سازمان FBI می‌خواهد به باز کردن قفل دیگر آیفون‌ها هم کمک کند

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان FBI به سازمان‌های دولتی قول داده است تا به آن‌ها در باز کردن دستگاه‌های قفل شده، مثل آیفون‌ها کمک کند. بر اساس نامه‌ای که این سازمان به خبرگزاری «رویترز» فرستاده است، تا جایی که قانون اجازه بدهد، FBI حاضر است آیفون‌ها یا دستگاه‌های قفل شده‌ی مختلف را برای دولت باز کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده از یک شرکت امنیتی دیگر، که نامی از آن نبرده است، برای باز کردن آیفون کمک گرفته است.

پس از اینکه FBI خودش توانست به تنهایی آیفون پرونده‌ی سان برناردینو را باز کند، همین چند روز پیش هم این سازمان یک آیپاد را برای پرونده‌ی دیگری باز کرد. در نامه‌ای FBI آمده است: “در جریان باشید که ما هر کار لازمی برای کمک به شما را در چهارچوب قانون انجام خواهیم دید.”

هنوز هم دقیقا نمی‌دانیم FBI از چه راهی برای باز کردن قفل آیفون‌ها یا دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌کند. خبرگزاری «واشنگتن پست» گفته است که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع است که آیا می‌تواند ابزاری که برای باز کردن آیفون ساخته‌اند را با مسوولان و سازمان‌های دولتی به اشتراک بگذارند.

اگر به خاطر داشته باشید، دادگستری ایالات متحده برای ماه‌ها از اپل درخواست باز کردن یک آیفون را داشت. اپل هم به این درخواست پاسخ مثبت نداد. در نهایت هم وزارت دادگستری ایالات متحده از یک شرکت امنیتی دیگر، که نامی از آن نبرده است، برای باز کردن آیفون کمک گرفت.

حتی اگر هم ابزار وزارت دادگستری ایالات متحده به دست دیگر سازمان‌های دولتی بیافتد، احتمالا برای مدت زیادی نمی‌توان از آن استفاده کرد. این ابزار برای یک آیفون ۵c با سیستم عامل iOS 9 ساخته شده بود. شرکت تیم کوک مطمئنا به زودی حفره‌های امنیتی که از آن برای باز کردن قفل آیفون استفاده شده را پیدا، و سیستم عامل‌شان را بروزرسانی می‌کند.

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه