معرفی و بررسی اپلیکیشن Periscope؛ روشی آسان برای پخش زنده‌ی ویدیو

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
پریسکوپ

«پریسکوپ» (Periscope) یک برنامه‌ی پخش زنده‌ی ویدیو است که در ابتدای سال ۲۰۱۵ و قبل از آن‌که در دسترس عموم قرار گیرد توسط توییتر خریداری شد. این اپلیکیشن ابتدا برای iOS و دو ماه بعد برای سیستم عامل اندروید عرضه شد. اپلیکیشن پریسکوپ این امکان را فراهم می‌­آورد که ویدیوها را به‌صورت زنده ببینید یا ویدیویی را به اشتراک بگذارید. در ادامه با بررسی این اپلیکیشن با ما همراه باشید.

    ‌‌‌   ‌‌

ازآنجایی‌که این اپلیکیشن متعلق به توییتر است، جای تعجب ندارد که باید با حساب کاربری توییتر خود به آن وارد شوید. هنگامی‌که برنامه را برای بار اول باز کنید، کارت­‌هایی را می‌بینید که به‌صورت ساده، درباره‌ی قابلیت­‌های برنامه، اطلاعاتی در اختیارتان می‌گذارد. همچنین نحوه‌ی فعال کردن دوربین و میکروفون هم به شما نشان داده می‌شود. برخلاف برنامه‌ی Meerkat (برنامه‌ی مشابه پخش زنده‌ی ویدیو) که به‌صورت خودکار تمامی افرادی که در توییتر دنبال می­‌کنید را به لیست شما اضافه می­‌‌کند، پریسکوپ به شما پیشنهاد می‌دهد آیا می‌­خواهید آن‌­ها را دنبال کنید یا خیر؛ همچنین کاربران محبوب را هم به شما پیشنهاد می‌دهد.

پریسکوپ

به‌صورت پیش­‌فرض، اگر کسی را در توییتر می‌­شناسید و به پریسکوپ ملحق شود یا این‌که یکی از دوستان‌تان ویدیویی را به‌صورت زنده به اشتراک بگذارد، اعلانی به شما نمایش داده خواهد شد. همچنین شما می‌توانید کاربران پریسکوپ را بدون دنبال کردن‌شان جست­‌وجو کنید.

پریسکوپ ۲

در صفحه‌ی اصلی پریسکوپ، ویدیوهایی که به‌تازگی دیده‌­اید، ویدیوهای کسانی که آن­‌ها را دنبال می­‌کنید و ویدیوهای منتخب در دسترس هستند. همچنین ویدیوهای سایر افراد که آن­‌ها را دنبال نمی­‌کنید در برگه‌ی جداگانه‌­ای قرار دارند. در این بخش، ویدیوهای زنده‌­ای که به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده­‌اند را خواهید دید.

اپلیکیشن پریسکوپ

قبل از آن‌که ویدیویی را به‌صورت زنده به اشتراک بگذارید، می­‌توانید اطلاعات مکانی خود را هم به آن اضافه کنید تا دوستان شما بدانند آن‌چه می‌بینند در کجا اتفاق افتاده. اگر می‌خواهید ویدیوهای خود را با مخاطبان خاصی به اشتراک بگذارید، این امکان برای‌تان فراهم است. امکان گذاشتن نظر یا لایک کردن ویدیو برای تماشاگران وجود دارد. همچنین میزبان ویدیو می‌­تواند بر روی نظرات گذاشته‌شده مدیریت کرده و نظرات غیرمنطقی را تنها با انتخاب آن‌ها، بلاک کند. در طی پخش ویدیو تعداد کسانی که آن را می‌­بینند نیز مشخص می‌­شود.

اپلیکیشن پریسکوپ ۳

رابط کاربری ساده‌ی این اپلیکیشن، برای منتشرکننده‌ی ویدیو و کسانی که ویدیو را تماشا می‌­کنند کمی متفاوت است. تماشاکنندگان با ضربه روی صفحه نمایش، می‌­توانند آن ویدیو را لایک کنند. با هر ضربه روی صفحه نمایش یک قلب نمایش داده می­‌شود و اگر چندبار روی صفحه ضربه بزنید، انیمیشنی از قلب‌­ها نمایش داده می‌شود. همچنین امکان گذاشتن نظر برای ویدیوها فراهم است. این نظرها که روی ویدیو برای میزبان نمایش داده می­‌شود، بعد از چند ثانیه ناپدید می­‌شوند.

اگر ویدیوهای خود را در توییتر هم به اشتراک بگذارید، دنبال‌کنندگان شما لینک پریسکوپ را دیده و می‌­توانند ویدیوی‌تان را تماشا کنند؛ اما نمی‌توانند آن را لایک کرده یا نظر بگذارند.

پریسکوپ ویدیو

اگر می‌­خواهید در هنگام ارسال ویدیو به‌جای دوربین پشت از دوربین جلو استفاده کنید، تنها کافی است که دو بار روی صفحه نمایش ضربه بزنید. اگر ویدیویی را منتشر کرده­‌اید و دیگر نمی­‌خواهید کسی آن را ببینید، جای نگرانی وجود ندارد و می‌­توانید آن را حذف کنید.

نکته‌ی مثبت این اپلیکیشن این است که محدودیت زمانی برای ارسال ویدیو وجود ندارد؛ تا هر زمانی که بخواهید می­‌توانید ویدیو ضبط کنید. البته باید دقت کنید که حافظه‌ی داخلی گوشی شما دارای محدودیت است.

اگر می­‌خواهید لحظات خاصی را با دوستان، خانواده یا سایر افراد در جهان به اشتراک بگذارید، می‌­توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. البته نباید فراموش کنید که سرعت اینترنت در تجربه‌ی کاربری در این برنامه بسیار موثر است.

اپلیکیشن پریسکوپ فعلا فقط برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. کاربران ویندوز فون می‌توانند از اپلیکیشن غیر رسمی Telescope برای مشاهده‌ی ویدیوهای پریسکوپ استفاده کنند.

   ‌‌

Pros

  • رابط کاربری و عضویت ساده
  • امکان به اشتراک‌گذاری ویدیوها با مخاطبان خاص
  • امکان به اشتراک‌گذاری ویدیو در توییتر
  • امکان پخش مجدد ویدیوها
  • امکان ارسال نظر و لایک کردن ویدیوها
  • امکان ارسال اطلاعات مکانی بر روی ویدیو
  • امکان جست‌وجوی راحت

Cons

  • عدم امکان فشرده‌سازی ویدیوها

‌‌‌‌    ‌‌    ‌‌

‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ayda

    این برنامه اجرا نمیشود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه