذاشته و سپس آزمون کوچکی برای سنجش میزان یادگیری او برگزار می‌کند. وقایع تاریخی، علم، فناوری، بهداشت، ریاضی و هر موضوع دیگری که به نحوی به دانش مربوط باشد در این برنامه یافت می‌شود. برین پاپ برای یادگیری کودکان و آشنایی آن‌ها با علوم بسیار خوب است.

این برنامه به‌صورت رایگان برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS قابل دانلود است، اما امکان دریافت ویدیوهای بیشتر و کامل‌تر به‌صورت خرید داخل برنامه امکان‌پذیر است.

App_Store_Download_Button

Google_Play_Download_Button

TED

TED
«ایده‌ها ارزش گسترش دادن دارند» این شعار کنفرانس‌های تد است و برنامه‌ی «تد‌» (TED) همسو با همین شعار طراحی‌شده است. با استفاده از برنامه‌ی تد‌، می‌توانید هزاران ویدیوی تدتاک را که دارای ایده‌های ناب هستند مشاهده کنید. برنامه‌ی تد مجموعه‌ی گسترده‌ای از عناوین از اقتصاد گرفته تا علوم طبیعی و زیستی را شامل می‌شود و دریچه‌ای به‌سوی ایده‌هایی است که دنیای امروز و فردا را شکل می‌دهند. تدتاک برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشرشده و امکان انتخاب زیرنویس برای بیش از ۹۰ زبان را فراهم می‌کند.

اگر دوست دارید در کنفرانس‌های تد شرکت کنید اما امکان حضور فیزیکی در آن‌ها برای شما میسر نیست، تد دقیقا همان برنامه‌ای است که باید دانلود کنید.

App_Store_Download_Button

Google_Play_Download_Button

Star_Walk

Star Walk

فقط کافی است تلفن همراه خود را به سمت آسمان بگیرید. «استار واک‌» (Star Walk) با استفاده از حسگرهای تلفن همراه و داده‌های سیم‌کارت، تصویری از کهکشان‌ها، صورت‌‌‌های فلکی و ستاره‌های موجود در آسمان بالای سرتان را به شما نشان خواهد داد. شما می‌توانید با لمس سیاره‌ها، صورت‌های فلکی و دیگر اشیای روی صفحه، اطلاعات دقیق‌تری در مورد هر یک به دست آورید. این برنامه دارای یک قابلیت به نام ماشین زمان است که امکان دیدن تصاویر ستارگان در زمان گذشته، حال و آینده را برای شما ممکن می‌سازد.

استار واک برای سیستم‌های ‌عامل اندروید و iOS با قیمت ۲٫۵۲ و ۲٫۹۹ دلار قابل دانلود است و می‌تواند همراه ایده آلی برای شب‌های صاف و در مسافرت باشد.

App_Store_Download_Button

Google_Play_Download_Button

SkyView

SkyView – Explore the Universe

آیفون یا آیپد خود را به سمت آسمان بگیرید. شما با همین یک کار به یک منجم حرفه‌ای تبدیل شدید. «اسکای‌ویو‌» (SkyView) تصویر دقیقی از محل ستاره‌ها، کهکشان‌ها و ماهواره‌ها را در آسمان به شما می‌دهد. مزیت اصلی این برنامه عدم نیاز آن به Wi-Fi است؛ به همین دلیل در هرجایی حتی هواپیما هم می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی دیگر از مزیت‌های آن امکان عکس‌برداری از لحظات موردعلاقه خود و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است.

اسکای‌ویو برنده‌ی جایزه‌ی بهترین برنامه اپ استور در حوزه‌ی آموزش در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بوده و به‌صورت رایگان برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS قابل دانلود است. فعال کردن امکانات بیشتر با خرید درون برنامه‌ای برای شما مهیاست.

App_Store_Download_Button

Google_Play_Download_Button

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. اشکان ودادی

    خواهشا از ویندوز موبایل و نرم افزار های ویندوز موبایل بیشتر مطلب بزارین.

  2. a

    خب میگن چرا دهه ۶۰ ئی ها ازدواج نمی کنن یکی از دلایلش همینه، بچه دار بشن باید دو میلیون پول ایفون و ایپد بچه رو بدن که چی؟ بچه باهوش بشه و استعدادش شکوفا بشه خب مقایسه میکنه با زمان خودش دیگه، فوتبالیستا، عمو قناد، توپ سه لایه، تیله بازی و …

  3. علی

    کمی از ویندوز موبایل مطلب بذارید!☹

  4. مصطفی لرکی

    با سلام
    خواهشا بیشتر از مطالبی که به معرفی برنامه های علمی موبایل به خصوص برای دستگاه های اندرویدی به اشتراک به گذارید.
    با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه