تتریس بازی کنید، سیگار نکشید

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر به دنبال راه حل تازه‌ای برای ترک سیگار یا کمتر سیگار کشیدن هستید، می‌توانید بازی تتریس (Tetris) را تجربه کنید.

 

 

تحقیقات نشان داده که بازی کردن تتریس می‌تواند باعث ترک سیگار شود.

 

با توجه به تحقیقاتی که در دانشگاه Plymouth و Queensland کشور استرالیا انجام شده، مشخص شده که بازی کردن عنواین کلاسیک باعث کاهش استفاده از داروها، مواد مخدر و غذا می‌شود. محققان آزمایش‌هایی را روی افراد مختلف انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند، افرادی که عنوان تتریس را بازی کرده‌اند در مدت یک هفته مصرف سیگار خود را کم‌تر کرده‌اند.

TETRIS2

در این تحقیقات به این موضوع اشاره شده که زمانی که مردم نیاز به استفاده از دارو یا مواد مخدر داشتند به آن‌ها یک بازی رایانه‌ای داده شده و مشاهده کرده‌اند که این افراد پس از بازی کردن علاقه خودشان را به مصرف مواد یا دارو از دست می‌دهند. البته در این تحقیقات به این موضوع اشاره شده که بازی کردن باعث کاهش میل به غذا خوردن می‌شود، اما محققان گفته‌اند که نباید از بازی‌های رایانه‌ای برای کاهش مصرف غذا استفاده کرد، چرا که غذا خوردن یک نیاز مهم بدن انسان به‌حساب می‌آید. افرادی که بیش از ۵۰ دقیقه بازی تتریس را تجربه کرده‌اند، ۲۰ درصد تمایل کمتر نسبت به استفاده از مواد و سیگار در مقایسه با افرادی داشته‌اند که این بازی را تجربه نکرده‌اند.

TETRIS1

تحقیقات نشان داده که دلیل کاهش تمایل افراد به استفاده از سیگار و مواد مخدر به پیچیدگی بازی تتریس ربط دارد. در بازی تتریس بازی‌کننده‌ها در هر لحظه باید شرایط را بررسی کنند و مکان‌های مختلف را برای قرار دادن آیتم‌های بازی پیدا کنند. همچنین جلوه‌های گرافیکی این عنوان باعث می‌شود که افراد درگیر این بازی شوند. محیط بازی تتریس می‌تواند تاثیرات روانی روی بازی‌کننده‌ها بگذارد و باعث می‌شود که مصرف سیگار آن‌ها کاهش پیدا کند.
این تحقیقات روی ۳۱ نفر که بین سن‌های ۱۸ تا ۲۷ سال بودند صورت گرفته و نتایج بسیار خوبی به‌همراه داشته است. محققان به این موضوع اشاره کرده‌اند که این آزمایش‌ها را می‌توان به صورت عمومی‌تر هم انجام داد. به‌نظر می‌رسد که بازی‌هایی مانند تتریس و کندی‌ کراش (Candy Crash) می‌توانند بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: Digital Trends

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه