نقد و بررسی اپلیکیشن Microsoft Outlook

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بررسی اپلیکیشن Microsoft Outlook

در ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر، ابزارهای زیادی کمر به قتل ایمیل بسته‌اند. Slack ،Basecamp ،Trello و موارد مشابه، هر یک بسته به کارایی خود باعث کاهش کاربران ایمیل شده‌اند. هر چند که این روند با توجه به نیاز مبرم به سرعت بیشتر در ارتباطات، منطقی به نظر می‌رسد، اما در این شرایط و با وجود ابزارها و اپلیکیشن‌های متنوع، اپ ایمیل Microsoft Outlook به ناگاه توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد. این اپلیکیشن با محیطی سبک، ساده و انعطاف‌پذیر، کاربران زیادی را شگفت‌زده کرد. اگرچه نسخه‌ی دسکتاپ Outlook امکانات بسیار زیادی دارد که شاید همه آن‌ها را نشناسید، اما برخلاف آن، نسخه موبایل اوت‌لوک، ساده و کاربردی ارایه شده است. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و بررسی اپلیکیشن Microsoft Outlook‌ همراه باشید.

     ‌‌

از جمله قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن، نمای Focused است که فیلتری برای نمایش ایمیل‌های مهم‌تر است و ایمیل‌ها را بر اساس اولویت دریافت از سمت اشخاص و سرویس‌های مهم، نمایش می‌دهد. به‌علاوه، مایکروسافت، تقویمی را هم در این نسخه گنجانده که امکان مدیریت تاریخ‌ها و ایمیل‌ها را برای کاربر ساده‌تر می‌کند. هرچند که از قابلیت شخصی‌سازی عملکرد Swipe ایمیل‌ها و همچنین پشتیبانی از سرویس‌های اصلی ایمیل (یاهو، آی‌کلاود، جی‌میل، Exchange و همین‌طور IMAP و…) در کنار سرویس Outlook.com و Office 365 هم نمی‌توان گذشت.

قابلیت مهم دیگر این اپلیکیشن، امکان اضافه کردن حساب‌های ذخیره‌سازی ابری مانند دراپ‌باکس، وان‌درایو مایکروسافت و باکس.نت است. بدین ترتیب در کنار مدیریت فایل‌های ضمیمه‌ی ایمیل‌ها، امکان ضمیمه‌ی مستقیم فایل به ایمیل‌ها، با کمک این قابلیت جذاب، وجود خواهد داشت.

شرح امکانات اساسی

 همان‌طور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن اوت‌لوک، امکان دسته‌بندی ایمیل‌های مهم در بخشی به نام نمای Focused است. با ورود و تنظیم حساب کاربری‌تان در اپلیکیشن، به‌واسطه‌ی این قابلیت، از کارکردن با اوت‌لوک لذت خواهید برد. مایکروسافت در این اپ، با کمک الگوریتم‌هایی خاص، ایمیل‌هایی را که اولویت و اهمیتی بیشتری دارند، دست‌چین و آن‌ها را از ایمیل‌های اطلاع‌رسانی روزانه و ایمیل‌های ارسالی از سمت شبکه‌های اجتماعی، جدا می‌کند و در بخش Focused قرار می‌دهد. بدین ترتیب دسترسی و پاسخگویی به این ایمیل‌ها برای کاربر ساده‌تر می‌شود.

بررسی اپلیکیشن Outlook

امکان اتصال به سایر حساب‌های ایمیل در اپلیکیشن اندروید اوت‌لوک

چند کلاینت ایمیل این قابلیت را با خود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به SaneBox اشاره کرد. به‌علاوه قابلیتی مشابه نیز در اپلیکیشن‌های ایمیل رایگان گوگل (Gmail و Inbox by Gmail) وجود دارد که با نام Priority Inbox در اپ ظاهر می‌شود. اما به نظر می‌رسد دست‌چین کردن ایمیل‌های مهم در اپ رایگان اوت‌لوک به‌مراتب بهتر و کاربردی‌تر انجام می‌شود.

مایکروسافت دسترسی به قابلیت نمای Focused را به‌صورت پیش‌فرض در حالت فعال قرار داده و کاربران پس از تنظیم اپلیکیشن و ورود به اینباکس خود با آن مواجه می‌شوند. هر چند که امکان غیرفعال کردن آن وجود دارد، اما عملکرد مثبت و کاربردی‌اش، احتمالا کمتر کسی را به غیرفعال کردن آن ترغیب می‌کند.

3

امکان اتصال به سایر حساب‌های ایمیل در اپلیکیشن iOS اوت‌لوک

قابلیت مهم دیگری که در این اپلیکیشن رایگان مایکروسافت وجود دارد، امکان سفارشی‌سازی عملکرد سوایپ روی پیغام‌های ورودی است. به‌صورت پیش‌فرض با سوایپ پیام‌ها به چپ و راست، می‌توان آن‌ها را بایگانی کرد یا برای پاسخگویی، زمان‌بندی کرد. اما امکان تغییر این موارد وجود دارد. برای مثال کاربر می‌تواند امکان پاک‌کردن را جایگزین گزینه‌ی بایگانی کند.

در برخی کلاینت‌های ایمیل وب، امکان تعریف چهار حالت سوایپ (بسته به میزان کشیدن پیغام به سمت راست یا چپ) وجود دارد. اما مایکروسافت به دو حالت رضایت داده است.

طراحی و کاربری

 در بخش پایین اپ، تب‌های مختلفی دیده می‌شوند. People ،Files ،Calendar ، Mail و Settings تب‌هایی هستند که در نسخه‌ی آیفون اوت‌لوک دیده می‌شوند. بخش تنظیمات در نسخه‌ی اندروید در بخش بالا سمت راست قرار داده شده. همان‌طور که اشاره شد، بخش تقویم به‌خوبی در این اپ گنجانده شده و امکان دسترسی سریع به برنامه‌ها و ایمیل‌های بی‌پاسخ را به کاربر می‌دهد. تب تقویم تقریبا مشابه یک اپ مجزای تقویم عملکردی کامل و مطلوب داشته و در طراحی و امکانات آن به جزییات بسیاری توجه شده است.

2

تقویم و بخش Files در اپلیکیشن اندروید اوت‌لوک

در بخش Files نیز امکان دسترسی به فایل‌های موجود در سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری فراهم شده است. به‌علاوه، فایل‌های ضمیمه در ایمیل‌های دریافتی نیز در این بخش -به همراه تاریخ دریافت، حجم فایل و ارسال‌کننده- دیده می‌شود.

4

تقویم و بخش Files در اپلیکیشن iOS اوت‌لوک

 اما چیزی که ممکن است بسیاری از کاربران اپلیکیشن اوت‌لوک را آزار دهد، طراحی بسیار ساده آن است. اگرچه امکانات و قابلیت‌ها در آن به‌خوبی تعریف شده و امکان مدیریت آن‌ها به‌راحتی توسط کاربر ممکن است، اما قالب بی‌رنگ آن در آیفون و رنگ آبی آن در نسخه اندروید، چنگی به دل نمی‌زند. در مقام مقایسه، اپ جی‌میل بر روی آیفون و اندروید، ظاهری بسیار جذاب‌تر دارد، اما به نظر می‌رسد طراحان اوت‌لوک در این مورد چندان موفق عمل نکرده‌اند.

جمع‌بندی

در مجموع، چنانچه قضاوتی منصفانه داشته باشیم، باید به مایکروسافت بابت اپلیکیشن اوت‌لوک نمره‌ی خوبی داد. در این اپ، با سینک کردن تقویم، مدیریت کاربردی ایمیل‌ها راحت‌تر می‌شود. به علاوه نمی‌توان بی‌تفاوت از خیر امکانات متعدد، خصوصا قابلیت نمای Focused و سفارشی‌سازی جسچرها در یک اپ مفید و رایگان، گذشت.

‌‌‌‌‌‌Pros

  • امکان سفارشی‌سازی جسچرها
  • امکان همگام‌سازی تقویم
  • پشتیبانی از سرویس‌های ایمیل مختلف
  • قابلیت نمای Focused و سرعت در تنظیم و اتصال حساب

Cons

  • طراحی خسته‌کننده و یکنواخت
  • عدم امکان معرفی بیش از دو جسچر بر روی پیام‌های دریافتی

Label_Downlaod

دانلود از کافه بازار

Label_Downlaod2

‌‌‌‌      ‌

????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. حمزه دهنوی

    سلام

    دوستان و مدیران عزیز
    ایا نرم افزاری هستش که مانند همین اوت لوک باشه و بتونیم هم در ویندوز و اندروید نصب کنیم و ایمیل انبوه ارسال کنیم ؟

    من برای ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل انبوه به کاربرانم دچار سردرگمی زیادی شدم.
    گفتم شاید مگ دیجی کالا بتونه کمکم کنه

    چرا که وب. سایت های اموزشی دیگه کلا جواب نظرات کاربرانشون رو نمیدن گفتم شاید مگ دیجی کالا جواب بده ????
    با تشکر

  2. مهدی

    برای ویندوز فون هم وجود داره ها این اپلیکیشن
    خیلی هم عالی عمل میکنه + تجربه کاربری خوبی رو هم ارائه میده. در کل چیز خوبیه ولی باز جای پیشرفت داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه