تعداد کاربران اسپاتیفای به ۱۰۰میلیون نفر رسید

۱ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اسپاتیفای – سرویس پخش آنلاین موسیقی – روز گذشته اعلام کرد که آمار افرادی که از این سرویس استفاده می‌کنند به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. پیش از این، آمار مورد بحث ۷۵ میلیون نفر عنوان شده بود که حال شاهد رشد ۳۳ درصدی این رقم هستیم. این سرویس با وجود رقیبی چون اپل موزیک توانسته آمار استفاده‌کنندگان خود را افزایش دهد. در میان این افراد حدود ۳۰ میلیون نفر ماهانه ۹.۹۹ دلار می‌پردازند تا بتوانند از نسخه پریمیوم این سرویس استفاده کنند. باقی جمعیت استفاده کننده از اسپاتیفای که اکثریت را هم تشکیل می‌دهند به صورت مجانی از این سرویس استفاده می‌کنند. در بخش مجانی این سرویس با تبلیغاتی مواجه می‌شوید که منبع درآمدزایی آن تلقی می‌شوند.

همین چندماه پیش بود که سرویس اپل موزیک اعلام کرد ۱۳ میلیون عضو دارد. برخلاف اسپاتیفای اپل هیچ بخشی از سرویس خود را به صورت مجانی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. البته اپل به کسانی که برای بار اول از سرویس موسیقی این شرکت استفاده می‌کنند برای سه ماه امکان استفاده مجانی می‌دهد. هزینه استفاده ماهانه از اپل موزیک برای هر فرد ۹.۹۹ دلار (برای دانشجویان ۴.۹۹ دلار) است. خانواده‌هایی که بیش از شش عضو داشته باشند با مبلغ ۱۴.۹۹ دلار می‌توانند عضو این سرویس شوند.

چون حدود ۸۰ درصد کل پولی که اسپاتیفای به دست می‌آورد به بازیگران، تهیه‌کنندگان و مارک‌های تجاری پرداخت می‌شود این سرویس هنوز هم به سود بیشتری نیاز دارد. سال گذشته این شرکت ضرر عملیاتی ۲۰۹ میلیون دلاری را گزارش کرد. شرایط در آینده هم برای اسپاتیفای آسان نخواهد بود چون رقبای تازه‌ای در حال ورود به این بازار هستند. به عنوان نمونه می‌توان به شرکت آمازون اشاره کرد که اخیرا اعلام کرده قرار است یک سرویس پخش آنلاین موسیقی راه اندازی کند. باید دید اسپاتیفای برای افزایش سوددهی خود در آینده چه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه