تبدیل نرم‌افزارهای iOS به ویندوز ممکن شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت در کنفرانس Build چند ماه پیش‌اش خبرهای بزرگی داشت. این شرکت گفت که ویندوز ۱۰ می‌تواند با کمی تغییرات، نرم‌افزارهایی که برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید نوشته شده‌اند را اجرا کند.

نرم‌افزار Windows Bridge به سازندگان اپ‌های iOS اجازه می‌دهد تا نسخه‌ای از نرم‌افزارشان را برای ویندوز هم عرضه کنند

سازندگان نرم‌افزار از شنیدن این خبر خوشحال شده بودند، اما مایکروسافت تا به امروز هیچ اطلاعات دیگری در این باره ارایه نکرده بود. مایکروسافت امروز به‌صورت کاملا پیش‌بینی نشده، نه‌تنها ابزارهای لازم برای تبدیل نرم‌افزارهای iOS به ویندوز ۱۰ را عرضه کرد، بلکه تمام کدهای ابزارهای‌اش را به‌صورت منبع-باز در اختیار همه قرار داد.

Windows-1

این ابزار که قبلا Project Islandwood نام داشت، با اسم Windows Bridge for iOS عرضه شده است. تمام کد این نرم‌افزار هم از اینجا قابل دسترس است.

نرم‌افزار Windows Bridge این امکان را برای سازندگان نرم‌افزار فراهم می‌کند تا اپ‌هایی مخصوص ویندوز ۱۰ و ویندوز ۸.۱ بسازند. پشتیبانی از ویندوز موبایل هم تا پایان سال قرار است اضافه شود.

نسخه‌ای هم که فعلا از  Windows Bridgeعرضه شده است نهایی نیست. مایکروسافت انتظار دارد تا سازندگان نرم‌افزار با توجه به منبع-باز بودن Windows Bridge به برطرف کردن مشکلات و پیشرفت آن کمک کنند.

مایکروسافت می‌خواهد تا پاییز امسال، نسخه‌ی نهایی Windows Bridge برای iOS را عرضه کند. نرم‌افزار Windows Bridge for Android هم که مختص تبدیل نرم‌افزارهای اندرویدی به ویندوز است، در پاییز به‌صورت آزمایشی عرضه خواهد شد.

نسخه‌ی اندرویدی نرم‌افزار Windows Bridge فقط برای ساخت اپ‌های ویندوز موبایل به کار خواهد رفت. اما می‌توان با نسخه‌ی iOS آن، اپ‌های iOS را برای تمام نسخه‌های ویندوز هم ساخت.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه