حمایت‌های توییتر از سیاست‌مداران جنجال آفرید

۳ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات شبکه‌ی اجتماعی توییتر، آزاد بودن فعالیت هر گروه، حزب و فرد در این شبکه است. توییتر به هر شخصی اجازه می‌دهد تا در توییتر پست کند و محدودیتی هم برای حرف‌های زده شده وجود ندارد.

وب‌سایت توییتر اخیرا دسترسی وب‌سایت‌هایی که توییت‌های پاک شده‌ی سیاست‌مداران امریکایی را آرشیو می‌کنند قطع کرده است.

توییتر حتی قانون جالبی هم دارد. این شبکه‌ی اجتماعی اجازه‌ی ویرایش پست‌های انتشار یافته را نمی‌دهد. یعنی اگر شخصی پستی در توییتر کرده و نسبت به آن پشیمان باشد، تنها دو راه دارد: یا باید پست را پاک یا اینکه حرف خود را پس بگیرد و معذرت و خواهی کند.

خیلی‌ها هم تا به حال درباره‌ی این موضوع به توییتر خرده گرفته‌اند. اما توییتر از حرف خود عقب نکشیده است و هنوز هم نمی‌گذارد پستی در این سرویس ویرایش شود.

در حالی که توییتر به راحتی می‌گذارد گروه‌های تروریستی مثل داعش در این سرویس فعالیت کنند و مسوولیت ترورهای مختلفی را از طریق این سرویس بر عهده بگیرند، این شرکت اخیرا اقدامی خلاف رفتارهای گذشته‌اش انجام داده است.

اگر پیغامی در توییتر فرستاده شود، دیگر راه بازگشتی نیست. حتی اگر هم این پست پاک شود، افراد بسیاری مطمئنا از آن عکس گرفته‌اند. گرفتن اسکرین‌شات‌ها از سوی کاربران به کنار، سایت‌های بسیاری هستند که توییت‌های افراد را آرشیو می‌کنند. این سایت‌ها برنامه‌هایی اتوماتیک برای آرشیو توییت افراد دارند؛ یعنی حتی اگر ثانیه‌ای هم از ارسال توییت گذشته باشد، ممکن است در چنین سایت‌هایی درج شود.

شرکت توییتر اخیرا دسترسی یکی از این سایت‌ها را به وب‌سایت‌اش بسته است. وب‌سایت Politwoops توییت‌های سیاست‌مداران را آرشیو می‌کند، در نتیجه تمام توییت‌های پاک شده و حرف‌های آن‌ها در این وب‌سایت وجود دارد.

TWIT

توییتر در پاسخ به این حرکت خود گفته است: “در قوانین ما آمده است که چنین وب‌سایت‌هایی باید توییت‌ها را پس از پاک شدن از آرشیو خود هم پاک کنند. این سایت‌ها هم به‌جای اینکه قوانین را رعایت کنند، توییت‌های پاک شده را آرشیو می‌کردند و با جلوه‌ی بالایی نمایش می‌ًدادند.”

در ادامه‌ی پاسخ این سرویس آمده است:‌ “ما این وب‌سایت‌ها را ابتدا از این موضوع آگاه کرده‌ایم و در صورتی که همکاری نکرده باشند، دسترسی آن‌ها به سرویس‌های‌مان را بسته‌ایم.”

موسسان وب‌سایت Politwoops گفته‌اند که توییت‌های پاک شده بخشی از تاریخ سیاست هستند و نباید آن‌ها را از آرشیوها حذف کرد.

منبع: Telegraph

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه