رقیب ویندوز را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید

۲۱ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت چند وقت پیش در کنفرانس Build 2017 گفته بود که می‌خواهد سیستم عامل «اوبونتو» (Ubuntu) را به فروشگاه ویندوز اضافه کند. این اتفاق از امروز رخ داد و می‌توانید یکی از رقیب‌های ویندوز را به شکل مستقیم از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

البته اوبونتو تنها نسخه از سیستم عامل لینوکس به حساب نمی‌آید که به فروشگاه ویندوز ۱۰ راه پیدا می‌کند. در آینده شاهد عرضه SUSE Linux و Fedora روی فروشگاه ویندوز خواهیم بود و کاربران می‌توانند این دو سیستم عامل را هم روی کامپیوترهای خودشان نصب کنند.  با اضافه شدن نسخه‌های مختلف لینوکس به فروشگاه ویندوز کاربران به راحتی می‌توانند این سیستم عامل را دانلود و نصب کنند.

این نسخه‌ها به راحتی در کنار ویندوز ۱۰ کار می‌کنند و کاربران می‌توانند از تمام ویژگی‌های آن‌ها استفاده کنند. حتی می‌توانید فایل‌ها را بین دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز به اشتراک بگذارید.

افرادی که می‌خواهند لینوکس را روی ویندوز ۱۰ خودشان نصب کنند در ابتدا باید به Control Panel بروند و در آنجا باید به قسمت Turn Windows Features on or off بروند. در این قسمت می‌توانید گزینه Windows Subsystem for Linux را فعال کنید. در ادامه با یک راه اندازی مجدد سیستم می‌توانید از ابونتو استفاده کنید.

منبع: microsoft

‌‌‌‌‌
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. مهسا

    ممنون میشم یه چکیده از Ubuntu قرار بدید که بدونیم چه ویژگیهایی داره

  2. هادی دیوری

    سلام
    با تشکر
    دقت کنید که اولا باید عضو Windows Insider شوید
    دوما که این برنامه فقط امکان استفاده از ترمینال Ubuntu رو می دهد (تا بتوانید دستورات Ubuntu را در ویندوز اجرا کنید )

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه