بروزرسان رانند‌ه‌ی خودکار برای خودروهای تسلا عرضه شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اتومبیل‌های تسلا

شرکت تسلا قصد داشت قابلیت رانندگی خودکار را به اتومبیل‌هایش اضافه کند. این کار با مشکلاتی مواجه شده بود و به همین دلیل عرضه این بروزرسان به‌تاخیر افتاده بود. این شرکت خودروسازی به‌تازگی بروزرسان راننده‌ی خودکار را برای اتومبیل‌هایش منتشر کرد.

با بروزرسان جدیدی که برای خودروهای تسلا عرضه شده، دخالت کاربران در کنترل این خودروها بسیار کم شده و می‌توان بدون راننده آن‌ها را کنترل کرد.

این ‌به‌روزرسان به شکل OTA برای این خودروها عرضه شده است. با این آپدیت خودروها این امکان را پیدا می‌کنند که بدون راننده حرکت کنند. البته در این حالت راننده‌ی خودکار تمام کنترل ماشین را به‌دست ندارد و همچنان کاربران باید کارهایی را برای کنترل بهتر خودرو انجام دهند.

در واقع این بروزرسان به این معنی نیست که کاربران می‌توانند روی صندلی مسافر بنشینند، با موبایل بازی کنند یا حتی در زمان رانندگی بخوابند. همچنین با این بروزرسان نمی‌توانید مسیر را به اتومبیل بدهید و در مقصد پیاده شوید. این بروزرسان بیشتر برای سیستم کروز (Cruise) این اتومبیل‌ها بوده است.

این بروزرسان باعث شده که سیستم رادار، دوربین‌ها، ۱۲ سنسور فراصوت و GPS داخلی خودروها همیشه فعال باشند تا اتومبیل‌ها در مسیر اصلی و بین خط‌های سفید جاده حرکت کنند. البته در این حالت هم باید روی فرمان خودرو کنترل داشته باشید تا اتفاق خاصی رخ ندهد.

اگر کاربر دست خودش را بیش از اندازه از روی فرمان بردارد، خودرو به او هشدار می‌دهد. همچنین محکم گرفتن فرمان به مدت طولانی باعث می‌شود که سیستم رانند‌ه‌ی خودکار غیرفعال شود.

شرکت تسلا اعلام کرده که برای بالا رفتن امنیت در زمان رانندگی همچنان به کنترل کاربران نیاز است. همچنین استفاده از راننده‌ی خودکار در خودروها غیرقانونی است و کاربر همچنان باید روی خودرو کنترل داشته باشد. البته ایان ماسک مدیرعامل تسلا گفته بود که باید در قوانین موجود تجدید نظر صورت بگیرد و مراجع قانونی باید ببینند که رانندگی خودکار هیچ خطری به وجود نمی‌آورد. او گفته که اکنون به زمانی رسیده‌ایم که می‌توان بدون دخالت دست کاربر، اتومبیل‌ها را کنترل کرد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه