پلی‌استیشن یک تنه سونی را زنده نگه داشته است؛ فروش ۳۰ میلیون پلی‌استیشن۴

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سونی، جدیدترین آمار و ارقام مالی خود را منتشر کرده است. این آمار و ارقام که مربوط سه ماهه‌ی دوم سال مالی سونی هستند، درآمد بسیار بالای بخش بازی این کمپانی را گوش‌زد می‌کنند.

برنامه‌های آینده سونی، گسترش بیشتر پلی‌استیشن و هم‌چنین تمرکز روی هدست واقعیت مجازی‌اش است.

سه ماهه‌ی دوم سال مالی سونی، از اول جولای ۲۰۱۵ (۱۰ تیر)  تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) را در بر می‌گیرد. سونی در این مدت زمان، ۷۳۳ میلیون دلار سود عملیاتی داشته که از این میزان، ۲۸۰ میلیون دلار سود خالص این شرکت بوده است. سهم بخش سرگرمی و شبکه‌های آنلاین سونی از درآمد این شرکت، ۱۹۹ میلیون دلار است؛ طوری که می‌توان گفت برند پلی‌استیشن در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و پردرآمدترین بخش‌های سونی است.

آمار عجیب دیگری که از سوی سونی گزارش شده، آمار فروش کنسول پلی‌استیشن۴ است. دقیقا تا پایان ۳۰ام سپتامبر، سونی توانسته است ۲۹٫۳ میلیون دستگاه پلی‌استیشن۴ بفروشد.

شرکت سونی سه‌ماهه‌ی مالی قبلی متحمل ضرر شده بود. با این حال، «کاز هیرایی» تمرکز شرکت را روی دو بخش بازی‌های ویدیویی و سنسورهای دوربین این شرکت ژاپنی قرار داد و توانست به سوددهی برگردد.

سونی همین چند وقت پیش عده‌ی زیادی را از بخش‌های تلویزیون و موبایل خود اخراج کرده بود. سونی از هفت سال گذشته، شش سال را با ضررهای سالانه سپری کرده است. با این حال، کاز هیرایی توانسته این شرکت را به مقدار سوددهی سالانه‌ای برساند که در دو دهه‌ی گذشته‌ی سونی سابقه نداشته است.

برنامه‌های آینده سونی، گسترش بیشتر پلی‌استیشن و هم‌چنین تمرکز روی هدست واقعیت مجازی‌اش است.

منبع: NeoGAF، Sony.net

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar مصطفی

    اگه هک میشد و بازیاش ارزون میشدن به جای ۳۰ میلیون ۵۰۰ میلیون تاش فروش میرفت.

    1. Avatar اشکان

      اگر هک بشه اون وقت شرکت های بازی سازی سودی ندارن و برای ps4 بازی نمیسازن و ۵ تا هم فروش نمیره چه برسه به ۵۰۰ میلیون لابد یه چیزی میدونن که انقدر روی هک نشدنش اصرار دارن

      1. Avatar مصطفی

        xbox 360 هم هک شد ولی تا مدت ها باسش بازی میومد.منظور اصلیم این بود که مردم زیادی توانایی خرید کنسولو دارن ولی توانایی خرید بازیاشو نه اگر هک بشه خیلی بیشتر فروش میرفت

  2. Avatar Milad

    سونی هم قدر گیمرها ایرانی را نمیدونه،اگر میدونست توی کنسول جدید پلی استیشن۴ که تقریبا حدود دو سالی است روانه بازار کرده و همه ی زبان های دنیا حتی عربی را در آن قرار داده بجز زبان فارسی،در صورتی که سونی آگه کمی به کاربران ایرانی شبکه پلی استیشن اهمیت میاد می تونست حتی با یک آپدیت کمتر از ۱۰۰مگابایت زبان فارسی را به این کنسول اضافه کنه.

  3. Avatar علی

    حیف که ما قدر کیفیت سونی رو نمیدونیم

    1. Avatar امین

      سلام. حالا ما نمیدونیم، دنیا هم نمیدونه؟!
      نیازها تغییر کرده. سونی هم باید تغییر کنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه