ساخت اعضای پیوندی بدن به کمک پرینتر سه بعدی

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک فارغ‌التحصیل رشته‌ی رباتیک از «دانشگاه پلیموت» بریتانیا به کمک پرینتر سه بعدی موفق به ساخت یک دست روباتیک شده که می توان از آن به عنوان یک دست پروتزی استفاده کرد. این اولین باری است که به کمک پرینتر سه بعدی عضوی از اعضای بدن به طور‌ی که قابل پیوند باشد، ساخته می‌شود. این جوان به خاطر دستاوردش یک جایزه‌ی ملی «جیمز دایسون» (James Dyson) هم دریافت کرد. نکته‌ی قابل توجه این دست پروتزی این است که ساخت آن بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از اعضای پروتزی فعلی است.

«جول گیبارد» (Joel Gibbar)، یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه پلیموت، برای اولین بار با پرینتر سه بعدی دستی روباتیک ساخته که قابل پیوند است.

«جول گیبارد» (Joel Gibbard) خالق پروژه‌ی Open Bionics می گوید، او می‌تواند از یک فرد دارای نقص عضو اسکن تهیه کند، سپس متناسب با بدن او در عرض ۴۰ ساعت یک دست بسازد. ساخت این دست، هزینه‌ای معادل ۳۰۰۰ دلار دارد. ساخت دست‌های مصنوعی پیشرفته‌ی فعلی می‌تواند هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد و هزینه‌ای میان ۳۰ هزار تا ۹۵ هزار دلار دارد.

3DArm

“مشکل پروتزهای رباتیک فعلی هزینه‌ی بالای آنهاست. تنها گزینه‌ی جایگزین برای پروتز روباتیک یک دست سنگین و بدون کاربرد است که صرفا جنبه‌ی زیبایی دارد. من می‌توانم برای کسانی که دست‌شان را از دست داده‌اند به کمک پرینتر سه بعدی دست پروتز روباتیک بسازم. ما دستگاهی را ارایه کردیم که کمترین قیمت را دارد، اما در عین حال بیشترین کارایی را در اختیار کاربر آن قرار می‌دهد. از آن گذشته، این دست بسیار سبک‌وزن بوده و متناسب با هر شخصی ساخته می‌شود. این دست درواقع اسکلتی است که یک پوست بر سطح آن قرار دارد. بنابراین، می توان کارهای مختلفی با آن کرد و بسته به سلیقه، ظاهر و طراحی آن را تغییر داد.”

منبع: TechSpot

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه