خودکفایی شیائومی در ساخت تراشه

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس اخبار منتشر شده در رویترز (Reuters)، شرکت چینی شیائومی در نظر دارد در زمینه‌ی تولید تراشه‌های لازم برای گوشی‌های هوشمندش به خودکفایی برسد. این تراشه‌ها فعلا فقط برای گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی شیائومی تولید خواهند شد و در حال حاضر ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارمند این شرکت روی تولید آنها کار می‌کنند.

گفته می‌شود که این اقدام شیائومی تا حد زیادی به ضرر مدیاتک تمام خواهد شد، زیرا در حال حاضر این مدیاتک است که عمده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده‌ی شیائومی را تامین می‌کند.

کم‌تر از یک سال پیش بود که شایعه‌هایی مبنی بر این‌که شیائومی می‌خواهد تراشه‌های (SoC) گوشی‌های هوشمندش را خودش تولید کند، به گوش می‌رسید. اما حالا منابع خبری موثق این خبر را رسما تایید کرده‌اند.

شیائومی در مرحله‌ی اول قصد دارد تراشه‌هایی برای گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی خود تولید کند. این گوشی‌ها شامل سری Redmi Note می‌شود که در تابستان و پاییز سال آینده وارد بازار خواهند شد.

در حال حاضر شیائومی برای تهیه‌ی تراشه‌های خود وابسته به کوالکوم (Qualcomm) و مدیاتک (Mediatek) است.

گفته می‌شود که این اقدام شیائومی تا حد زیادی به ضرر مدیاتک تمام خواهد شد، زیرا فعلا این مدیاتک است که عمده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده‌ی شیائومی را تامین می‌کند. مدیاتک طی سال گذشته‌ی میلادی حدود ۲۰ میلیون تراشه برای شیائومی تولید کرده بود.

در حال حاضر اپل، سامسونگ و هوآوی تنها شرکت‌هایی هستند که تا حدی در تولید تراشه‌های گوشی‌های هوشمندشان به خودکفایی رسیده‌اند. در صورتی که شیائومی نیز بتواند تراشه‌های مورد نیاز خود را تولید کند، به چهارمین شرکت مستقل در این زمینه تبدیل خواهد شد.

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا سیدعباسی

    هیچوقت از شرکت های چینی خوشم نمیومده…
    هرچند الان دیگه همه بازار دستشون هست.

    1. Avatar حسین

      بخاطر جنس های اشغالیه که وارد میکنن
      ولی اینا کاملا فرق داره
      من خودم میزو دارم واقعا عالیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه