جنگ ستارگان جدید در روز اول اکران رکورد زد

۲۹ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جنگ ستارگان نیرو برمی‌خیزد

فیلم سینمایی جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد، در روز جمعه رکورد ثبت کرد و میزان فروشش از هری پاتر بیشتر شد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که میزان فروش قسمت هفتم جنگ ستارگان در کل هفته می‌تواند به رقم شگفت‌انگیز ۲۵۰ میلیون دلار هم برسد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens)، در باکس آفیس آمار و ارقام قابل توجهی کسب کرده است. جدیدترین آمار مربوط به این فیلم منتشر شده و براساس آنها جدیدترین قسمت جنگ ستارگان، با فروش ۱۲۰٫۵ میلیون دلاری در آمریکای شمالی در روز اکران‌اش بزرگ‌ترین رکورد جمعه‌ی تاریخ را ثبت کرده است. همچنین پیش‌نمایش‌های پنج‌شنبه شب هم رکوردهای قبلی را شکست و درآمد ۵۷ میلیون دلاری را رقم زد.

هر دو رکورد قبلی در آمریکای شمالی متعلق به قسمت دوم فیلم سینمایی «هری پاتر و یادگاران مرگ» بود که در روز اول اکران‌اش در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۹۱ میلیون دلار و در شب پیش‌نمایش ۴۳٫۵ میلیون دلار فروش داشت.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که میزان فروش قسمت هفتم جنگ ستارگان در کل هفته می‌تواند به رقم شگفت‌انگیز ۲۵۰ میلیون دلار هم برسد. این رقم می‌تواند به راحتی «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) را شکست بدهد. این فیلم در آمریکای شمالی یک رکورد جدید ۲۰۸٫۸ میلیون دلاری ثبت کرد. براساس مجله‌ی خبری Deadline، اگر نیرو برمی‌خیزد بتواند از یک چهارم میلیارد دلار رد شود، میزان فروش‌اش در این مدت از کل درآمدهای هر دو فیلم آخر هابیت بیشتر خواهد شد. درآمد کل این دو فیلم به ترتیب ۲۵۸٫۴ و ۲۵۵٫۱ میلیون دلار بود.

هنوز زمان این فرا نرسیده که درباره‌ی آمار فروش کل باکس آفیس جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد حرفی زده شود. اما باید صبر کنیم و ببینیم آیا جنگ‌ ستارگان جدید می‌تواند به اندازه‌ی کافی بلیت به فروش برساند تا از رکورد ۲٫۸ میلیارد دلاری آواتار جلو بزند یا نه.

اخبار مرتبط:

آیا جنگ ستارگان رکورد بالاترین فروش تاریخ سینما را خواهد شکست؟

فیسبوک به پیشواز جدیدترین فیلم جنگ ستارگان می‌رود

منبع: Deadline

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar مجید

    جنگ ستارگان تمام دنیای هنر، سینما، وتکنولوژی را متحول کرد. اثری چنین کارآفرین و تحول گرا درخور احترامی واقعی است.

  2. Avatar امین حمیدی

    سلام … سپاس از پوشش این خبر و اخبار سینمای ایران و جهان
    بسیار مشتاق ورود این فیلم به ایران هستم .

  3. Avatar Photo Shop

    سری فیلم های استار وارز بهترین در تاریخ❤❤❤❤

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه