تویوتا FT-4X، کانسپتی در لباس FJ کروزر

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در نمایشگاه خودرو نیویورک، تویوتا از کانسپتی به نام FT-4X رونمایی کرد؛ خودرویی که ظاهری شبیه به مدل FJ کروزر این شرکت دارد. عنوان FT-4X مخفف عبارت Future Toyota-Four-wheel-drive Crossover است که به آینده‌ی شاسی‌بلندهای چهارچرخ محرک تویوتا اشاره دارد. از آن‌جایی که این خودرو صرفا یک کانسپت است، هنوز اطلاعاتی درمورد مشخصات فنی آن منتشر نشده است. احتمالا این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر مجهز شده است. بیشترین چیزی که نظر همه را به سمت خود جلب می‌کند، طراحی منحصربه‌فرد آن است.

این روزها، خودروسازهای زیادی به سمت طراحی‌های منحنی و تخم‌مرغی کشیده‌ شده‌اند تا به لطف آیرودینامیک بالای این سبک طراحی، بتوانند به بالاترین راندمان از اتلاف کم‌تر نیرو در برابر مقاومت هوا برسند. در این میان، خودروسازی مثل تویوتا سنت شکنی می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۶، خودرویی به اسم FJ Cruiser با کد شاسی GSJ15W طراحی کرد؛ خودرویی که چهره‌ی مدرن از اصول طراحی جعبه‌ای مدل‌های شاسی‌بلند این شرکت را به نمایش می‌گذارد. نوآورانه از این بابت که طراحی جعبه‌ای و گوشه‌های تیز این خودرو طراحی پست‌مدرنی را به FT-4X هدیه داده است.

حالا به‌ نظر می‌رسد که این شرکت مصمم است تا با ادامه‌ی این زبان طراحی، مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند. زبان طراحی نوآورانه‌ای که در میان ظاهر خو.دروهای یکنواخت و مشابه، جدید و منحصربه‌فرد باشد. نمایشگاه نیویورک از ۲۵ فروردین شروع به کار کرده و درهای آن تا ۳ اردیبهشت به روی مردم باز است.

منبع: Autoblog
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه