جان اسنو، مردگان متحرک، پل واکر؛ یک هفته با سینما

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

اگر از طرفداران پروپاقرص دیجی‌کالا مگ هستید و هر روز اخبارش را مطالعه می‌کنید، احتمالا متوجه دو بخش اختصاصی برای پرداختن به اخبار سینما (سریال) و موسیقی در سایت شده‌اید. هر چند این بخش‌ها هنوز در ابتدای راه‌شان هستند و برای بهتر شدن به کار و فعالیت‌ زیادی نیاز دارند، تلاش کرده‌ایم مهم‌ترین اخبار روز سینما، سریال و موسیقی را برای‌تان جمع‌آوری کنیم تا در کنار مطالعه‌ی اخبار تکنولوژی و دانش اطلاعات بروزی از این هنر-صنعت‌ها در اختیار داشته باشید.

اما در ادامه‌ی این مطلب، مشابه الگوی ثابت بقیه‌ی جمع‌بندی‌های هفتگی قصد داریم اشاره‌ای داشته باشیم به مهم‌ترین اخبار منتشر شده در حوزه‌ی سینما و سریال طی هفته‌ی گذشته. البته در این بین چندتایی هم خبر جدید برای‌تان نقل می‌کنیم که هنوز در سایت دیجی‌کالا مگ منتشر نشده‌اند؛ اما مطمئنا مطالعه‌شان برای‌تان خالی از لطف نخواهد بود.

Paul-Walker1

پل واکر، دو سال بعد از مرگ‌اش باز هم رسانه‌ای شد

احتمالا نام «پل واکر» (Paul Walker) به گوش‌تان خورده. برای شناختن پل واکر نیازی نیست از طرفداران‌اش باشید یا فیلم‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش کرده، دیده باشید. ماجرای مرگ غم‌انگیز واکر در نوامبر سال ۲۰۱۳ او را به چهره‌ای برجسته‌ و سرشناس تبدیل کرد. واکر در سانحه‌ی تصادف اتومبیل درگذشت تا مجموعه فیلم‌های سینمایی «سریع و خشن» (Fast & Furious) یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های‌اش را از دست بدهد.

در حالی که حدود دو سال از این حادثه‌ی تلخ می‌گذشت، دختر شانزده ساله‌ی واکر دست به کار شده و شکایت‌نامه‌ای تنظیم کرده که در آن شرکت پورشه به قتل غیرعمد پدرش و «راجر روداس»، از دوستان واکر  محکوم شده است. راجر در هنگام سانحه، راننده‌ی پورشه‌ کاررا جی‌تی بود. دختر واکر معتقد است پدرش از برخورد اولیه‌ی خودرو با درخت جان سالم به در برده؛ اما نقص فنی پورشه کاررا باعث شده نتواند خودش را از اتاق خودرو بیرون بکشد و به‌همین خاطر هم در اثر انفجار پس از تصادف که حدود یک دقیقه و بیست ثانیه پس از برخورد با درخت اتفاق افتاده، جان خودش را از دست داده است.

البته در یکی دو دهه‌ی گذشته ماجرای گرو کشی بستگان چهره‌های سرشناس هالیوودی که معمولا بدشان نمی‌آید از مرگ اعضای خانواده‌شان چند صد هزار دلاری به‌جیب بزنند پدیده‌ی غریبی نیست. در این مورد باید منتظر پاسخ مسوولان پورشه به ادعای مطرح شده بمانیم.

Jon-Snow

جان اسنو واقعا مرده؟

مطالعه‌ی این بخش می‌تواند بخشی از قصه‌ی سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) را لوث کند. پس اگر تا پایان فصل پنج‌ام سریال را ندیده‌اید، از مطالعه‌ی این قسمت صرف‌نظر کنید.

معمولا قسمت آخر هر فصل از سریال‌های درست و درمان با یک شوک بزرگ همراه می‌شود. شوکی که بیننده را تا شروع فصل بعدی به فکر و گفتگو در مورد آن‌چه اتفاق افتاده وا می‌دارد. قسمت آخر فصل پنجم سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» هم با یکی از همین شوک‌های دست اول همراه بود. در این قسمت «جان اسنو»، یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های سریال که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن هم کسی تصور مرگ‌اش را نمی‌کرد، توسط گروهی از اعضای «نگهبان شب» به قتل رسید. بعد از این ماجرا، طرفداران سریال به دوگروه تقسیم شدند. عده‌ای شروع کردند به بد و بیراه گفتن به نویسنده‌ی قصه و کارگردان سریال که چرا شخصیت به این خوبی و تاثیرگذاری را کشتید؟ اما عده‌ای دیگر شروع کردن به تحلیل اتفاقات قصه که جان اسنو با این‌که مرده، به احتمال بسیار زیاد دوباره زنده می‌شود و به جریان اصلی قصه‌ی بازی تاج و تخت برمی‌گردد.

اما حالا خبر رسیده «پادشاه کلاغ‌ها»، «وارث وینترفل» و «فرمانده‌ی نگهبان شب» واقعا زنده است. ماجرای زنده بودن جان اسنو با انتشار تصویری از پلات فیلم‌برداری سریال لو رفته است. در این تصویر جان با ظاهری نسبتا متفاوت از آن‌چه تابه‌حال از او دیده بودیم، در کنار کارگردان و سایر عوامل فیلم‌برداری به‌چشم می‌خورد. هرچه هست امیدواریم جان اسنو واقع زنده باشد و در فصل شش‌ام انتقام‌اش را از خائنان نگهبان شب بگیرد.

Prometheus

استاد ترس، ادامه می‌دهد

«ریدلی اسکات» را می‌شناسید؟ کارگردان سرشناس انگلیسی که فیلم‌های‌اش در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد؛ فیلم‌هایی مثل «بلید رانر»، «گلادیاتور»، «بیگانه» و «رابین هود». احتمالا بعد از گلادیاتور که موفق به دریافت پنج نشان اسکار شده است، فیلم سینمایی بیگانه در میان طرفداران سینما از محبوبیت بیش‌تری برخودار است.

بیگانه که اولین قسمت آن در سال ۱۹۷۹ میلادی ساخته شد یکی از تاثیرگذاترین فیلم‌ها در ژانر وحشت علمی تخیلی به‌شمار می‌رود. اسکات در سال ۲۰۱۲ پس از سال‌ها دوباره به این ژانر برگشت و با ساخت فیلم سینمایی «پرومتئوس» (Prometheus) به ماجراهای پیش از قصه و خط داستانی بیگانه پرداخت. آن دسته از سینما دوستانی که پرومتئوس را دیده‌اند بر این باور بودند که فیلم حتما دنباله هم خواهد داشت. حالا خود اسکات تایید کرده این فیلم سه قسمت دیگر هم خواهد داشت. می‌خواهید در مورد قسمت‌های دیگر پرومتئوس و بیگانه بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

Jobs

ماجراهای تمام‌نشدنی فیلم‌های جابز

حدود چهار سال از درگذشت «استیو جابز»، موسس و مدیرعامل شرکت «اپل» می‌گذرد. این موضوع با افزایش چشم‌گیر محبوبیت برند اپل در میان کاربران تکنولوژی سراسر دنیا همراه شده است. به‌همین خاطر به‌نظر می‌رسد فعالان حوزه‌ی سینما زمان را مساعد دیده‌اند تا به شکل خاص به زندگی جابز محبوب بپردازند و در قالب فیلم‌های سینمایی و مستند زندگی کلیدی‌ترین مهره‌ی اپل را روی پرده‌ی سینما تصویر کنند.

چندی پیش افزایش چشم‌گیر تعداد فیلم‌هایی که به‌شکل خاص به زندگی جابز می‌پردازند، «تیم کوک»، مدیرعامل فعلی اپل را کلافه کرد. جوری که کوک در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی‌اش از فیلم‌هایی که درباره‌ی جایز ساخته می‌شوند، ابراز تنفر کرد. اظهار نظر کوک پاسخ تند «ارون سورکین»، فیلم‌نامه نویس یکی از فیلم‌های جابز را به‌همراه داشت که اپل را به سو استفاده از کودکان در کارخانه‌های چینی متهم کرده بود. می‌خواهید بدانید سرانجام این دعوای لفظی به‌کجا کشیده؟ ادامه‌ی خبر…

The-Walking-Dead

مردگان متحرک، وحشت‌ناک‌تر از همیشه برمی‌گردد

اگر از طرفداران پروپاقرص سریال مردگان متحرک هستید، انتظار به روزهای پایانی خودش رسیده. فصل شش‌ام سریال قرار است از روز نوزدهم همین ماه روی آنتن برود. احتمالا خیلی از شما که ماجراهای سریال را دنبال می‌کنید، می‌خواهید بدانید قرار است چه بلایی سر ریک و دوستان‌اش بیافتد. شبکه‌ی تلویزیونی AMC هم برای این‌که نظر مخاطبان‌اش را به شروع مجدد سریال و آغاز پخش فصل شش‌ام جلب کند، تریلری ۳۰ ثانیه‌ای تدارک دیده و از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت یوتیوب در اختیار طرفداران سریال قرار داده است.

در این تریلر که «شانسی نداری» (You Don’t Have A Choice) نام دارد، مواجه‌ی ریک و همراهان‌اش با تعداد زیادی زامبی و انسان‌های بازمانده به‌تصویر کشیده می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است فصل شش‌ام سریال ۱۶ قسمت داشته باشد. در ادامه می‌توانید تریلر معرفی فصل شش‌ام سریال مردگان متحرک را مشاهده کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar پیکسر

    فقط walking dead چی میشه زودتر بیاد

  2. Avatar محمد

    مطلبی زیبا و جالب بود.
    ممنون از زحمات شما

  3. Avatar مرتضی

    سلام تبریک به خاطر نوع نگرش فروش دی جی کالا نواوری و توضیح کامل از محصولات و در نهایت خدمات بی نظیر فروش ممنونم دیجی

  4. Avatar شهریار

    اول نوشتین جان اسنو واقعا مرده؟ بعد نوشتین که مطالعه نکنین اگه تا اخر ندیدین؟ بابا ایول

  5. Avatar skyfall

    سلام.عالی بود…
    لطفا در مورد فیلم SPECTRE هم مطلب بذارید….
    ممنون

  6. Avatar ترانه

    عالی بود واقعا.
    مخصوصا تیکه ای که گفته بودین کسایی که گیمز او ترونز رو ندیدن، ادامه‌ی مطلب رو نخونن.

  7. Avatar شازده

    سلام.خیلی ممنون به خاطر این پست.منتظر فصل ششم والکینگ دد هستیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه