معرفی ۳ افزونه برای کاربران حرفه‌ای جیمیل

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
افزونه های جیمیل

جی‌میل سرویسی موفق از گوگل است که حدودا ۱۱ سال پیش راه‌اندازی شد. زمانی که جیمیل هنوز رسمیت پیدا نکرده بود، کاربران جی‌میل از آن به‌طور خصوصی و صرفا برای ارتباطات امن با دوستان و آشنایان استفاده می‌کردند. اما بعد از مدتی گوگل تصمیم گرفت دامنه‌ی کاربرد جی‌میل را توسعه دهد. بدین‌صورت طی بازه‌های زمانی متفاوت بر امکانات جی‌میل افزود تا بتواند بهترین سرویس‌دهنده‌ی ایمیلی باشد، و از سویی کاربران بتوانند به هر آدرسی که می‌خواهند پیام خود را ارسال کنند و از محدودیت‌های ابتدایی رها شوند. حاصل تلاش‌های گوگل طی این ۱۱ سال، ۹۰۰ میلیون کاربر جیمیل است که با ۷۲ زبان از این سرویس بهره‌مند هستند. امروز در دیجی‌کالا مگ، به بررسی ۳ ابزار کاربردی (افزونه) برای جیمیل می‌پردازیم تا بتوانید لذت جی‌میلی بودن را بهتر از دیگران بچشید.

    ‌‌‌   ‌‌

افزونه‌ها در واقع قطعه کد‌ها و نرم‌افزارهای سبک‌وزنی هستند که با مرورگرهای خاص ادغام می‌شوند و قابلیت‌هایی را به مرورگر و نرم‌افزار‌های تحت وب مثل جی‌میل و غیره می‌افزایند. جی‌میل به احترام کاربرانش، هر بار سعی دارد تجربه‌ی کاربری کاربران را لذت‌بخش‌تر و کارا‌تر کند. به همین دلیل، تاکنون ابزارهای زیادی برای سهولت کارایی این سرویس، توسط هواداران و تیم حرفه‌ای توسعه‌دهندگان گوگل ساخته شده که به دلیل کثرت آن‌ها، بسیاری از این ابزارها ناشناخته مانده‌اند.

‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌‌

‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

Full Contact
زمانی که ایمیلی از سمت یک فرد حرفه‌ای دریافت می‌کنیم، اغلب طی یک حرکت مشابه، به سراغ شبکه‌های اجتماعی مخاطب، نظیر فیس‌بوک، توییتر و لینکدین می‌رویم، تا بتوانیم او را بهتر بشناسیم و اطلاعات بیشتری از او به‌دست بیاوریم. اما گاهی اوقات پیدا کردن اطلاعات افراد کمی سخت به‌نظر می‌رسد.

جیمیل-۱
Full Contact افزونه‌ای است که برای جیمیل ساخته شده تا تمام اطلاعات شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات شغلی مخاطبین را در اختیار شما قرار دهد. با بهره‌مندی از این افزونه، وقتی ایمیلی را دریافت می‌کنید، بدون نیاز به ترک inbox می‌توانید پست‌های فرد مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی نظیر آپدیت‌های فیس‌بوک و توییت‌های او را مشاهده کنید.

جیمیل-۲
همچنین می‌توانید در مکان مشخص‌شده یادداشتی ایجاد کرده و اطلاعات کامل او شامل حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی را Address Book خود بیفزایید؛ به‌طوری‌که هر وقت بخواهید، از اطلاعات همگام‌سازی‌شده‌ی ذخیره شده در این بخش استفاده کنید.

جیمیل-۳

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در سمت راست پنل جی‌میل، اطلاعات کامل فرد درج شده است؛ به‌طوری‌که می‌توانید اطلاعات محل سکونت، فعالیت مجازی نظیر آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی او را یکجا در اختیار داشته باشید. حتی شما می‌توانید در انتهای این بخش، متوجه شوید که فرد مورد نظر مرد است یا زن! اگر لازم باشد چیزی در مورد این فرد یادداشت کنید، در قسمت note این امکان برای شما وجود دارد.

     ‌‌‌

Snapmail
ما توصیه نمی‌کنیم که رمز عبور یا اطلاعات حساس خود را ایمیل کنید. اما اگر روزی ناچار شدید این کار را انجام دهید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با کمک Snapmail این کار را در نهایت امنیت انجام دهید.
با نصب افزونه‌ی مورد نظر، یک دکمه با عنوان Snapmail در کنار دکمه‌ی معمولی و رایج send در جی‌میل قرار می‌گیرد. وقتی‌که قصد ارسال پیام را دارید، روی این دکمه کلیک می‌کنید. با این کار، پیام شما رمز‌نگاری شده و یک آدرس منحصربه‌فرد ایجاد شده و برای کاربر مورد نظر ارسال می‌‌شود. کاربر طی یک زمان ۶۰ ثانیه‌ای، فرصت دارد تا آدرس url را دنبال کند. در غیر این‌صورت به‌صورت خودکار بعد از ۶۰ ثانیه، ایمیل ارسال شده، حذف خواهد شد.
فرآیند عملکرد جی‌میل با استفاده از این افزونه به‌صورت زیر است:
در ابتدا، ایمیل مورد نظر‌تان را مثل تمام ایمیل‌های معمولی بنویسید.

جیمیل ۴
در مرحله‌ی بعد روی دکمه‌ی سبزرنگ Snapmail کلیک کنید تا فرایند رمز‌نگاری ایجاد شود. بعد از ارسال شدن ایمیل، کاربر پیام شما را به‌صورت زیر دریافت می‌کند:

جیمیل ۵
مخاطبتان با کلیک بر لینک، طی ۶۰ ثانیه می‌تواند اقدامات لازم را در مورد محتوا انجام دهد:

جیمیل ۶
بعد از پایان یافتن مهلت، پیام به‌طور خودکار حذف می‌شود و پیام زیر به نمایش گذاشته می‌شود:

جیمیل ۷

‌‌‌    ‌‌‌   ‌‌

MailTrack
همان‌طورکه از نام این افزونه مشخص است، از آن برای ردیابی ایمیل‌های ارسال شده استفاده می‌شود. زمانی‌که این افزونه را نصب می‌کنید، نشانگری در کنار ایمیل‌های ارسال شده‌ی شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از طریق آن وضعیت ایمیل‌ها را مشخص کنید.

جیمیل ۸
MailTrack به شما کمک می‌کند که بفهمید ایمیل‌تان توسط چه افرادی و دقیقا در چه ساعتی مورد مطالعه قرار گرفته است. هر چند استفاده از این افزونه رایگان است، اما با پرداخت ۳٫۵ دلار در ماه، می‌توانید از امکانات بیشتری مثل، زمان واقعی نوتیفیکیشن (اعلان‌ها) در دسکتاپ، گزارش ردیابی روزانه و مواردی از این دست بهره‌مند شوید.

جیمیل ۹
در عکس بالا می‌توانید ایمیلی را مشاهده کنید که برای ۴ نفر، همزمان ارسال شده است. با استفاده از گزارشی که توسط MailTrack نمایش داده شده است، می‌توان فهمید که هر کدام از کاربران، چه زمانی ایمیل را خوانده‌اند.

    ‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar لیلیوم

    ممنون از معرفی افزونه های جمیل مخصوصاMailTrack

  2. Avatar نوید

    امکان استفاده از این افزانه ها در برنامه جیمیل گوشی ها هست؟

  3. Avatar مهرشاد

    ممنون از خانم معبودی بابت معرفی این افزونه.
    لطفا بیشتر در زمینه گوگل و جیمیل مطلب بزارید

  4. Avatar مجتبی کیانی فر

    خیلی عالی بود

  5. Avatar ali

    خیلی ممنون مفید بود

  6. Avatar عسل

    با تشکر از نویسنده گرامی
    مفید بود

  7. Avatar hesam

    وای خانم معبودی من خیلی از شما ممنونم بابت معرفی این افزونه ها، فقط یه سوال: میشه یکم توضیح بیشتری در مورد چگونگی امکان استفاده از این افزونه ها بدید لطفا؟ آیا این افزونه ها مثلا فایل نصبی یا همچین چیزی هستند؟
    بازم ممنون

    1. Avatar MM

      توی گوگل جستجو کنید شیوه ی استفاده شون میاد. البته همه ی این افزونه فک میکنم برای مرورگر کروم هست! مرورگری که اگه مدت زیادی ازش استفاده کنی یا ۲ ۳ تا افزونه اضافه کنی بهش، قشنگ ۲ ۳ دقیقه طول میکشه باز شه!
      😐

  8. Avatar سعید

    بسیار کاربردی.ممنون

  9. Avatar روح الله

    خوب روش راه اندازی و استفاده ش رو هم مینوشتید دیگه

    1. Avatar ali

      دوست عزیز من یه سرچ تو گوگل زدم و اسم اونها رو سرچ کردم، البته فعلا فقط برای chrome جواب میده، وارد سایتش که شدین یه فایل رو روی مرورگرتون نصب میکنه و بقیه ی مراحلش هم مشخصه، کار راحتیه

  10. Avatar متین برادران

    خیلی ممنون خانم معبودی،بسیار عالی و کاربردی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه