فراصوت جایگزین سنسور مجاورت در گوشی‌ها خواهد شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت Elliptic Labs که در حوزه‌ی تکنولوژی‌های فراصوت فعالیت می‌کند، به این موضوع اشاره کرده در آینده می‌توان از «فراصوت» (Ultrasound) به عنوان جایگزینی برای «سنسور مجاورت» (Proximity Sensors) استفاده کرد.

شرکت Elliptic Labs قصد دارد فراصوت را جایگزین سنسور مجاورت در گوشی‌های جدید بکند.

شرکت Elliptic Labs در سال ۲۰۱۴ به این موضوع اشاره کرده بود که می‌توان فراصوت را به شکلی در تلفن‌های همراه هوشمند به کار برد تا کاربران بتوانند بدون لمس کردن صفحه نمایش با گوشی کار کنند. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده با استفاده از فراصوت دیگر نیازی به استفاده از سنسور مجاورتی در تلفن‌های همراه هوشمند نخواهد بود.

سنسور مجاورتی همان دایره‌ی سیاه رنگ کوچکی است که در بالای گوشی و در کنار دوربین جلو مشاهده می‌شود. این سنسور باعث می‌شود زمانی که تلفن همراه را به سمت گوش‌تان می‌برید صفحه نمایش خاموش شود تا در زمان تماس صورت با صفحه نمایش اتفاقی رخ ندهد.

iPhone 6s

مکان سنسور مجاورتی در آیفون ۶s

شرکت Elliptic Labs فکر می‌کند که فراصوت را بدون استفاده از سخت افزار جدید می‌توان جایگزین سنسور مجاورتی کرد. فراصوت امواج صوت را شناسایی می‌کند و زمانی که گوشی را به خودتان نزدیک می‌کنید، طول موج‌ها تغییر می‌کند و به همین دلیل می‌تواند صفحه نمایش را خاموش کند. هنوز مشخص نشده که چه شرکت‌هایی قصد دارند از تکنولوژی Elliptic Labs استفاده کنند، اما این شرکت مذاکراتش را با چند شرکت بزرگ تولید کننده‌ی موبایل آغاز کرده است.

فراصوت به امواج صوتی گفته می‌شود که فرکانسی بالاتر از بازه‌ی فرکانس شنوایی انسان دارند. از فراصوت در فعالیت‌های پزشکی مانند سونوگرافی، فعالیت‌های صنعتی و فعالیت‌های امنیتی استفاده می‌شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar کپل

    اپل جان خواهش میکنم سریع بدو و قرار داد ببند که فن هات ناراحت میشندا… یک اختراع دیگه در شرف ثبت شدن در کارنامه ات است ..شایسته است افتخار استفاده از این تکنولوژی به اپل شرکتی که همه چیز ها را اختراع میکنه برسه ….و پس از آن با خرید هر گوشی ۹۰۰ دلاری آیفون, یک گوشی پر از تکنولوژ ی روز خواهیم داشت که از سنسور فراصوت به صورت مجانی هر چقدر که بخواهیم میتونیم استفاده کنیم…برای چه کاری؟؟؟؟برای اینکه جایگزین سنسور مجاورت بشه و کار اون را انجام بده… آخر نو آوریه…فکرشو بکن ….سنسور فراصوت….خیلی هیجان انگیزه…….

  2. Avatar اشکان

    جاش اشتباه تو این عکس یا ایفون من فرق داره چون سنسور مجاورتش بالای اسپیکره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه