رخنه‌ی اطلاعاتی بزرگ یاهو به‌زودی تایید خواهد شد

۲ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
راه نجات یاهو

همه‌چیز برای شرکت رو به افول یاهو ممکن است بدتر از پیش شود. به‌تازگی گزارشی منتشر شده که مدعی‌ست یاهو به‌زودی یک رخنه‌ی امنیتی عظیم به سیستم‌هایش را تایید می‌کند و از به خطر افتادن اطلاعات شخصی صدها میلیون از کاربرانش خبر خواهد داد. فعلا جزییات این رخنه‌ی اطلاعاتی مشخص نیست ولی گزارش‌ها حاکی از این هستند که این هک، گسترده و جدی بوده است.

تایید یا تکذیب یاهو درخصوص خبر رخنه اطلاعاتی به این شرکت، تا دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

سایت Recode با توجه به اطلاعاتی که از منابع نزدیک به ماجرا به دست آورده، گزارش داده است که یاهو به زودی این رخنه‌ی امنیتی عظیم را تایید خواهد کرد. چندی پیش بعد از اینکه چند هکر مدعی شده بودند به اطلاعات ۲۰۰ میلیون از کاربران یاهو دسترسی پیدا کرده‌اند و حتی یکی از هکرها پیشنهاد فروش آنها را در اینترنت داده بود، یاهو اعلام کرد که در حال تحقیق و بررسی این رخنه امنیتی بالقوه است.

یکی از منابع که با نویسنده صحبت کرده است می‌گوید که این رخنه امنیتی «به همین بدی» است و حتی ممکن است از این هم بدتر باشد. یاهو هنوز این گزارش را تایید نکرده است اما انتظار می‌رود تا دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده به‌طور رسمی اعلام شود.

حالا باید منتظر ماند و دید که اعلام رسمی این موضوع چه پیامد‌هایی دارد و چه تاثیری روی پیشنهاد ۴.۸ میلیارد دلاری شرکت ورایزن برای خرید یاهو خواهد گذاشت.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    تایید کرد، مجبور شدم رمزی که ۷ ساله رو ایمیل ام بود عوض کنم 🙁

  2. Avatar رضا

    یاهو مدعی شده یک کشور در این هک گسترده دست داشته , ظاهرا” آمار هم روی رنج ۴۰۰میلیون کاربر است – هک هم تقریبا” دوسال پیش انجام شده اواخر سال ۲۰۱۴

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه