دوران ویندوز موبایل به پایان رسید!

۲۱ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ویندوز موبایل آمده بود که بتواند تجربه جدیدتری از کار با گوشی‌های هوشمند را به کاربران منتقل کند؛ اما هیچ وقت نتوانست به محبوبیت اندروید و iOS برسد. مایکروسافت سعی کرد با خرید نوکیا حضور خودش در دنیای موبایل را گسترش دهد و بتواند گوشی‌های بیشتری با سیستم عامل ویندوز راهی بازار کند. اتفاقی که هیچ وقت نیفتاد و در نهایت باعث شد که این شرکت نوکیا بفروشد و خودش دست به تولید گوشی بزند. البته که هنوز گوشی‌های جدید این شرکت راهی بازار نشده‌اند و تنها با شایعات مختلفی مواجه هستیم.

امروز مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز موبایل ۸.۱ از امروز به پایان می‌رسد. البته این موضوع به معنای از کار افتادن گوشی‌ّهایی که با ویندوز ۸.۱ موبایل کار می‌کنند نیست؛ اما این محصولات به‌روزرسان جدیدی دریافت نخواهند کرد. این سیستم عامل موبایل سه سال پیش منتشر شده بود. آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۸۰ درصد کاربران گوشی‌های ویندوزی هنوز از سیستم عامل ویندوز فون ۷، ویندوز فون ۸ یا ویندوز فون ۸.۱ استفاده می‌کنند. ۲۰ درصد هم از ویندوز ۱۰ موبایل استفاده می‌کنند. حالا با عدم پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون ۸، تقریبا می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که دوران ویندوز فون به پایان رسیده است. در آماری که چند ماه پیش منتشر شده بود، سهم استفاده از ویندوز موبایل به زیر ۱ درصد رسیده بود.

شرکت مایکروسافت روی گوشی‌ جدیدی کار می‌کند که به فعلا به اسم سرفیس فون شناخته می‌شود. این محصول با نسخه اصلی ویندوز ۱۰ کار می‌کند که با تراشه‌ّهای موبایلی سازگار شده است. این اتفاق باعث می‌شود بسیاری از برنامه‌های ویندوزی به صورت پیش فرض روی موبایل هم اجرا شوند.

 

منبع: Microsoft

‌‌‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    “ویندوزموبایل” خیلی وقت پیش جای خودش رو به “ویندوز فون” داده. این دو تا فرق دارند ولی شما در این مقاله سهوا یکی گرفتیدشون

  2. Avatar Bijan

    خیلی واسه اومدن موبایل جدید مایکروسفات مشتاقم فکر میکنم میاد که یه تکونی به بازار بده فکر اینکه نرم افزار های کامپیوترو رو موبایلتم داشته باشی واقعا فوق العادست…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه