زندگی حرفه‌ای استیو جابز به روایت تصویر

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
استیو جابز

«استیو جابز» در سال ۱۹۷۶ به همراه «استیو وزنیاک» و «رونالد وین» شرکت اپل را بنیان نهاد و با جدیت تمام در این شرکت مشغول به کار شد. او در طول حیات‌اش با روحیه‌ای مثال‌زدنی در مسیر موفقیت گام برداشت و الهام‌بخش بسیاری از افراد شد. استیو جابز در ۲۴ فوریه‌ی سال ۱۹۵۵ در سان‌فرانسیسکوی آمریکا متولد شد. این انسان پیش‌رو در سن ۵۶ سالگی (۵ اکتبر ۲۰۱۱) در شهر پال آلتو درگذشت. به مناسبت سالگرد تولد استیو جابز پیشنهاد می‌کنیم با ما باشید تا برش‌هایی از زندگی او را در قالب تصاویر مرور کنیم.

1

در سن ۲۲ سالگی و در سال ۱۹۷۷، «استیو جابز» جوان در کنفرانس سالانه‌ای با نام West Coast Computer Faire، کامپیوتر Apple II را به همگان معرفی کرد.

2

چند سال بعد در سال ۱۹۸۴، «استیو جابز» در کنار «جان اسکالی»، مدیر عامل آن زمان اپل، از اولین کامپیوتر مکینتاش رونمایی کرد. این کامپیوتر به همراه ماوس و رابط کاربری گرافیکی عرضه شد و توانست موفقیت‌های تجاری زیادی را نصیب اپل کند.

3

در سال ۱۹۸۵، «استیو جابز» در جدال قدرت با هیات مدیره و به‌خصوص «جان اسکالی»، اپل را ترک کرد و شرکت NeXT را بنیان نهاد.

4

«استیو جابز» به‌عنوان مدیر عامل شرکت «نکست» کار خود را ادامه داد تا این‌که شرکت اپل در سال ۱۹۹۶، «نکست» را تصاحب کرد.

5

«استیو جابز» در ۴۰ سالگی به یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا تبدیل شد و شهرت‌اش به‌عنوان یک فرد نوآور و بااستعداد در همه‌جا پیچید. در نظر داشته باشید که استیو، تنها پس از یک ترم تحصیل در Reed College، تحصیلات دانشگاهی را رها کرده بود.

6

«استیو جابز» پس از بازگشت به اپل، به‌سرعت و با جدیت تمام، کار خود را ادامه داد. تصویر بالا مربوط به سال ۱۹۹۸ است. کامپیوتر iMac در همین سال رونمایی شد. از این تاریخ به بعد حرف انگلیسی i در ابتدای نام اکثر محصولات و سرویس‌های اپل مثل آیپاد، آیفون، آیپد و آی‌کلود دیده شد. حرف i به کلماتی مثل اینترنت یا internet، نوآوری یا innovation و فردی individual اشاره دارد.

7

در سال ۱۹۹۹، کامپیوتر Power Mac G4 معرفی شد. در تصویر بالا، «استیو جابز» با استفاده از پیش‌نمایش کارتون Toy Story، سرعت مکینتاش جدید را به حضار نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که در آن تاریخ، استیو، مدیر عامل شرکت «پیکسار» هم بود.

8

در سال ۲۰۰۲ «استیو جابز» موفق شد در کنار دو همکار دیگرش در «پیکسار» جایزه‌ی موسوم به «ونگارد» را از «انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا» دریافت کند.

9

اولین سری آیپادهای اپل در سال ۲۰۰۱ معرفی شدند. این دستگاه‌های پخش‌کنند‌ه‌ی MP3 تاثیر بسزایی در موفقیت‌های سال‌های بعد اپل داشتند. در تصویر بالا «استیو جابز» را در حال نشان دادن «آیپاد مینی» به هنرمند آمریکایی «جان میر» مشاهده می‌کنید.

10

در حالی‌که روزبه‌روز به محبوبیت آیپادها اضافه می‌شد، اپل مدل ۱۷ اینچی PowerBook G4 را رو کرد. تصویر بالا مربوط به سال ۲۰۰۳ است؛ «استیو جابز» در رویداد Macworld در شهر سان‌فرانسیسکو از لپ‌تاپ جدید اپل پرده برداشت. متاسفانه در همین سال، خبر تومور سرطانی استیو در همه‌جا پیچید.

11

در سال ۲۰۰۴،  iTunes به‌عنوان محصول جدید اپل، در اختیار کاربران قرار گرفت.

12

در تصویر بالا، «استیو جابز» را می‌بینیم که در کنار گروه موسیقی U2، مدل‌های جدید آیپاد را معرفی می‌کند. «آیپاد کلاسیک»، «آیپاد شافل»، «آیپاد تاچ» و «آیپاد نانو» از اعضای جدید خانواده‌ی آیپاد بودند.

13

«آیپاد نانو» برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ روانه‌ی بازار شد. مدل دو گیگابایتی، ۵۰۰ آهنگ را در خود جای می‌داد؛ در مدل چهار گیگابایتی هم می‌شد ۱۰۰۰ آهنگ را ذخیره کرد.

14

در تصویر بالا، «استیو جابز» را در یک مهمانی‌ شام در کنار چندی از رهبران و کارفرامایان مطرح دنیا می‌بینیم. استیو دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۰۷، توسط نشریه‌ی «فورچون» به عنوان قدرتمندترین شخص در دنیای کسب‌و‌کار شناخته شد.

15

به‌تدریج، محصولات اپل رو به کوچک‌تر شدن می‌رفتند. در این تصویر «استیو جابز» را در حال معرفی «مک مینی» جدید اپل می‌بینید. این کامپیوتر در سال ۲۰۰۶ معرفی شد.

16

از سال ۲۰۰۷، دنیای دستگاه‌های هوشمند وارد مرحله‌ی جدیدی شد. «استیو جابز» در سال ۲۰۰۷، آیفون را معرفی کرد. معرفی آیفون، آغازگر سونامی تلفن‌های هوشمند از سمت شرق دور بود.

17

در سال ۲۰۰۷، «استیو جابز» علاوه بر آیفون، توانست با معرفی نسل اول «آیپاد تاچ» موفقیت‌های زیادی را از آن اپل کند.

18

در سال ۲۰۰۸، نوبت به «مک‌بوک ایر» رسید. در آن سال، این دستگاه به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان لقب گرفت. این لپ‌تاپ با ضخامت ۲/۵ سانتیمتر و با ۸۰ گیگابایت هارددیسک وارد بازار شد.

19

در سال ۲۰۱۰، نوبت به یک دستگاه دیگر رسید تا درست مثل آیفون، قلب میلیون‌ها کاربر را بدزدد. «استیو جابز» مدتی پس از یک عمل جراحی، مانند قهرمانان روی صحنه رفت و آیپد را برای اولین بار به حضار معرفی کرد.

20

در طول ۸۰ روز، میلیون‌ها آیپد به فروش رسید. در پایان سال ۲۰۱۰، نشریه‌ی Financial Times جابز را به عنوان فرد سال انتخاب کرد.

21

در سال ۲۰۱۱، «استیو جابز» سرویس «آی‌کلود» را در کنفرانس WWDC 2011 معرفی کرد. در اواخر همان سال، او رسما از سمت مدیر عاملی اپل استعفا داد.

22

دو ماه از استعفای «استیو جابز» نگذشته بود که در ۵ اکتبر ۲۰۱۱ خبر فوت استیو در همه‌جا پیچید.

‌‌‌

زندگی حرفه‌ای‌ استیو جابز تنها به خلق کامپیوتر و لپ‌تاپ و گوشی محدود نیست. «استیو جابز» سبک زندگی صدها میلیون نفر را تغییر داد. او همچنین توانست روی شیوه‌ی مدیریت صدها مدیر فعال در حوزه‌ی تکنولوژی تاثیر بگذارد. پس از مرگ استیو جابز، این عبارت روی وب‌سایت اپل نقش بست: «اپل یک نابغه‌ی خلاق و الهام‌بخش را از دست داد و دنیا در سوگ از دست دادن یک انسان بی‌نظیر نشست.»

‌‌‌‌‌

‌‌‌

steve-jobs

Buy_Icon

کتاب صوتی استیو جابز

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar علی

    سلام
    خیلی جالب بود
    فقط اون قسمت که درباره مکینتاش بودش! که مکینتاش فروش زیادی نکردومنابع شرکت اپل روهم ازبین برد واختلاف جابز بامدیر عامل اون موقع جان اسکالی هم به خاطر همین بودکه درنهایتم باعث اخراج جابز شد ولی نواوری که درمکینتاش بود باعث پیشرفت توسایر کارهای جابز شد حتی وقتی کمپانی نکست رو هم راه انداخت بازم فروش کامپیوترش انقدر کم بود که مجبور شدخط تولید و کارخونه شوبه شرکت کنن بفروشه و…
    فقط ازجابز میشه یه درس بزرگ گرفت اونم این بود که باهربار شکست بازم دست ازکارنکشید! حتی زمانی هم که به اپل برگشت فقط۹۰ روز تاورشکستگی اپل فاصله داشت واپل۲۰۰۰ پرسنلشو اخراج کرده بودکه جابز امد و اپل نجات داد
    روحش شاد
    ممنون

  2. Avatar ali

    ببین برادرم همین طور که تو مسلمانی ودین خودت و داری اونم دین خودشونو دارن ومطمعن باش از من وتویی که دینمون اسلام بیشتر عمل میکنن من که هرجا ببینم کسی دینش بامن فرق داره حتی بیشتر بهش احترام میزارم به نظر منم استیو یه ادم همه چیز تمام بود کافر به کسی میگن که بیاد ادم بکشه به خدا توهین کنه استیو مگه چیکارکرده؟حرف حساب بزن…لطفا نظرمو تایید کنید

  3. Avatar امی.

    خیلی مطلب خوبی بود 🙁

  4. نادیا نادیا

    حالت چهره اش زمان معرفی محصولات جدید که توی اکثر عکس‌ها هست خیلی جالبه.
    خیلی خوب بود. مختصر و مفید
    ممنون

  5. Avatar مرتضی

    بی تکرار….

  6. Avatar ترانه

    زندگی در قالب تصویر. واقعا خوب بود. خسته نباشید

  7. Avatar محمد

    بهترین مدیر تاریخ بود
    من عاشقشم و خیلی وقته عاشقش شدم
    دنیا رو تغییر داد و به هدف رسید
    خدا کنه یه بار دیگه کسی مثل استیو بیاد
    خدارحمتش کنه

  8. Avatar آیروید

    استیو جابز (اسطوره دنیای IT) همیشه زندست و تو قلب ما جا داره 🙁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه