تیم کوک: زندگی برای کینه‌توزی علیه مایکروسافت کوتاه است

۸ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تیم کوک در جریان یک مصاحبه از روابط اپل و با شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و IBM سخن گفت.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در یک رویداد مطبوعاتی، درباره‌ی تصمیم شرکت‌اش مبنی بر آغاز روابط با دشمنان سابق‌اش یعنی IBM و مایکروسافت کاملا صریح و بی‌پرده صحبت کرد. چند هفته پیش، نماینده‌ای از مایکروسافت در رویداد بزرگ اپل روی صحنه آمد و سخنرانی کرد.

تیم کوک توضیح داد که: “اگر به گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که اپل و IBM با هم دشمن بودند. اپل و مایکروسافت با هم دشمن بودند. اپل و مایکروسافت امروز هم با هم رقابت دارند، اما واقعیت این است که این دو شرکت بیش از اینکه بخواهند با هم رقابت کنند، در زمینه های مختلفی همکاری می‌کنند. و این دقیقا همان چیزی است که مشتریان ما می‌خواهند.” کوک ادامه داد: “من هیچ اعتقادی به کینه‌توزی ندارم. زندگی کوتاه است. ما به زودی خواهیم مرد. آدم باید بتواند تا جایی که می‌تواند دوست‌های زیادی داشته باشد.”

این یک رویکرد منطقی است و مورد تایید بسیاری از معلمان زندگی واقع خواهد شد، اما احتمالا متصدی پیشین تیم کوک، یعنی استیو جابز این دیدگاه را قبول نداشته باشد. استیو جابز با بعضی از شرکت‌ها مثل IBM، مایکروسافت، Dell به دلایل گوناگون میانه‌ی خوبی نداشت. اما کوک در این زمینه دیپلماتیک‌تر عمل می‌کند.

تحت مدیریت او، اپل برای ساخت برنامه‌هایی برای حرفه‌های شغلی خاص با IBM وارد شراکت شد. همچنین با مایکروسافت همکاری کرد تا کاربردهای آفیس را در آیپد و آیفون به نمایش بگذارد تا جذابیت این دستگاه‌ها را افزایش دهد.

اپل تحت مدیریت کوک بازار رو به رشدی دارد و ظاهرا همین کافی است که او همچنان مدیر این شرکت باقی بماند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Mashable

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar عبداله رضوی

    استیو زود رفت…
    و تیموتی این رو خوب میدونه…
    میدونه که سایه مرگ بر روی سر تمامی انسان هاست
    حتی خود او
    کوک هم عاشق پیشرفته اما نه از رنگ استیو
    بلکه پیشرفتی به رنگ تیموتی…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه