ارزش خرید کدام بیشتر است؟ سرفیس بوک یا سرفیس پرو ۴

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
سرفیس بوک یا سرفیس پرو

سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ قیمت بالایی دارند و خیلی‌ها نمی‌توانند هردوی این محصولات را با هم خریداری کنند. اگر برای خرید این دو محصول با مشکل مواجه شده‌اید و نمی‌دانید که کدام محصول برای خرید مناسب‌تر است، این مطلب را مطالعه کنید. هر دوی این محصولات به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان تبلت و لپ‌تاپ استفاده کرد؛ اما تفاوت‌هایی در صفحه کلید و طراحی کلی دارند. همین موضوع انتخاب را برای بسیاری از کاربران سخت کرده است.

اما دو محصول جدید مایکروسافت چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

طراحی

سرفیس پرو ۴ تبلتی است که کارهای یک لپ‌تاپ را هم انجام می‌دهد. یک محصول ۱۲٫۳ اینچی که در ابعاد ۰٫۸ در ۱۹٫۸۱ در ۲۹ سانتی‌متر ساخته شده و ۷۸۰ گرم وزن دارد. البته اگر صفحه کلید Type Cover آن هم به تبلت متصل باشد، وزن آن نزدیک به ۱٫۱ کیلوگرم می‌شود و ضخامت آن هم به ۱ سانتی‌متر نزدیک خواهد شد. وزن کم این محصول معایب و مزایای خاص خودش را دارد. وزن کم باعث می‌شود که بتوانید آن را به راحتی به مکان‌های مختلف ببرید اما در زمان تایپ کردن با صفحه کلید مخصوص آن، حس خوبی را به‌دست نمی‌آورید. به همین دلیل این محصول بیشتر به یک تبلت شباهت دارد.

از طرف دیگر سرفیس بوک وزن بیشتری در مقایسه با سرفیس پرو ۴ دارد. سرفیس بوک ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارد و در ابعاد ۰٫۸ در ۲۳٫۱۴ در ۳۱٫۲ سانتی‌متر ساخته شده است. البته زمانی که صفحه نمایش را از صفحه کلید جدا کنید وزن این محصول به ۷۲۰ گرم کاهش پیدا می‌کند. قسمتی که صفحه نمایش را به صفحه کلید متصل کرده یکی از بخش‌های بسیار خوب این محصول به شمار می‌رود. برای جدا کردن صفحه نمایش سرفیس بوک از صفحه کلید باید یک دکمه‌ی مخصوص را فشار داد، اما صفحه کلید سرفیس پرو تنها با فشار دست از این تبلت جدا خواهد شد.

پیشنهاد ما در این قسمت سرفیس پرو ۴ است. این محصول از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد. همچنین این محصول را می‌توان به شکل بهتری از حالت تبلت به حالت لپ‌تاپ درآورد.

سرفیس بوک یا سرفیس پرو

پورت‌ها

روی تبلت سرفیس پرو ۴ یک پورت USB 3.0، پورت mini DisplayPort و کارت‌خوان میکرو SD قرار گرفته است. همچنین پورت ۳٫۵ میلی‌متری صدا هم روی آن دیده می‌شود. به دلیل اینکه سرفیس بوک بدنه‌ی ضخیم‌تری دارد، پورت‌های بیشتری روی آن قرار گرفته است. لپ‌تاپ سرفیس بوک هم همین پورت‌ها را دارد، اما از کارت‌خوان در اندازه‌ی کامل و یک پورت USB اضافه بهره می‌برد.

در این قسمت سرفیس بوک عملکرد بهتری دارد.

سرفیس بوک یا سرفیس پرو

صفحه کلید

روی هردوی این محصولات می‌توانید تجربه‌ی خوبی از تایپ کردن به‌دست بیاورید. دکمه‌های صفحه کلید سرفیس بوک عمق بیشتری دارند و در یک فاصله‌ی ۱٫۵ میلی‌متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند. فاصله‌ی دکمه‌ها در سرفیس پرو ۴ نزدیک به ۱٫۴ میلی‌متر است، اما کاربر در زمان استفاده حس بهتری از تایپ کردن به‌دست می‌آورد.

در نهایت صفحه کلید سرفیس بوک عملکرد بهتری دارد و کاربران واقعا حس تایپ کرد با لپ‌تاپ را احساس می‌کنند.

سرفیس بوک یا سرفیس پرو

تاچ‌پد

برای سرفیس بوک یک تاچ‌پد در اندازه‌ی ۱۰٫۵ در ۷٫۱ سانتی‌متر قرار گرفته و روی سرفیس پرو ۴ یک تاچ‌پد ۱۰ در ۵ سانتی‌متر طراحی شده است. تاچ‌پد سرفیس پرو ۴ اندازه‌ی بهتری دارد و کاربران راحت‌تر با آن کار می‌کنند.

به دلیل اینکه با تاچ‌پد سرفیس پرو ۴ بهتر می‌توان کار کرد و حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند، در این قسمت سرفیس پرو ۴ برنده می‌شود.

سرفیس بوک یا سرفیس پرو

صفحه نمایش

هر دو محصول مایکروسافت از صفحه نمایش بسیار باکیفیتی بهره می‌برند. سرفیس پرو ۴ یک محصول ۱۲٫۳ اینچی با دقت تصویر ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل است. سرفیس بوک هم از یک صفحه نمایش ۱۳٫۵ اینچی با دقت تصویر ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل بهره می‌برد.

هر دو صفحه نمایش رنگ‌های بسیار زیادی را به نمایش در می‌آورند. در تست‌های مخصوص نمایش رنگ در صفحه نمایش، سرفیس پرو ۴ نزدیک به ۹۹٫۷ درصد و سرفیس بوک ۹۸٫۵ درصد از رنگ‌های sRGB را به‌نمایش درآوردند. البته زمانی که این دو صفحه نمایش را در کنار یکدیگر قرار بدهید و یک فایل ویدیویی را تماشا کنید، صفحه نمایش سرفیس بوک تصاویر واضح‌تر و درخشان‌تری را به نمایش در می‌آورد. تصویر در هر دو محصول درخشان است، اما رنگ‌ها در سرفیس بوک گرم‌تر هستند.

در حالی که هر دو صفحه نمایش کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند، سرفیس بوک جایگاه بهتری را در مقایسه با سرفیس پرو ۴ به‌دست می‌آورد.

سرفیس بوک یا سرفیس پرو

عملکرد

مایکروسافت برای هر کدام از این محصولات سخت‌افزار بسیار قدرتمندی را در نظر گرفته است. روی هر کدام از آن‌ها از نسل ششم پردازنده‌های سری Core اینتل استفاده شده و به همین دلیل قدرت سخت‌افزاری نزدیکی دارند. سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ از پردازنده‌ی Core i5-6300U و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند. این دو محصول در بنچمارک Geekbench به ترتیب امتیاز ۶۸۱۱ و ۶۸۱۴ را به‌دست آورده‌اند.

البته کاربران با خرید سرفیس بوک می‌توانند از قدرت سخت‌افزاری بیشتری بهره‌مند شوند. سرفیس بوک دارای یک مدل با کارت گرافیکی NVIDIA و پردازنده‌ی Core i7 است که در مقایسه با مدل‌های قبلی عملکرد بسیار بهتری دارد.

اگر این محصولات را با سخت افزار یکسان در کنار یکدیگر قرار دهید، اختلافی در قدرت پردازشی آن‌ها مشاهده نمی‌کنید؛ اما اگر می‌خواهید برای عملکرد بهتر پول بیشتری هزینه کنید، سرفیس بوک با پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA گزینه بهتری خواهد بود.

سرفیس بوک یا سرفیس پرو

تست قدرت سخت‌افزاری این دو محصول در بازی World of Warcraft

باتری

میزان باتری روی این دو محصول بسیار متفاوت است. با سرفیس بوک می‌توان نزدیک به ۱۲ ساعت و ۲۹ دقیقه کار کرد که این مقدار در سرفیس پرو ۴ به ۶ ساعت و ۵ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. البته اگر بخواهید از سرفیس بوک به عنوان تبلت استفاده کنید، دستگاه تنها ۱ ساعت و ۵۳ دقیقه روشن می‌ماند.

در این قسمت سرفیس بوک با داشتن باتری قوی‌تر، برنده می‌شود.

سرفیس بوک یا سرفیس پرو

تست باتری

ارزش خرید

لپ‌تاپ سرفیس بوک با سخت‌افزارهای مختلف و قیمت‌های متفاوت راهی بازار می‌شود. ارزان‌ترین مدل این محصول ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد. از طرف دیگر ارزان‌ترین مدل سرفیس پرو ۴ را می‌توان با قیمت ۸۹۹ دلار خریداری کرد. اگر بخواهید مدل قوی‌تر سرفیس پرو ۴ را خریداری کنید که از پردازنده‌ی Core i5 و ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد باید ۹۹۹ دلار هزینه کنید. همچنین برای خرید صفحه کلید هم باید ۱۳۰ دلار پرداخت کنید. سرفیس پرو ۴ با چهار گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD و صفحه کلید ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد.

ارزش خرید سرفیس پرو ۴ بیشتر از سرفیس بوک است. شما با قیمت مناسب‌تری می‌توانید این محصول را خریداری کنید که قدرت خوبی را هم به همراه دارد.

در انتها می‌توانید جدول مشخصات این دو محصول را مشاهده کنید:

سرفیس بوک یا سرفیس پرو

منبع: Laptop Mag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. Avatar Muhammad

    حاضر نیستم ۱۲۹۹دلار بابت ۴گیگ رم بپردازم. دیجی مگ میشه بگین چرا پرو۴ مدل ۸گیگ نداره؟؟

  2. Avatar Roxana

    کدامیک قابلیت اتصال به هارد اکسترنال را دارند
    کدامیک برای بازیهای حرفه ای مناسب ترند
    کدامیک در کل ظرفیت باطری بالاتری دارند
    کدامیک در حالت لمسی روان تر و کارایی بهتر دارند(لگ و باگ در اجرای نرم افزاری یا بازی ها ندارند)
    کدامیک نازک ترند
    آیا هیچکدام پورت اتصال مودم اینترنت ای دی اس ال ساپورت می کنند
    آیا هیچکدام پورت اتصال اسپیکر خارجی ساپورت می کنند
    آیا هیچکدام نصب کارت تی وی یا ماهواه ساپورت می کنند
    آیا هیچکدام دی و ی دی رایتر دارند
    آیا هیچکدام پورت اتصال پرینتر و اسکنر صرفنظر از اتصال بلوتوث ساپورت می کنند
    در کل چند تا پورت یو اس بی ۲ و ۳ دارند یکی برای اتصال برق برای شارژ حین کار یکی برای انتقال دیتا هر دو همزمان میخام پورت کدامیک بیشترست
    کدامیک سیمکارت رایتل نسل سه چهار هر دو ساپورت می کند
    کدامیک کارت حافظه خارجی ساپورت می کندآیا کارت حافظه خارجی آن با کارت حافظه خارجی موبایل و تبلت سامسونگ مشابه است یا باید جدا خریداری کرد
    آیا هیچکدام پورت اتصال به تلویزیون یا مانیتور دیگر را دارند پورت اتصال به پروژکتور برای تدریس در دانشگاه چطور؟
    با توجه به ویژگیهای خواسته شده خرید کدامیک معقول است : سرفیس پرو سرفیس بوک یا لپ تاپ کدامیک و چرا اگر لپ تاپ کدام مدل و برند آن قدرتمندترین است
    خیلی متشکر

    1. Avatar Muhammad

      به نقطه ضعف های سرفیس اشاره کردین. متاسفانه در بیشتر موارد نقص داره

  3. Avatar دانیال سلیمی

    ممنون از دیجی کالا برای این نقد وبررسی عالی.

  4. Avatar حمید

    سلام
    میخواستم بدونم پردازنده کدام یک از این دو محصول از سرعت و قدرت بیشتری برخوردار است؟
    سرفیس پرو ۳ با پردازنده i7
    سرفیس پرو ۴ با پردازنده i5
    با تشکر

  5. Avatar Reza

    میشه آینده خوبی رو برای مایکروسافت تصور کرد، اما من ترجیح میدم تا اون روز، از مک بوک استفاده کنم.
    قبلا که به دیجی کالا سر میزدم، اخبار سایت خیلی دیر بروز می شد. اما الان هر روز این سایت رو چک می کنم. با تشکر از نویسندگان زحمت کش

  6. Avatar نیما

    کارت گرافیک سرفیس بوک دقیقا چه مدلی ؟؟؟
    GTX 950m یا GT940m ؟؟؟
    هیچ جا دقیق نزده متاسفانه 🙁

  7. Avatar حامد

    world of warcraft کدوم سرور بازی می کنید؟

  8. Avatar محمدعلی

    یعنی چی اگر از سرفیس بوک به عنوان تبلت استفاده کنید ۱۲ ساعت شارژ دهی به یک ساعت و پنجاه دقیقه کاهش پیدا میکنه?

    1. یک باتری در قسمت صفحه کلید سرفیس بوک قرار داره که باعث میشه زمان استفاده از این دستگاه بیشتر بشه. وقتی صفحه نمایش رو از صفحه کلید جدا کنید سیستم از باتری دیگری که در صفحه نمایش قرار گرفته استفاده می‌کنه. اون باتری ظرفیت کمتری داره و در نتیجه زمان کمتری دستگاه رو روشن نگه می داره

  9. Avatar محمد

    سلام. اطلاع نمی دید کی سرفیس پرو ۴ میارید؟ عجله دارم. منتظر قیمت مناسبتون هستم.
    در ضمن در یادداشت قسمت طراحی نوشتید که “پیشنهاد ما در این قسمت سرفیس پرو ۴ است. این محصول از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد. البته اگر به محصولی با وزن کم نیاز دارید، سرفیس پرو گزینه‌ی بهتری خواهد بود.” هر دو تاش نوشته شده سرفیس پرو. در حالی که اولی سرفیس بوک بوده.
    با تشکر

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      سلام. خیر هنوز مشخص نشده. ممنون از توجه‌تون.

  10. Avatar حامد

    “صفحه کلید
    روی هردوی این محصولات می‌توانید تجربه‌ی خوبی از تایپ کردن به‌دست بیاورید. دکمه‌های صفحه کلید سرفیس بوک عمق بیشتری دارند و در یک فاصله‌ی ۱.۵ میلی‌متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند. فاصله‌ی دکمه‌ها در سرفیس پرو ۴ نزدیک به ۱.۴ میلی‌متر است، اما کاربر در زمان استفاده حس بهتری از تایپ کردن به‌دست می‌آورد.
    در نهایت صفحه کلید سرفیس بوک عملکرد بهتری دارد و کاربران واقعا حس تایپ کرد با لپ‌تاپ را احساس می‌کنند.”

    چی شد دقیقا؟؟

    1. شما روی هر دوی این محصولات تجربه‌ی تایپ کردن خوبی به دست خواهید آورد. در واقع تجربه کار کردن با این دو محصول بسیار نزدیک به یکدیگر هست. اما از اونجایی که سرفیس بوک یک لپ‌تاپ هستش کاربران احساس بهتری در زمان تایپ کردن به دست میارن. چون صفحه کلید‌های سرفیس پرو ضخامت کمی دارن ممکنه کاربرها احساس خوبی از تایپ کردن به دست نیارن. صفحه کلید باید یک بازخوردی رو در زمان تایپ به کاربر انتقال بده که این اتفاق در سرفیس بوک بهتر رخ میده

      1. Avatar حامد

        ممنون از توضیحتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه