سیستم هوشمند برای آبیاری گیاهان رونمایی شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آبپاش هوشمند

شرکت ETwater به‌تازگی آبپاش‌های هوشمندی تولید کرده که در زمان نیاز به گیاهان آب می‌دهند.

سیستم آبپاش هوشمند شرکت ETwater با بررسی شرایط محیط به مقدار لازم گیاهان را آبیاری می‌کند.

اکثر سیستم‌های آبپاش به تایمر مجهز هستند تا در زمان خاص گیاهان را آبیاری کنند؛ اما اگر آن روز هوا بارانی باشد و این دستگاه‌ها شروع به آبپاشی کنند، ممکن است گیاهان از بین بروند. حتی ممکن است یک روز یادتان برود که تایمر آبپاش را تنظیم کنید و گیاهان شما در آن روز آبیاری نمی‌شوند. اینجاست که سیستم هوشمند شرکت ETwater به کمک‌تان می‌آید.
سیستم آبپاشی که این شرکت ساخته دارای سنسورهایی است که در لحظه میزان آب موجود در محیط را بررسی می‌کنند و متوجه می‌شوند که گیاهان در چه زمانی به آب نیاز دارند. اگر هوا بارانی باشد، این سیستم به گیاهان آب نمی‌دهد یا آن‌ها را به میزان کمتری آبیاری می‌کند.
شرکت سازنده می‌گوید که این سیستم ۵۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد و همچنین باعث می‌شود که آب در محیط‌های لازم به گیاهان برسد.
براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت ETwater در حال آزمایش این سیستم در محیط‌های بزرگ‌تر است، اما مدل‌های کوچک‌تر آن را برای خانه‌ها طراحی کرده است. کاربران می‌توانند این سیستم هوشمند را با قیمت ۳۵ دلار خریداری کنند. البته این سیستم هوشمند به شبکه‌های ۳G و ۴G متصل می‌شود تا شرایط آب و هوایی را هم بررسی کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا رفعتی

    این طرح رو دوتا از دوستان من سال پیش برای جشنواره خوارزمی ساختند و فرستادند اما طرحشون مقام نیاورد و هیچ تقدیری هم ازشون نشد و حمایتی صورت نگرفت.
    حالا دقیقا همین طرح رو شرکت ETwater عملی کرده و صد درصد ازش درآمد خوبی کسب خواهد کرد.
    این گونه میشه که ما مخ ترین افراد رو تو ایران داریم اما وقتی حمایتی صورت نمی گیره معلومه که کشور های خارجی بیش از ما پیشرفت خواهند کرد.

    1. Avatar ادوین بابومیان

      متاسفانه اختراع کردن یه چیزی و فرستادنش تو جشنواره وحتی اول شدنش هم ملاکی برای موفقیت نیست! موفقیت وقتی بدست میاد که بتونید کاری کنید مشتری ها برای محصولتون نقدن پول پرداخت کنن! شرکت ما هم چند وقتی هست که تو زمینه ساخت سیستم های گلخانه هوشمند و فضای سبز فعال است. ما هم اولش فکر میکردیم که کسی باید بیاد و از ما حمایت کنه ولی وقتی دیدیم خبری نیست خودم دست به کار شدم و شروع کردم محصولاتم رو به مشتری ها عرضه کنم الان هم هم مشتری های خانگی و صنعتی که تو ایران داریم. تو چندتا از کشور های همسایه هم داریم بازار های اونجا را تست میکنیم تا اگر شد بتونیم بحث صادرات را هم شروع کنیم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه