محققان به دنبال راهی برای مبارزه با خطرات هوش مصنوعی هستند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از آنجایی که هوش مصنوعی ممکن است در آینده به خطر جدی برای انسان‌ها تبدیل شود، محققان دانشگاه کمبریج به دنبال راهی برای مبارزه با این موضوع و خطرات احتمالی آن هستند.

گروهی از محققان دانشگاه کمبریج به دنبال راهی برای جلوگیری از خطرات هوش مصنوعی در آینده هستند.

پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی هوش مصنوعی به وجود آمده، باعث نگرانی‌های زیادی شده است. در فیلم‌های سینمایی هالیوودی هم همیشه شاهد حمله‌ی ربات‌ها به انسان‌ها هستیم. همین موضوع باعث شده که گروهی از دانشمندان، جامعه شناسان و فیلسوفان دانشگاه کمبریج روی راهی برای مبارزه با هوش مصنوعی کار کنند.

این تیم فعلا روی موقعیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در زمان حال و پیشرفت‌های این حوزه در آینده تحقیق می‌کند تا بتواند به دنبال راه‌هایی برای مبارزه با خطرات احتمالی باشد. از آنجایی که بسیاری از مردم و محققان هوش مصنوعی را خطر جدی برای انسان‌ها می‌دانند، این گروه قصد دارد راه‌کارهایی برای محافظت از انسان‌ها و از بین بردن خطرات به‌وجود بیاورد.

سازمان تحقیقاتی Leverhulme میلیون‌ها پوند روی تیمی که در دانشگاه کمبریج تشکیل شده سرمایه‌گذاری کرده تا این افراد بتوانند راه حل مناسبی برای مبارزه با هوش مصنوعی پیدا کنند. البته پروفسور «هیو پرایس» (Huw Price) سرپرست این تیم گفته:”درحال حاضر نمی‌توان درباره‌ی خطرات احتمالی هوش مصنوعی و خوب و بد بدون آن صحبت کرد.

ترمیناتور

آیا در آینده شاهد اتفاقاتی که در فیلم «ترمیناتور» (Terminator) رخ داده، خواهیم بود و ربات‌ها به دشمن اصلی انسان‌ها تبدیل می‌شوند؟ به نظر می‌رسد که از هم اکنون باید به دنبال «جان کانر» باشیم.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه