شهاب حسینی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ کن ۲۰۱۶ را گرفت

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شب گذشته و در جریان آیین اختتامیه‌ی شصت و نهمین دوره از جشنواره‌ فیلم کن که طبق معمول هر سال در شهر کن کشور فرانسه برگزار شده بود، شهاب حسینی، بازیگر توانمند سینما و تلویزیون ایران موفق شد جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را از آن خودش کند.

شهاب حسینی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را به خاطر بازی در فیلم سینمایی بلند «فروشنده»، جدیدترین اثر اصغر فرهادی، کارگردان خوش‌نام سینمای ایران به‌خودش اختصاص داده است.‌ فیلم سینمایی فروشنده تنها نماینده‌‌ی ایران در بخش مسابقه‌ی شصت و نهمین دوره از جشنواره‌ی فیلم کن بود و توانست در کنار جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد، نشان بهترین فیلم‌نامه را هم کسب کند. فرهادی در چند سال گذشته با آثارش پای ثابت جشنواره‌ی فیلم بین‌المللی، از اسکار تا کن و جشنواره‌ی فیلم برلین بوده است.

Shahab1

شهاب حسینی ۴۲ ساله، یکی از مشهورترین و در عین حال محبوب‌ترین بازیگران شاغل در سینما و تلویزیون ایران است. شهاب حسینی در کارنامه‌ی بازیگری‌اش پیش از این هم سابقه‌ی همکاری با اصغر فرهادی را داشته است. او در سال ۱۳۸۹ در فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین»، اثر تحسین شده‌ی فرهادی در یکی از نقش‌های فرعی بازی کرد. جدایی نادر از سیمین در آن سال توانست نظر مساعد بسیاری از منتقدان و تحلیل‌گران سینمایی را به‌خودش جلب کند و در جشنواره‌های مختلف و معتبر به‌عنوان نماینده‌ی سینمای ایران حاضر شد. حضور در جدایی نادر از سیمین برای شهاب حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را از جشنواره‌ی فیلم برلین سال ۲۰۱۱ به‌همراه داشت.

حسینی که اولین حضورش به‌عنوان بازیگر به سال ۱۳۷۹ و سریال پس از باران برمی‌گردد، این روزها یک بار دیگر در حوزه‌ی سریال و تلویزیون خبرساز شده است. مجموعه‌ی نمایشی شهرزاد که در چند ماه گذشته حسابی مورد توجه بیننده‌های ایرانی قرار گرفته است یک بار دیگر نام شهاب حسینی را که در این سریال در نقش شخصیت قباد به ایفای نقش می‌پردازد را برسر زبان‌ها انداخته است. فصل اول این سریال هفته‌ی گذشته بعد از پخش ۲۸ قسمت به پایان رسید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar دانلود مقاله

    شهاب حسینی کارش دسته واقعا حقش بود

  2. Avatar زهرا اسحاقی

    کارت عالی بود شهاب حسینی. دمت گرم 🙂

  3. Avatar هود لامینار

    شهاب حسینی واقعا حقش بود یکی از بهترین بازیگران چند سال اخیره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه