استفاده از تکنولوژی Goal-line در فینال لیگ قهرمانان اروپا

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

استفاده از تکنولوژی Goal-line (فناوری خط دروازه) یکی دو سالی است که در لیگ برتر انگلستان مرسوم شده و حتی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم از آن استفاده شده است. اما حالا قرار است در دو فینال اتحادیه‌ی فوتبال اروپا هم از این تکنولوژی استفاده بشود. دو ماه پیش اتحادیه‌ی فوتبال اروپا اعلام کرد لیگ قهرمانان اروپای سال آینده و هم‌چنین یورو کاپ ۲۰۱۶ (Euro Cup) از تکنولوژی Goal-line بهره خواهند برد تا داوری‌ها دقیق‌تر صورت بگیرند.

کسانی که با سیستم Goal-line آشنا هستند، می‌دانند‌ این سیستم شبیه همان چیزی است که در مسابقات تنیس استفاده می‌‌شود. این سیستم با کمک دوربین‌ها و آنتن‌های الکترومغناطیسی حرکت توپ را دنبال کرده و موقعیت آن را نسبت به خط دروازه می‌سنجد. داور از طریق هشداری که از ساعت مچی‌اش دریافت می‌کند، متوجه عبور کامل توپ از خط خواهد شد.

Goal-line2

با استفاده از تکنولوژی خط دروازه، داور از طریق هشداری که از ساعت مچی‌اش دریافت می‌کند، متوجه عبور کامل توپ از خط خواهد شد.

فیفا در ابتدا مخالف استفاده از این فناوری بود؛ اما به‌وجود آمدن پاره‌ای مشکلات در لیگ برتر فوتبال انگلستان، جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲، کم‌کم این اتحادیه را برای استفاده از تکنولوژی Goal-line مجاب کرده و باعث شد بالاخره به‌طور رسمی تایید کند از این به بعد از این تکنولوژی استفاده خواهد شد.

ظاهرا جامعه فوتبال اروپا هم در نظر دارد با فینال‌های این دو لیگ در ماه می (اردیبهشت ۹۵) کاری جدید را در این زمینه شروع کند. البته لیگ برتر انگلستان استفاده از این تکنولوژی را از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ شروع کرده بود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar دانلود فیلم

    بنظر من فوتبال با اشتباهاتش هست که جذابیت پیدا میکنه
    ورود تکنولوژی از هیجانات فوتبال کم میکنه در آینده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه