جزییات سخت‌افزاری آیپد پرو که به‌شکل تصادفی لو رفت

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اپل در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خود که روز چهارشنبه بود، یک محصول جدید به‌نام آیپد پرو با صفحه‌نمایش ۱۲.۹ اینچی را به‌طور رسمی معرفی کرد.

برخی از جزییات سخت‌افزاری و ویژگی‌های آیپد پرو اپل به‌شکل کاملا تصادفی توسط شرکت Adobe لو رفت.

آیپد پرو به‌عنوان مدل بزرگ‌تر آیپدهای قبلی اپل شناخته می‌شود. همچنین این شرکت در کنار آیپد پرو لوازم جانبی مختلفی مانند کیبورد و قلم Stylus مخصوصی را هم رونمایی کرد. اپل معتقد است آیپد پرو این شرکت یک تبلت ایده‌آل برای اجرای چند برنامه به‌طور همزمان و استفاده از آن در کارهای اداری بسیار مناسب است.

همچنین اپل در ادامه‌ی این کنفرانس، از مایکروسافت و Adobe خواست تا برنامه‌‌های جدید خود را روی آیپد پرو نمایش دهند. برهمین اساس مایکروسافت نسخه‌ی جدید برنامه آفیس را برای سیستم عامل iOS نمایش داد که قابلیت پشتیبانی از قلم مخصوص این تبلت را داشت. همچنین این شرکت برنامه‌ی PowerPoint را به نمایش درآورد که امکان کار کردن با استفاده از قلم آیپد پرو را داشت. سپس شرکت Adobe هم بخشی از برنامه‌های خود را روی آیپدپرو نشان داد. این شرکت فتوشاپ جدید که برای iOS طراحی شده و با قلم آیپد پرو هم سازگار است را معرفی کرد.

اپل در جریان این مراسم هیچ اشاره‌ای به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تبلت که قابلیت اجرای چند برنامه به‌طور همزمان بود، نداشت. همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکات برای اجرای همزمان چند برنامه ظرفیت رم است که اپل هیچ اطلاعاتی در مورد آن منتشر نکرده است. حتی در وب‌سایت رسمی اپل هم میزان ظرفیت حافظه‌ی رم آیپد پرو اعلام نشده است.

این در حالی است که شرکت Adobe به‌صورت کاملا تصادفی میزان ظرفیت حافظه‌ی رم را منتشر کرده است. براساس گزارش‌های منتشر شده از وب‌سایت ZDNet و Ars Technica شرکت Adobe در روز برگزاری کنفرانس اپل یک پست حاوی اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری آیپد پرو را روی وب‌سایت خود منتشر کرده بود. البته این شرکت بلافاصله این پست را حذف کرد؛ اما وب‌سایت ZDNet پیش از آن یک اسکرین‌شات از آن را ثبت کرده بود.

ipad-pro-1

در متن این پست نوشته شده بود که این شرکت در جریان مراسم افتتاحیه‌ی اپل، برنامه‌های پرسرعت Adobe را که برای موبایل طراحی شده را روی آیپد پرو نمایش می‌دهد. همچنین اعلام کرده بود که آیپد پرو یک تبلت مناسب برای استفاده‌های کاری است؛ به این دلیل که در آن یک صفحه‌نمایش ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۲X2048 پیکسل، چیپ‌ست A9X و ۴ گیگابایت رم قرار دارد.

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، ظرفیت حافظه‌ی رم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در لوازم الکترونیکی هوشمند مانند آیپد پرو است. هر اندازه که ظرفیت این حافظه بیش‌تر باشد، امکان نصب و اجرای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های بیش‌تر با سرعت بالاتری در دستگاه فراهم می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیش از این ظرفیت حافظه‌ی رم در مک‌بوک ایر اپل ۴ گیگابایت بود. همچنین آیپد ایر ۲ این شرکت هم با ۲ گیگابایت رم معرفی و در بازار عرضه شد. براین اساس به‌نظر می‌رسد اپل نخستین تبلت با رم ۴ گیگابایت را تولید و رونمایی کرده است. البته پیش از این سامسونگ در فبلت گلکسی نوت ۵ که ماه گذشته رونمایی شد از ۴ گیگابایت رم استفاده کرده بود.

منبع: Business Insider

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Mohamad

    ۴ گیگ واسه ios …
    مثل موتور جت واسه پرایده…

  2. alireza

    سیستم عاملش ios یا mac؟

    1. محمد

      ios

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه