دانلد ترامپ: به بیل گیتس می‌گویم اینترنت را ببندد!

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«دانلد ترامپ»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده‌ی ایالات متحده، در یکی از جدیدترین سخنرانی‌های‌اش گفته است که امریکا باید برای مقابله با تروریسم، اینترنت را “ببندد”.

دانلد ترامپ دیروز جف بزوس، مدیر عامل آمازون را در توییتر هدف گرفت و شرکت‌اش را رو به سقوط خواند.

ترامپ که اصولا چند وقتی است سر دعوا با همه گذاشته و حتی در شبکه‌های اجتماعی هم به دیگران حمله می‌کند، می‌گوید که به عنوان رییس جمهور امریکا،‌ به «بیل گیتس» زنگ می‌زند تا اینترنت را ببندد! ترامپ این ایده‌ی خود را به عنوان راهی برای مقابل با گروه‌های تروریستی مثل داعش ارایه کرده است.

او در سخنرانی دیروز خود در کارولینای جنوبی، این ایده‌ی خنده‌دارش را اینگونه مطرح کرد: “ما به خاطر اینترنت کشته داده‌ایم. باید با بیل گیتس و دیگر کسانی که اتفاقات را درک می‌کنند صحبت کنیم. باید با آن‌ها صحبت کنیم و در برخی مناطق، اینترنت را ببندیم. برخی می‌گویند: آزادی بیان! این افراد احمق هستند.”

نمی‌دانیم که منظور دانلد ترامپ از بستن اینترنت، مسدود کردن برخی از قسمت‌های آن است، یا اینکه او کلا چیزی از اینترنت و نحوه‌ی کارش نمی‌فهمد.

دانلد ترامپ دیروز هم‌چنین در توییتر، جف بزوس، مدیر عامل آمازون و یکی از موفق‌ترین افراد دنیا را هدف گرفت و گفت: “جف بزوس واشنگتن پست را که ضرر زیادی می‌دهد به این دلیل نگه داشته است تا مالیات شرکت آمازون که سوددهی ندارد را کم کند.

او در توییت دومی ادامه داد:‌ “اگر آمازون مالیات‌اش را درست پرداخت می‌کرد، سهام‌اش سقوط می‌کرد و مثل یک پاکت کاغذی نابود می‌شد. دروغ واشنگتن پست زنده نگه‌اش داشته است.

Trump

احتمالا ترامپ نمی‌داند که شرکت آمازون، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تاریخ است. بزوس که از سال ۲۰۰۸ تا به امروز تنها چهار توییت فرستاده است، پاسخ ترامپ را اینگونه داد: “دانلد ترامپ بالاخره به من هم چیزی گفت. هنوز هم یک صندلی روی موشک Blue Origin برای‌اش نگه می‌دارم.

Bezos

بزوس برای شوخی، یک هشتگ «دانلد را به فضا بفرستیم» هم به توییت‌اش اضافه کرد.

رفتار غلط سیاسی دانلد ترامپ تنها به این دو مورد هم ختم نمی‌شود. او چند وقت پیش تمام افراد دولتی امریکا را در یکی از سخنرانی‌های‌اش احمق خطاب کرد. ترامپ هم‌چنین دامین JebBush.com که به اسم یکی از رقبای‌اش است را‌ به قیمت ۲۵۰ هزار دلار خریداری کرده و این دامین را به وب‌سایت رسمی خودش متصل کرده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar مسعود نودوشنی

    این یکی حتی دروغ گویی خوبی هم نیست! ای بابا حداقل بگو در کارخانه های اسلحه سازی را ببندید!
    کی به این رای میده؟جتی ربات های کامپیوتری هم اینکا را نمیکنند.

  2. Avatar lio

    همین چیزهاست که به انتخابات ایالات متحده اعتبار میده…!
    ترامپ این حرف رو آگانه میزنه و خودش هم میدونه که احمقانه ست ، در واقع کسایی که پشت ترامپ هستن میخوان در مورد پوپولیسم هشدار بدن!

  3. Avatar علی

    یارو هنوز تو پونزده سال پیش گیر کرده فکر میکنه هنوز تکنولوژی رو ماکروسافت و بیل گیتس داره پیش میبره ?

  4. Avatar محمد

    چنین اظهار نظرهایی از فردی همانند دونالد ترومپ که خود تحصیلات آکادمیک داشته و با بازار سرمایه آشنایی زیادی دارد بسیار بعید است.
    باید تمامی این صحبت ها دلیل خاصی داشته باشند؛ احتمالاً مشاورین او، خصوصاً در حوزه برندینگ، خط فکری خاصی را دنبال می کنند. البته با این تفاسیر که این قبیل رفتارها از دونالد ترومپ مسبوق به سابقه است!

  5. Avatar mohammad

    این رای نیاره …

  6. Avatar محسن

    نظر منم همینه :
    «دانلد را به فضا بفرستیم»
    البته در صورتی که برنگرده

  7. Avatar محمدعلی بهرامیان

    شما اول موهات رو کوتاه کن و مرتب کن . بستن اینترنت و فحاشی و توهین به مقامات مختلف و زنگ زدن به بیل گیتس و رییس جمهوری برات پیش کش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه