سهم بازار ویندوزفون به زیر ۱ درصد رسید

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که مایکروسافت سعی می‌کند ویژگی‌های جدیدی را به سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل اضافه کند، سهم این سیستم عامل در بازار با کاهش روبه‌رو شده و حتی به زیر ۱ درصد رسیده است. این خبر برای مایکروسافت خوشحال کننده نیست و بیانگر این موضوع است که در حال از دست دادن معدود کاربران سیستم عامل موبایل خودش است. یکی از دلایل کم شدن بازار سیستم عامل ویندوزفون عرضه نشدن گوشی‌های لومیای جدید است.

سهم استفاده از گوشی‌های ویندوزفونی در دنیا به زیر ۱ درصد رسید.

سازمان تحقیقاتی Gartner اعلام کرده که در سه ماه‌ی اول سال ۲۰۱۶ تنها ۲.۴ میلیون گوشی ویندوزفونی به فروش رفته که این میزان تنها ۰.۷ درصد بازار را شامل می‌شود. لازم به ذکر است که مایکروسافت سال گذشته در همین زمان ۲.۵ درصد بازار تلفن‌های همراه هوشمند را در اختیار داشت.

در حالی که مایکروسافت هنوز ساخت تلفن‌های همراه را کنار نگذاشته، هفته‌ی گذشته بخش ساخت گوشی‌های ساده‌ی خودش را به شرکت چینی Foxconn فروخت. حتی شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که این شرکت دیگر قصد ساخت گوشی‌های لومیا را ندارد و می‌خواهد به جای آن‌ها گوشی‌های جدیدی به نام «سرفیس فون» (Surface Phone) راهی بازار کند.

باید ببینیم که این شرکت چه برنامه‌ای برای فعالیت در بازار موبایل دارد. آیا مایکروسافت می‌تواند شرایط خودش در این بازار را بهبود ببخشد یا تا مدتی دیگر به کلی از این حوزه خارج می‌شود؟

در آماری که روز گذشته منتشر شد، شرکت سامسونگ بیشترین سهم را در بازار تلفن‌های همراه هوشمند داشت.

‌‌‌

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar پدرام

    این پیش بینی را چند سال پیش اون موقع که همه به به و چه چه میکردند که مایکروسافت با لومیا ۵۲۰ تمام بازار را داره میگیره، میشد. ولی یک عده که منافعشون تامین میشد اصلا قبول نمیکردند که مایکروسافت هیچ قدرتی در بازار گوشی های هوشمند نداره. الان هم کی هست دارم میگم، مایکی نه تنها از بازار موبایل بلکه از بازار کل سیستم عامل کنار خواهد رفت و اندروید جای اون را خواهد گرفت.

  2. Avatar جعفر

    مایه ی تاسفه کاش مایکروسافت یه تحول اساسی تو بخش گوشی سازی خودش ایجاد کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه