سامسونگ به جاسوسی CIA واکنش نشان داد

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیروز در اطلاعاتی که سایت ویکی‌لیکس منتشر کرده بود، به این موضوع اشاره شده بود که سازمان CIA با هک تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ از مردم جاسوسی می‌کند. در واقع CIA قابلیت فرمان صوتی این تلویزیون‌ها را بدون اینکه کاربران متوجه شوند روشن می‌کرد و به صحبت‌های مردم گوش می‌داد.

 این خبر باعث شد که سامسونگ از خودش واکنش نشان دهد. سامسونگ در بیانیه خودش گفت:« محافظت از حریم شخصی کاربران و امنیت آن‌ها یکی از اهداف اصلی سامسونگ است. ما از مشکلات پیش آمده با خبر هستیم و در حال برطرف کردن آن هستیم.» البته سامسونگ در دفترچه‌ی راهنمای تلویزیون‌های هوشمند خودش به این موضوع اشاره کرده که سیستم تشخیص فرمان صوتی در زمانی که تلویزیون خاموش است هم به صحبت کاربران گوش می‌کند تا اگر فرمان مربوط به تلویزیون گفته شد، سریع فرمان اجرا شود.

امیدواریم که اطلاعات بیشتری از روش هک CIA منتشر شود تا مشخص شود که این سازمان به چه شکل تلویزیون‌های هوشمند را به کنترل خودش در می‌آورد.

اطلاعات فاش شده درباره‌ی سازمان CIA شامل هک گوشی‌های هوشمند اندرویدی، iOS‌ و ویندوزی و حتی بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان می‌شد. این اتفاقات سوالات زیادی را در ذهن کاربران ایجاد کرده که امیدواریم در آینده جوابی برای آن‌ها پیدا شود.

منبع: theinquirer

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar آرش

    در مقاله اصلی هیچ اشاره ای به گوشی های ویندوزی نشده ، چیزی که گفته شده در مورد ویندوز دستکتاپ می باشد از این گزارش نتیجه می شود گرفت که ویندوز موبایل امن ترین سیستم عامل حال حاضر هست

    1. Avatar حسن ر.

      ویندوز موبایل و ویندوز دسکتاپ هر دو بر یک مبنا ساخته شده اند. به خاطر همین هم مفهوم Universal Windows Platform را مایکروسافت معرفی کرده است.

  2. Avatar مهرداد مهندس پور

    وقتی خود این شرکت ها با سازمان های اطلاعاتی همکار ی میکنن نمیشه به آینده امیدوار بود

    1. Avatar حسن ر.

      این مسأله با همکاری شرکت‌ها رخ نداده است (حداقل در اطلاعات درز رفته فعلی چنین است). خود CIA با هکرهایی که در استخدام داشته دست به این کار زده است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه